Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Help Help Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2011 om 18:18 #17240477
Beste mensen.
Bij onze zafira 2.2 2006 automaat met 101.000km is er een melding van het motormanagement geweest met betrekking tot de bobine.
Deze bobine is op 04-07 vervangen met de bougies.
Nadat is hem heb opgehaald ging de ventilator als een gek te keer(hoog stofzuiger geluid).
Wederom terug naar de garage waarna men zei dat de thermostaat kapot was???
Deze is vandaag 05-07 vervangen en koelvloeistof bijgevuld.
Jullie raden het al, het probleem is niet verholpen.
Nu blijkt dat de waterpomp kapot is???? was dit dan niet eerder te zien??
De garage zegt nu dat dit veel werk is, ze kunnen er niet bij???
Klopt dit allemaal? ze zeggen dat de gehele motor eruit moet om erbij te kunnen.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen wat dit gaat kosten???
Ben nu al €400 kwijt voor de bobine en €175 voor de thermostaat.
De koelvloeistof wordt via het ventiel op de bak waar de koelvloeistof in zit naar buiten gespoten en verdwijnt op deze manier.
Weet iemand toevallig ook waarom er via het motormanagement geen melding komt dat de motor te heet wordt dit is op geen enkele manier op onze auto uit te lezen?Hoop dat iemand snel wil reageren.
Een radeloze opel rijder….5 juli 2011 om 20:19 #17908803oke eff rustig
In de boordcomputer…..
zet hem op het bereik met hoeveel liter en kilometer je nog kunt rijden.
druk de settingsknop lange tijd in….
er staat op het scherm: test mode switch on
druk vervolgens op BC knop
nogmaals nogmaals nogmaals tot dat er tempraturen in beeld komen
hier kun je onder andere de tempratuur van de motor aflezen (of bv accu spanning)
schrik niet de tempratuur bij Opel kan zeer hoog zijn zo is 95 graden zeer normaal.Wat betreft de waterpomp deze wordt vervangen gelijk tijdig met de distributie riem normaal gesproken maar
gezien het motor type 2.2 heb jij volgens mij een distributie KETTING.over verdere kosten weet ik niets
sucses met je motor problemen
Ik moest laatst van de Opel dealer horen dat een 2.2 beesten van motoren zijn in een ZAFI
maar dat dit de slechste motoren ooit gemaakt zijn door Opel.(Leef met je mee heb zelf een ZAFI B 2006 2.2 16v benzine handgeschakeld)
5 juli 2011 om 20:30 #17908804Hoi,
Hartstikke bedankt voor je reactie.
Jammer dat een verkoper het niet over de slechte motoren heeft als je een opel komt kopen, maar ja.
Vind het wel vreemd dat de boord computer niets aan geeft over de temperatuur en de daaropvolgende problemen die ontstaan.
Een ding is zeker, zo blij als ik was toen we hem kochten zo zeker weet ik dat dit mijn laatste opel is.
Gr johan.6 juli 2011 om 05:35 #17908805@johan 69 wrote:
Hoi,
Hartstikke bedankt voor je reactie.
Jammer dat een verkoper het niet over de slechte motoren heeft als je een opel komt kopen, maar ja.
Vind het wel vreemd dat de boord computer niets aan geeft over de temperatuur en de daaropvolgende problemen die ontstaan.Een ding is zeker, zo blij als ik was toen we hem kochten zo zeker weet ik dat dit mijn laatste opel is.
Gr johan.Maar je weet nu wel hoe je deze kunt aflezen?
7 juli 2011 om 11:14 #17908806Hetgeen hier aan de hand is heeft niets te maken met het type 2.2 direct motor van opel, maar zijn gewoon zaken die bij elke auto kunnen spelen. Dit wil ik toch even kwijt..Verder kan je niet zien of een waterpomp kapot is als je er naar kijkt, dus nee, dit hebben ze niet kunnen zien. Het is pech dat de auto net bij de garage is geweest en je weer terug kunt.
Het is inderdaad een hoop werk ivm de locatie van de pomp. Dit is ook een van de redenen dat de waterpomp gelijk vervangen wordt als de distributie riem vervangen wordt. ( 2.2. niet nodig ivm ketting )
Helaas heb je pech dat je een hoop kosten hebt aan de auto.P.s. heb je al de brandstofdrukregelaar laten vervangen in je auto ( terug roep actie van opel op de 2.2. benzine motoren ) ?
7 juli 2011 om 16:50 #17908807het 2.2 verhaal is ook het verhaal van de dealer en niet van me zelf.
De druk regelaar daar is de auto voor terug geweest
gr GRSBK
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.