Ontsteking vervangen

Forumindex Forums Modellen Kadett Ontsteking vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240520
    Astraman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 July 2004

      Ik stond afgelopen weekend stil met de Kadett, geen vonk meer. Nou is mijn verdeler versleten en ik had de anwb gebeld op de hoop dat die er toevallig nog eentje zou hebben maar helaas, had ie net de week ervoor weggegooid :wtf maar die man heeft wat bijgesteld (ergens bij de pulsgever) bij de waardoor hij iig weer contact maakte en het advies gegeven een nieuwe verdeler (en rotor) te halen, dat had ik zelf ook al gezien, maar hij zei ook dat het afstellen ervan een precisie werkje was.

      Nou ben ik niet afhankelijk van de kadett dus ik wil dit vervangen best zelf proberen, als hij een week niet rijdt is het niet erg maar wat is er zo moeilijk aan het afstellen van die verdeler en kan ik er iets mee verkloten want het moet echt want nu loopt hij af en toe op 3 pitten, of slaat een slag over, heel irritant.

      #17909136
      schuitje
        Lid sinds:
        28 April 2009

        zou idd gewoon, contactpunten, rotor, verdeler kap vervangen.
        alleen de contactpunten moet je afstellen op .35 op de voelermaat. dus verdeler kap eraf en kijken of het nokje van de verdeleras precies op het nokje staat van de contact punten en dan afstelen op .35.
        en ook even opletten welke volgorde je de kabels weer op de verdelerkap drukt.
        de rotor draait rechts om. en de volgorde is 1-3-4-2. dus vanaf het streepje op de verdeler is 1.

        maar bij het bestellen van de onderdelen moet je even goed opletten of je een bosch verdeler hebt of een ac delco.
        ac delco heeft de verdelerkap vast zitten met twee schroefjes, bosch met klemmetjes.

        dat is alles. lijkt veel werk zo maar is echt 5 min.

        hoop dat je er wat mee kan.
        groetjes erwin

        #17909135
        Astraman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 July 2004

          Het is een AC Delco en die puntjes waren een mm of 2 a 3 ingesleten, dus hij is echt op. Ik wist wel dat het nooit moeilijk kon zijn, ik heb het bij me corsa ook weleens gedaan, alleen die had een hallgever, dus geen afstelwerk, alleen goed draaien, deze zit sowieso op een punt. Die man van de ANWB deed er zo zgn precies over, kon ik beter niet zelf doen. Ik ga eens kijken, resultaten volgen…

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.