Forumindex › Forums › Modellen › Astra › inhouden bij 2000 toeren en buitentemperatuur > 16,5 graden.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2011 om 17:49 #17240624
Hallo,
Ik zal mij allereerst even voorstellen,
Mijn naam is Tim en ben nieuw op dit forum.
Wat betreft verstand van auto’s ben ik een leek.
2 weken geleden heb ik een opel astra 1.9 cdti 74 kw. uit 2006 gekocht. 115.000 km. Geen garantie :cry
De auto komt uit de lease en is keurig onderhouden.Mijn probleem is het volgende: ( ik heb het trouwens hetzelfde probleem op meerdere forums gelezen maar nog niet de oplossing )
Bij een buitentemperatuur onder de 16,5 graden is er niets mis met de auto.
Zodra de buitentemperatuur 16,5 graden is bij een toerental tussen de 2000-2200 toeren gaat de auto inhouden/ stotteren.Nu heb ik veel aan dit forum gehad, zodoende heb ik zelf al een aantal dingen geprobeerd.
Als eerst laten uitlezen bij de dealer, geen fouten.
Wel een roetfilter dat voor 88% dicht zat. Is geregenereerd.
De nieuwste softwareupdate 2009 zit erop.
Vandaag een nieuwe EGR-klep gekocht, 3 uur bezig geweest maar helaas, hikt nog steeds.
De sonde naast de EGR-klep eruit gehaald, zat vol troep. Hielp ook niet.
De LMM nagekeken. Maar daar kan ik niets aan zien.. Als deze stuk was had het toch bij het uitlezen naar voren moeten komen?Zijn er nog meer mensen op dit forum die dit probleem hadden/hebben, En weet iemand de oplossing.
Alvast bedankt voor jullie reactie’svr.gr.
Tim
1 juli 2011 om 18:33 #17909950bobine
bougiekabels
bougies.
temperatuursensorKan van alles zijn.
1 juli 2011 om 21:07 #17909951Bedankt voor je reactie…..
Het is wel een diesel, dus dan blijft volgens mij alleen de temperatuursensor over uit jou lijstje.
Aangezien het inhouden pas bij 16,5 graden buitentemperatuur is, bedoel je dan de luchtinlaattemperatuursensor?
Waar kan ik deze ongeveer vinden??vr.gr.
2 juli 2011 om 08:13 #17909952Sensoren hoeven geen foutcodes te geven en kunnen toch stuk zijn
Je zou nog eens kunnen proberen met uitlezen en dan kijken wat voor waardes eruit komen.
2 juli 2011 om 08:28 #17909953Als je de beschikking heb over een luchtmassameter, dan zou ik even een andere overzetten en testen.
2 juli 2011 om 19:37 #179099541.9CDti:
– Deze hebben een aanpassing op de stekker van de 3e injector, deze wil namelijk wel hikken veroorzaken.
– het zou inderdaad ook aan de luchtmassameter kunnen liggen
– de temperatuursensor kun je controleren door uitleesapparatuur.Willem
4 juli 2011 om 06:25 #17909955Bedankt voor jullie reactie’s..
Binnenkort gaat de auto naar de garage…
Ik laat het weten als ze wat vinden….
gr. Tim
9 juli 2011 om 10:46 #17909956De auto heeft afgelopen dagen bij de garage gestaan. Daar hebben ze de luchtmassameter uitgewisseld, dit had geen effect, de stekkers van de injectoren zijn getest en waren in orde, de egr-klep is nogmaals gewisseld, dit had ook geen effect. Brandstoffilter schoongemaakt, geen effect. Resultaat het probleem niet kunnen vinden.
Nu werkt mijn buurjongen bij de Opel dealer, hij is ervan overtuigt dat het wel aan de EGR-klep moet liggen. Hij gaf mij de tip om d.m.v. een blindplaat de EGR blind te steken om zo zeker te weten dat het aan de EGR-klep ligt. Volgens hem geeft de auto wel een storing aan en gaat ie in noodloop. Dat wil hij dan resetten.
Hebben jullie ervaring met het rijden in noodloop? Wat zijn de gevolgen?Gr. Tim
9 juli 2011 om 16:50 #17909957Rijden in noodloop kan wel maar is natuurlijk slechts een hulp middel om thuis te komen. Het kan gebeuren dat motor vormogen terug word genomen of dat de motor maar tot een bepaald aantal toeren kan draaien. Je brandstof gebruik kan omhoog gaan omdat je motor ecu de boel niet meer fijn afregeld maar gewoon zorgt dat de motor blijft lopen.
21 oktober 2011 om 18:27 #17909958Beste Tim183,
Mijn Zafira 1.9Cdti 120pk heeft exact hetzelfde probleem. Als het buiten warmer wordt, zit er een hik rond de 1900/2100 toeren. Als je in dat toerengebied even gas los laat en weer gas geeft, is er even geen vermogen, de auto trekt niet goed op. Het voelt als een turbo-gat.
Inmiddels heb ik de 3e EGR. Een nieuwe EGR helpt een paar weken, daarna komt het effect snel weer terug. Gelukkig gaan we de winter weer in, dus een goed lopende motor…
Maar heb je een oplossing gevonden voor het probleem? Het zou mij enorm helpen.
Peter
4 juli 2012 om 10:52 #17909959Goede middag.
Ik ben hier terecht gekomen, omdat ik exact hetzelfde probleem heb. Is er uiteindelijk een oplossing gevonden? Dat zou mij zeer helpen.
Dank u.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.