Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra GTS Automaat probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2011 om 14:56 #17240316
hallo allemaal
ik heb een vectra gts automaat van 2003,
af en toe heb ik een storing in de automaat,
hij schakelt dan aleen in 2 en 5 handmatig en in auto blijft hij in 5 hangen.
als dit is doet de cruise control het ook niet en de kickdown werkt dan ook niet meer.
het gebeurt onder het rijden in eens.
als ik stop, motor afzet en weer start is het weg, ene keer 5 min andere keer langer…
waar zou dit aan kunnen liggen? heb geen storing op dashbord.
bedankt..9 juli 2011 om 15:06 #17907444Hey welkom hier. Show ons even een paar pics van je vec. Heb je de auto al laten uitlezen bij de dealer?? Of eventueel zelf met opcom?
Misschien versnellingsbak olie vernieuwen?Greetz Roel met een C, wachtend op een I
9 juli 2011 om 17:34 #17907445Dit duid op een storing in de automaatbak.
uitlezen is de enige optie.
Geen olie in de koelvloeistof?? de warmte wisselaar wil wel kapot gaan bij de 5 bak automaten.
Willem
9 juli 2011 om 18:33 #17907443Radiateur kan inwendig doorslaan,als dit zo is krijg je koelwater in de automaatbak.Als je koelvloeistof gewoon op peil ligt is het een ander probleem,kan ook nog een electronica probleem zijn.De vec wel laten uitlezen,en de olie verversen om de 40 dkm(van de bak) moet men ook niet vergeten.Suc6
Gr. Gts32v6
9 juli 2011 om 18:43 #17907446Ik heb dan wel geen Opel, maar ik had ongeveer hetzelfde euvel en bij mij was de printplaat in de automaatbak kapot
Jan
9 juli 2011 om 18:45 #17907447De electronica gaat meestal wel goed bij de Opel bakken, vaker mechanisch, maar ja, alles kan.
Vind het zowiezo wel apart schakelen, als je vol gaat stampen laat de motor gewoon gas los bij overschakelen, dat was wel even wennen…
terug schakelen duurt vaak lang, maar dat komt omdat ie eerst uit de lock-up moet en dan pas kan terugschakelen.
bij rustig rijden is het wel een geweldige bak, deze 5 bak!!!
en die 2200 toeren bij 120km/u haha.. mijn B V6 handbak draait 3100 tpm bij 120km/u in 5 (loopt dan wel zuiniger als de C trouwens bij dezelfde snelheid).
Willem
9 juli 2011 om 18:53 #17907448Thanx voor alle berichten,,,
ik ga er mee aan de slag en kijken wat er uit komt!!!
Grtzz12 juli 2011 om 17:19 #17907449Hey ook al storing met de bak???? Iedereen lijkt wel pech te gaan krijgen met de automaat bak! Ja ik heb er oom storing mee, steeds schokken enzo, ja de garage kan niks doen ja bak vervangen! :argue Maar t geld groeit niet op me rug he??? Maar toch weer aparte storing bij jou! Ben wel benieuwd wat het is bij jou dan? Ik denk dat het bij mij een revisie wordt! Kutzooi! Of verkopen….ik weet t nog niet? Ben niet van plan om voor mijn auto te gaan werken weet je…. :cry
12 juli 2011 om 20:19 #17907450De 5 bak in de vectra heeft last van koelstof lekkage. (AF nogiets) Deze bakken lopen veelal heet en kapot. Deze ligt in een 2.2 benzine en volgens mij ook in de 6 cylinder.
De 6 bak (Asian Warner AF40, google hier maar eens op) heeft volgens mij alleen problemen met de koppelomvormer. Deze ligt in een 1.9cdti. Ik meen ook dat de regeleenheid (kleppenblok vervangen wordt) kapot gaan (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=786123″ onclick=”window.open(this.href);return false;). Dit kost ongeveer 1500 euro. informeer anders eens bij Boon in Alphen. Deze hebben er ervaring mee, meer dan een dealer. http://www.detelefoongids.nl/bg-l/18465731-Boon+Revisietechniek/vermelding/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij mij heeft een olieverversing wel geholpen. De auto heeft nu 234.000km gelopen. Om de 40 duizend kilometer gewoon de olie verversen. Durf te wedden dat dit bij jouw nog nooit is gebeurd.
Ik zeg niet dat dit de oplossing is, alleen dealers vervangen nooit de olie bij een automaatbak (zit longlife olie in). Ik heb al diverse malen een discussie met de dealer gehad. Ze blijven er bij dat het niet nodig is. Automaatrevisie bedrijven daarin tegen zeggen dit wel.
Dus om te proberen de olie te laten verversen, als dit al niet is gebeurt. Voor 100 euro o.i.d. zal ik dit altijd doen. Mijn ervaring is dat een Asian Warner Automaat duur om te reviseren is (4000euro), zeker tov van Mercedes of BMW(2500 euro). Dit zijn geen dealer prijzen maar van automaatrevisie bedrijven. Maar waarom dit is weet ik ook niet. De automaat zelf is wel goed, deze ligt o.a. in een Opel, Citroen, Saab, Volvo, Peugeot, Ford, mazda, Fiat, Renault, Chevrolet, etc.
14 juli 2011 om 21:19 #17907451Olie is echt ververst nu! voor de 1e keer denk ik? 127.00km! Moet zeggen dat hij altijd goed geschakeld heeft alleen nu doet 1 maand raar! Maar er verandert niks! Hij was wel zwart zeiden ze, ja weet niet goed wat ik nu moet doen. Zit niet op zulke rekeningen te wachten, maar ja… dit rijdt ook erg klote!!
15 juli 2011 om 15:16 #17907452Heb mijn bak olie vervangen met 40 dkm (GTs 3.2 v6)en deze was nog mooi rood en niet ZWART.Als er zwarte olie uit de bak komt is deze te heet geweest of is nog nooit vervangen.Zwarte olie is niet goed :shock:
Gr. Gts32v6
16 juli 2011 om 14:49 #17907453Was nog nooit vervangen, maar ik geloof zelf ook eigenlijk niet dat er door geen olie vervanging die bak gaat raar doen! Wel ben ik ook het er mee eens dat hij gewoon ook idd om de 40.000 zoiets wel vervangen moet worden. Er zit longlife olie in dus die is ook geschikt om lang goed te blijven, ben zelf ook meer van verversing ja…. Maar geloof niet dat die bak stuk gaat doordat die olie er al 8 jaar in zit, want ze zijn allemaal uitgerust met longlife olie, dus zouden er wel meer stuk gaan niet iedereen ververst voorl mensen die er weinig van weten luisteren naar de dealer en die zegt niet vervangen! Ik heb het wel gedaan bij ook niet bij dealer in onderhoud! Wel opelspecialist! ….. het was er ook opeens die schokken/klappen, voorheen nooit! Denk dat er gewoon iets rot is of afgebroken ofzo of versleten is …..
16 juli 2011 om 16:18 #17907454De automaat kan ook last hebben van electronica storing.Deze bakken van Gm type Af 33 zit ook in de saab en volvo.De andere merken hebben er niet zoveel last van.Hier een linkje wat beterft de Af 33 bak http://www.trnw.net/z-search/AF33.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
Gr. Gts32v6
1 oktober 2011 om 11:34 #17907455Is dit probleem trouwens nog opgelost???
6 oktober 2011 om 17:31 #17907456Nee dit is nog steeds niet opgelost! Zal gewoon een nieuwe automatische versnellingsbak in moeten, maar dat ben ik eigenlijk nog niet echt van plan!! Dat kost een VERMOGEN!!! Heb jij er ook problemen mee? :thumbdown
8 oktober 2011 om 08:20 #17907457mijn signum staat nou al een week bij de opel dealer. Als ik de auto start kan ik de automaat schakelen maar dan springt het tc lampje aan en het motor lampje. Vervolgens als ie in de vijf is schakelt hij niet meer terug. De dealer heeft al een tiental foutmeldingen verholpen maar het probleem blijft. Ze zijn er vrijwel zeker van dat de automaat zelf oke is..
8 oktober 2011 om 21:58 #17907458Motormanagement en TC, dan waarschijnlijk motorstoring op 1 van de bobines, en een storing van een van de koelvin schakelingen ????
dan kan ook de automaat in storing worden gezet door de Motorcomputer…
Dit ligt vaak weer aan een gare massakabel bij de accu..
vaak zit er direct onder de accu pool in de Dikste (Direct aan de accu pool zittende) kabel een bobbel en/of een knik.
ik leg er dan een voldoede dikke massakabel bij.
willem
14 oktober 2011 om 18:24 #17907459Reviseer je ook bakken willem?? anders mag je mijne is uit elkaar halen………
16 oktober 2011 om 20:42 #17907460Ik niet, heb geen ervaring met automaat bakken…
Weet dat het kapot kan en gaat, meer niet…
Vind die AF33’s zowiezo vervelende bakken, als er 1 bak is die tijdens rijden doet wat ik niet wil is het die AF33 wel haha, maar dat ligt dan weer aan de aansturing.
Let wel op, ik heb al gemerkt als er maar iets in de motorloop niet lekker gaat gaan deze bakken erg raar reageren, echt raar bedoel ik dan…
Willem
17 oktober 2011 om 18:17 #17907461ja dat merk ik dan wel met de mijne ja…. als je rustig rijdt dan valt het mee
maar dan blijf je wel af en toe die schok horen en dan trilt heel de wagen. Gewoon een rotgevoel :thumbdown
maar tis zoveel geld om een gereviseerde er in te zetten…. MAar ja op den duur zal ie t toch begeven natuurlijk… denk ik?19 oktober 2011 om 09:22 #17907462Moet wel zeggen, hebben laatst ook die andere gts v6 gehad. Was ook een massakabel verrot. Wat voor foutcodes komen er bij jou dan uit?
Zou om te beginnen er toch ff eentje bij leggen. Niet geprobeerd, is altijd gissen. Werkt het niet, schaadt het niet.
19 oktober 2011 om 09:36 #17907463Welke bak zit er aan de signum/vectra 3.0 CDTI eigenlijk?
Gr.
Pastra20 oktober 2011 om 21:29 #17907464@CarloAstra wrote:
Moet wel zeggen, hebben laatst ook die andere gts v6 gehad. Was ook een massakabel verrot. Wat voor foutcodes komen er bij jou dan uit?
Zou om te beginnen er toch ff eentje bij leggen. Niet geprobeerd, is altijd gissen. Werkt het niet, schaadt het niet.
Hij geeft niks geen foutcode.s aan! Alles is perfect! Olie enzo ook bak geeft geen storing aan niks! Alles op niveau! Niks te vinden aan foutcode.s! Bak uitgelezen! De monteurs zeggen ook: Dit is iets mechanische wat je hoort en heeft niks met olie of afstelling te maken! Dus ik geloof ze wel! En ik hoor zelf ook dat dit niks is van smering of afstelling kan zijn! Het is iets wat gewoon schraapt over een ander onderdeel of iets wat niet pakt ofzo!! Dus tsja… :thumbdown
21 oktober 2011 om 21:24 #17907465Schokken bij schakelen kan met de systeem drukken te maken hebben, en dus met de afstelling.
De V6 CDTi heeft een AF40 bak
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.