Spuit niet in

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240657
    EmileManta
      Lid sinds:
      9 February 2010

      Hallo ik heb intussen mijn 3.0 12v injectie vonkend alleen spuit hij geen benzine in via de injector.

      Ik heb ook vanaf de computer nog een aansluiting over waar een bruine en blauwe draad aan zit.

      Wie kan mij helpen?

      Alvast bedankt,

      Emile

      #17910275
      HAICO
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 January 2005

        blauw is dus de voeding voor de benzienepomp.
        en bruin is bij opel nog steeds massa ;)

        #17910276
        EmileManta
          Lid sinds:
          9 February 2010

          Oke maar de benzine pomp werkt want die spuit benzine door de leidingen.

          hier een foto.

          .

          Uploaded with ImageShack.us

          En de link van de foto als hij niet werkt: http://imageshack.us/photo/my-images/714/10042011059.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Maar wat kan ik nog meer controleren waar de oorzaak van het niet inspuiten ligt?

          Groeten

          #17910277
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            @EmileManta wrote:

            Oke maar de benzine pomp werkt want die spuit benzine door de leidingen.

            hier een foto.

            .

            Uploaded with ImageShack.us

            En de link van de foto als hij niet werkt: http://imageshack.us/photo/my-images/714/10042011059.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Maar wat kan ik nog meer controleren waar de oorzaak van het niet inspuiten ligt?

            Groeten

            kan t zijn dat de groen draad die van de bobine
            via de computer naar de toeren teller gaat ontbreekt???
            of niet aangesloten is bij de computer

            want dan gaan je injectoren niet open ;)

            #17910278
            EmileManta
              Lid sinds:
              9 February 2010

              Dan zou ik deze draad op de toerenteller bij de bobine moeten aansluiten?

              Het zou misschien wel kunnen want ik heb er een andere ontsteking op gezet die niet via de computer loopt.

              Als ik op deze draad een constante + zet zouden de injectoren dan ook benzine moeten spuiten?

              Groeten!

              #17910279
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @EmileManta wrote:

                Dan zou ik deze draad op de toerenteller bij de bobine moeten aansluiten?

                Het zou misschien wel kunnen want ik heb er een andere ontsteking op gezet die niet via de computer loopt.

                Als ik op deze draad een constante + zet zouden de injectoren dan ook benzine moeten spuiten?

                Groeten!

                ben bang dat dat niet goedkomt
                maar das meer n vermoeden dan dat ik t cker weet

                #17910280
                EmileManta
                  Lid sinds:
                  9 February 2010

                  Heeft iemand anders nog ideeen om hem aan het spuiten te krijgen?

                  #17910281
                  EmileManta
                    Lid sinds:
                    9 February 2010

                    of zou het misschien mogelijk zijn dat iemand even doormeet bijvoorbeeld of deze aansluiting op de groene draad bij de bobine zit? ( toerenteller draad )

                    Alvast bedankt!

                    #17910282
                    Marius28
                      Lid sinds:
                      22 July 2011

                      De luchtweger heeft heel aan het begin van de beweging een contactje die een relais aanstuurt waarop de benzinepomp gaat draaien. Heb je gecontroleert of dat allemaal goed werkt ?, want zonder benzinedruk is geen inspuiting van benzine mogelijk. Vanuit datzelfde relais wordt ook de 12V voeding naar de inspuitnozzels vrijgegeven. De massa aansluitingen (witte draden) worden geschakeld via de insjectiecomputer (CPU). Je kunt eenvoudig controleren door bij ingeschakeld contact, met de hand de luchtweger iets in te drukken, via de opening als je de dikke rubber haakse verbindingsslang even losneemt van de luchtweger. Dan moet meteen de benzinepomp gaan draaien en een relais horen inschakelen, dat is goed hoorbaar bij de motor.
                      PS. Ik neem aan dat jouw inspuitsysteem werkt zoals bij de meeste Opels.

                      Tenslotte gaat er een draad vanaf de CPU gecodeerd nr.1 naar de bobine.
                      Succes, Marius

                      #17910283
                      noci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 March 2010

                        Probeer eens een andere computer, dit probleem had ik een 1 jaar geleden ook !
                        Heb alles toen nagemeten maar kon niets vinden andere computer eraan en hij liep weer.
                        Ik weet niet waar je woont maar ik heb er nog een liggen om te proberen.

                        #17910284
                        EmileManta
                          Lid sinds:
                          9 February 2010

                          @ marius:

                          Ik heb wel benzine druk en de benzine pomp draait wanneer hij op contact staat.
                          De rest zal ik eens gaan bekijken en meten. ( bedankt! )
                          Wat jij zegt dat er een draad van de cpu naar de bobine loopt,, dat zal dan de draad zijn die op de foto staat lijkt mij.

                          @ noci:

                          Bedankt voor je aanbod ik probeer nog even wat dingetjes en kan misschien later contact met je opnemen?

                          Bedankt voor de reacties,, andere reacties zijn ook welkom.

                          Groeten, Emile

                          #17910285
                          EmileManta
                            Lid sinds:
                            9 February 2010

                            Oke ik krijg nu spanning op de injectoren alleen valt hij nog niet weg.
                            Het lag aan deze stekker hier onder,, wie kan mij vertellen hoe deze aangesloten moet worden?
                            Het is een zwarte, rode en groene draad. met de zwarte schakel je het relais in en volgens mij is er 1 voor het uitslaan voor de benzine pomp ofzo?

                            Uploaded with ImageShack.us

                            Alvast bedankt!

                            #17910286
                            postbusmanta
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 July 2004

                              Moet de auto (Manta?) nog omgekeurd worden op 6 cilinder?

                              Motorsteunen :hmmz :hmmz :???: :???:

                              #17910287
                              EmileManta
                                Lid sinds:
                                9 February 2010

                                Ja klopt ja, de orginele motor steunen van de manta heb ik weer gebruikt.

                                Wie o wie kan mij vertellen waar deze 3 aansluitingen voor bedoeld zijn?

                                #17910274
                                Marius28
                                  Lid sinds:
                                  22 July 2011

                                  Dag Emile,
                                  Helaas voor jou heb ik deze steker niet, ik heb nl. een Monza 2.5E met L-Jetronic. Dus kan ik je niet aangeven waarvoor deze plug is. Kun je meer gegevens aanleveren wat voor inspuitsysteem je precies hebt een LE-Jetronic of L-Jetronic, de schema’s zijn verschillend.
                                  Groet, Marius

                                  #17910273
                                  rekordherm
                                    Lid sinds:
                                    28 August 2005

                                    de zwarte is voor contackt plus de rode gewoon op de plus en de groene aan de groene van de bobine

                                    #17910288
                                    EmileManta
                                      Lid sinds:
                                      9 February 2010

                                      Alle elektra is goed aangelegd.
                                      Wat nu bleek is dat de luchtmassa meter verkeerd om zat :wtf

                                      Nu nog de kleine puntjes op de i zetten zoals temp meter en oliedruk sensor aansluiten.

                                      Hij loopt als een zonnetje zo mooi :afro

                                      Nogmaals bedankt!

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.