Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Aansluiten dasboardje met toerenteller Kadett E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2011 om 19:06 #17240476
Welke aanpassingen moet je doen als je een gewoon dasboardje wilt vervangen voor een dasboardje met toerenteller? Moet je de stekker veranderen? :hmmz
5 juli 2011 om 19:38 #17908783nee,de enige draad die je mist is de groene voor de toerenteller.
Als die nergens ingetaped zit kan je die gewoon onder de motorkap bij de bobine wegpakken,en bij de ontbrekende aansluiting aansluiten.Ik deed meestal een oogje aan de klok zelf maken,gewoon de printbaan volgen,dan zie je vanzelf welke je mist.
Sommige motorversies hebben hem er wel standaard in de stekker zitten,dan is het plug en play!5 juli 2011 om 19:47 #17908784Kan de stekker er maar op 1 manier in? Als ik de stekker erin doe gaan alle lampjes branden namelijk.
5 juli 2011 om 20:28 #17908785kan idd maar op 1 manier,wat voor een Dett is het?? En waar komt het dash uit?
5 juli 2011 om 21:22 #17908786Komt uit een GSI analoog en moet in een 13n. Is de kmtellerkabel wel lang genoeg?
6 juli 2011 om 12:48 #17908787Weet niet hoe de verlichting aangekoppeld zit? Maar bij mijn toerenteller-cockpit zat de verlichting op een losse steek-verbinding. Terwijl hij origineel op de stekker zat.
Ga even met de oude teller er naast alle banen volgen… Bij mij zat de brandstofmeter/tempmeter ook omgedraaid aangesloten. Lampjes klopte dan weer wel, op een ‘diode’ na, die zorgde ervoor dat m’n remverklikkerlichtje zachtjes bleef branden… Die heb ik eruit geknipt.
6 juli 2011 om 13:52 #17908788Het werkt! Ik was vergeten het losse massa draadje er in te steken. Het is inderdaad plug and play want alles doet het nu, ook de toerenteller. Bedankt voor het meedenken! :wors
6 juli 2011 om 15:11 #17908789Nieuw probleem :shock: :( Kilometertellerkable te kort, omdat de teller nu meer maar links zit. :hmmz
6 juli 2011 om 15:37 #17908790Dat wordt dus een langere op de kop tikken.
Om niet negatief te doen,maar hier steken we wat van op.Als je dus een ander klokkspel erin wil hebben,hou dan rekening met de lengte van de kabel.Neemt niet weg dat je nu weer niet verder kan.Vindt het wel moedig van je om hiermee te starten!!!!!!
gr Marcel.6 juli 2011 om 15:53 #17908791Nou dat valt wel mee. Met een Ascona B bijvoorbeeld moet je de kabelboom doorknippen en diverse draadjes verwisselen. Dit was gewoon plug and play. Wel opmerkelijk dat er kabels zijn van verschillende lengtes. Het scheelt maar een centimeter of 5. Ik heb inmiddels een langere besteld. Is gelukig nog leverbaar bij Opel Classic Parts in Duitsland. Kost een 10tje. king:
6 juli 2011 om 15:55 #17908792Kijk,dat is top!!!!!!!!!!Nu maar hopen dat je hem zo snel mogelijk in huis heb.
succes!!!!!!!!!6 juli 2011 om 18:32 #17908793toch kan je de originele gebruiken.
Ik heb er nooit een andere in gezet,altijd de originele iets verlegd,en heb het toch in meerdere kadettjes gedaan.6 juli 2011 om 18:48 #17908794Nee, het gaat echt niet. Dit is een Combo. Op de plaats waar de kabel het dashboard in gaat zit een stuk metaal wat het dashboard draagt. Daar moet je omheen. De auto is leeg en je kan het goed zien en je kan er goed bij. Ook wel apart dat er een speciale kabel is voor Kadetts met toerenteller.
6 juli 2011 om 19:37 #17908795Heb bij mij een oude pulsgever op de bakgestoken, precies de 5cm die ik nodig had :)
6 juli 2011 om 21:05 #17908796Het ging echt niet. De kabel stond in een lijn recht naar het schutbord en aan de andere kant recht naar de bak. De kabel is er dinsdag denk ik. Gelijk een nieuw glas voor het dashboardje en een middenconsole besteld.
8 juli 2011 om 16:59 #17908797Ik begrijp nog even niet hoe jij je toerenteller hebt laten werken, hier is wat ik nu heb:
Bij de originele mist dus 1 stripje (zie rode pijl) en bij de met toerenteller zit die wel en die loopt naar een moer toe (zie andere rode pijl).
8 juli 2011 om 17:07 #17908798Die moer houdt ook de teller vast. Bij het toerenteller dashboardje zit inderdaad dat ene stripje niet, aan de overkant van dit stripje is de massa voor de toerenteller. Je moet het (groene) draadje van de bobine naar dit moertje trekken. Bij mij zit dus wel de toerenteller in de stekker. Combo´s zijn gebouwd in Engeland, dus waarschijnlijk net even wat anders.
8 juli 2011 om 17:34 #17908799Ok, ik ga het morgen nog even doen, want rij liever via een toerenteller!
Dus de linkse moer ? Bij strip 1 ong. zeg maar..
9 juli 2011 om 14:52 #17908800Niks aan die moer doen! Verlichting zit nu aangesloten op dat draad….
Draadje van de verlichting moet je maar volgen, ergens in het mdiden van de onderste tellerbak zie je een koperklipje staan, met daarop een lampje. Dit is de achtergrond verlichting van de tellerbak.
Deze zul je moeten verbinden met het draadje wat op de stekker zit. Toevallig is dat draadje op de stekker de plek waar het groene draad van de bobine op hoort te komen…
9 juli 2011 om 16:16 #17908801Nee, ik heb het al, is toch dat wat ik eerst zei. De toerenteller werkt.
12 juli 2011 om 14:30 #17908802Vandaag de nieuwe kabel binnen gekregen en gemonteerd. En alles werkt nu. Hij is slechts 1,5 cm langer, maar past het wel. Beetje vreemd allemaal. Maar goed. Ik had ook een nieuw glasplaatje besteld voor het dashboardje en dat maakt het helemaal af natuurlijk. :D king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.