Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › een vraag over 2.0 16v en 2.0 8v motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2011 om 19:34 #17240621
ik ben van plan nen kadett gsi te kopen maar ik heb gehoord dat nen 16v gevoelig is aan zijn kleppen ik wou eens weten welke van de 2 motor dat het sterkste is nen 2.0 16v of 2.0 8v
1 juli 2011 om 20:07 #17909915hoe bedoel je gevoel is aan de kleppen….
als je bedoelt als de riem knapt dan zijn er idd kleppen krom maar dat is bij een 8V ook
als je een motor gewoon goed behandel maakt het niet uit wat voor blok je hebt dan gaan ze gewoon allemaal lang mee
2 juli 2011 om 06:24 #179099162.0 8v is een vrij loop motor.
verder wat juul zegt, onderhoud aan een motor is erg belangrijk…Waneer er een riem knapt is dat bij een 16v zuur.
dat is bij de meeste motoren het geval2 juli 2011 om 06:47 #17909917behalve de 2.0 8v seh deze is geen vrijloper.
8 juli 2011 om 19:49 #17909918ik bedoel met gevoel dat de kleppen rap kapot is ik zen iemand als de motor warm is dan trek ik wel eens graag op dan moet de motor tegen nen stoot kunnen
9 juli 2011 om 14:21 #17909919Een netjes warm gereden motor, die technisch in orde is kan altijd daar wel tegen.
8v motoren hebben iets meer koppel onderin, waardoor je misschien ervaart dat hij sneller is tov een 16v.
9 juli 2011 om 17:04 #17909920@fast wrote:
ik bedoel met gevoel dat de kleppen rap kapot is ik zen iemand als de motor warm is dan trek ik wel eens graag op dan moet de motor tegen nen stoot kunnen
als jij de motor warm rijd kan een 16v er zeker tegen om eens goed op zijn staart te trappen, heb er zelf nooit problemen mee gehad in ieder geval, niet op de straat, circuit en dragstrip :angel :angel :angel
als je een 16v (en daarbij elke motor) goed behandeld, lees optijd nieuwe olie en filter, en eerst de olie lekker warm rijd heb je er heel veel plezier van!!
10 juli 2011 om 22:07 #17909921Ken inmiddels meer dan één 16V die de miljoen KM’s is gepasseerd, dus hoezo minder degelijk??
Inderdaad goed warm rijden en op tijd onderhoud doen, dan gaan beide enorm lang mee…
Het zit hem in de hoofd onderdelen wat deze blokken zo verdraaid degelijk maakt, gesmede delen oa.
http://www.youtube.com/watch?v=xIBG0hfR9v8&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 juli 2011 om 11:31 #17909922@opelkadetje wrote:
behalve de 2.0 8v seh deze is geen vrijloper.
ook die loopt vrij. ik d8 vroeger ook van niet maar zat er naast.
11 juli 2011 om 13:41 #17909923wat bedoel jullie met vrijloper
11 juli 2011 om 16:05 #17909924@fast wrote:
wat bedoel jullie met vrijloper
Dat de kleppen de zuigers niet kunnen raken als de distributieriem breekt…
29 juli 2011 om 19:25 #17909925met nen volle naftbak hoeveel km kun je er met doen ik heb gehoord 450 km
29 juli 2011 om 20:05 #1790992652 liter, 1:14…. in theorie is dat 728….
Ik rij er standaard mee over de 500km voordat ik ga tanken en dan is hij zeker nog niet leeg….
(C20XE)
1 augustus 2011 om 07:58 #17909927ligt aan de staat van de motor, en de stand van de rechtervoet.
groeten.
1 augustus 2011 om 09:06 #17909928@kadett4x4 wrote:
ligt aan de staat van de motor, en de stand van de rechtervoet.
groeten.
HAH ja, de ‘stand’ van mijn rechter voet was gemiddeld 130 op de tomtom, dat is bij mij ongeveer 155 op de teller….
30 oktober 2011 om 15:23 #17909929hoe komt het dat nen kadett gsi van 0-100 in 7,7 sec en astra gsi in 8,2 sec doet is het gewicht van nen kadett minder dan den astra
30 oktober 2011 om 17:22 #17909930Ja, carros van een Astra is net iets zwaarder… (o.a. door gebruik van een subframe)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.