Forumindex › Forums › Modellen › Omega › turbo omega 2.5 diesel werkt niet goed
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2011 om 21:01 #17240465
Hallo Mensen.
De turbo van mijn omega 2.5 diesel werkt niet goed.
Als hij koud is (een nachtje gestaan) en ik start hem dan werkt de turbo prima, maar als ik de sleutel omdraai en de auto uitzet en ik start hem daarna weer (na bijvoorbeeld tanken o.i.d) dan werkt de turbo helemaal niet meer.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Want zonder turbo levert de auto veel aan vermorgen in.Ik hoop wat van jullie te horen.
Alvast mijn dank
Hartelijke groet
Fabian5 juli 2011 om 22:07 #17908623hoe weet je dat het de turbo is
kan ook de egr klep zijn die open blijft staan,wat ik haast wel denk
dan heb je ook geen vermogen meer
gr mart5 juli 2011 om 22:19 #17908624Ok. Dank je wel. Is dit duur om te laten maken?
6 juli 2011 om 07:17 #17908625EGR kan je zelf makkelijk schoonmaken… even googlen of zoeken hier op de site, is al heel veel over geschreven.
6 juli 2011 om 07:57 #17908626ok dan..
dankjewel voor je reactie.
6 juli 2011 om 19:42 #17908627ik zou hem afdoppen
zodat zich dat probleem niet meer voordoet7 juli 2011 om 20:20 #17908628BIj de diesel kun je deze volgens mij ook laten uitschakelen bij de vod.
Gr jack
7 juli 2011 om 22:49 #17908629@Jack-omegax3.0xe wrote:
BIj de diesel kun je deze volgens mij ook laten uitschakelen bij de vod.
Hartelijk dank voor je reactie, maar als ik mag vragen, wat is vod? (opel dealer?)
Gr. Fabian
7 juli 2011 om 23:28 #17908630@martslaats wrote:
ik zou hem afdoppen
zodat zich dat probleem niet meer voordoetBedankt voor je reactie.
Afdoppen, ik heb opgezocht hoe het werkt e.d. maar kan het niet vinden voor het type auto dat ik rijd ((x)25td?).
Moet het gat naar het ijzeren buisje van ongeveer een centimeter doorsnede aan de linkerzijde van de EGR worden afgedicht met een ijzeren plaatje van 2mm dikte (zoals te zien is in de onderstaande link)?http://imageshack.us/photo/my-images/339/egrafdoppen.jpg/
Gr. Fabian
8 juli 2011 om 12:30 #17908631ik heb een koper plaatje ertussen gezet,dat buigt namelijk een beetje mee
omdat de flens een beetje rond is,heb een stukje koper pijp genomen en die in de lengte door de midden gezaagd en opengevouwen
en het zit er al 2 jaar in
maar de vacuumslang moet je gewoon laten zitten dus niet loshalen en dichtmaken,dus alleen het plaatje ertussen zetten en verder niets
en ja op je vraag waar dat tussen moet komen is goed volgens tekening
gr mart11 juli 2011 om 10:19 #17908632sensor absolute druk, daar denk ik aan.
11 juli 2011 om 11:15 #17908633Hier nog iemand die met deze auto bezig is.
Waar zit de sensor van de absolute druk? Is dat de sensor vlakbij de EGR-klep in het inlaatspruitstuk?
Wat meet deze sensor normaal gesproken?En komt het vaak voor dat deze sensor kapot gaat, of kan deze ook erg vies zijn?
Groeten Rob
12 juli 2011 om 22:51 #17908634deze sensor meet de druk van de turbo – 1 bar buiten luchtdruk.
deze kunnen verstopt raken en weigeren.
zit in het spruitstuk gemonteerd. uitlezen is de beste optie daar de sensor aan de prijs is.13 juli 2011 om 09:17 #17908635@RAL wrote:
deze sensor meet de druk van de turbo – 1 bar buiten luchtdruk.
deze kunnen verstopt raken en weigeren.
zit in het spruitstuk gemonteerd. uitlezen is de beste optie daar de sensor aan de prijs is.Zit deze in het inlaatspruitstuk? De sensor in het inlaatspruitstuk heb ik eruitgehaald en schoongemaakt, zal echt helemaal vol met drek. Vanavond wordt de auto voor de 3e keer uitgelezen, de auto is al 2 keer uitgelezen waaronder 1 keer bij de opel dealer. Zij hadden een foutmelding gevonden, maar wisten niet wat deze inhield en na wat telefoontjes naar andere garages is er ook niets duidelijk geworden.
13 juli 2011 om 13:10 #17908636weet jij de code nog, of kun je deze opvragen?
heb namelijk wel meer codes binnen gekregen die niet voorkomen, maar wel bekend zijn op een sub codelijst.15 juli 2011 om 16:22 #17908637Vanmiddag is de auto bij het diesel service center geweest en daar zijn ze erachter gekomen dat het probleem in de brandstofpomp zit. De sleepringen zouden zijn versleten en dus te warm worden ofzo iets. Vandaar dat de auto op dat moment in de noodregeling schiet. De brandstofpomp zal dus vervangen moeten worden en hopelijk is dan de auto klaar voor de carbagerun 2011. Wordt wel een duur geintje… :(
19 juli 2011 om 08:14 #17908622Veel succes….. Schijnt bij alle diesels te gebeuren… Ik hoop dat het mij nog even bespaard blijft…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.