Vectra GTS Automaat probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra GTS Automaat probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240316
    sjef1982
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2011

      hallo allemaal

      ik heb een vectra gts automaat van 2003,
      af en toe heb ik een storing in de automaat,
      hij schakelt dan aleen in 2 en 5 handmatig en in auto blijft hij in 5 hangen.
      als dit is doet de cruise control het ook niet en de kickdown werkt dan ook niet meer.
      het gebeurt onder het rijden in eens.
      als ik stop, motor afzet en weer start is het weg, ene keer 5 min andere keer langer…
      waar zou dit aan kunnen liggen? heb geen storing op dashbord.
      bedankt..

      #17907444
      opel-limbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2007

        Hey welkom hier. Show ons even een paar pics van je vec. Heb je de auto al laten uitlezen bij de dealer?? Of eventueel zelf met opcom?
        Misschien versnellingsbak olie vernieuwen?

        Greetz Roel met een C, wachtend op een I

        #17907445
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Dit duid op een storing in de automaatbak.

          uitlezen is de enige optie.

          Geen olie in de koelvloeistof?? de warmte wisselaar wil wel kapot gaan bij de 5 bak automaten.

          Willem

          #17907443
          Gts32v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2008

            Radiateur kan inwendig doorslaan,als dit zo is krijg je koelwater in de automaatbak.Als je koelvloeistof gewoon op peil ligt is het een ander probleem,kan ook nog een electronica probleem zijn.De vec wel laten uitlezen,en de olie verversen om de 40 dkm(van de bak) moet men ook niet vergeten.Suc6

            Gr. Gts32v6

            #17907446
            janneman vectra c
              Lid sinds:
              19 October 2008

              Ik heb dan wel geen Opel, maar ik had ongeveer hetzelfde euvel en bij mij was de printplaat in de automaatbak kapot

              Jan

              #17907447
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                De electronica gaat meestal wel goed bij de Opel bakken, vaker mechanisch, maar ja, alles kan.

                Vind het zowiezo wel apart schakelen, als je vol gaat stampen laat de motor gewoon gas los bij overschakelen, dat was wel even wennen…

                terug schakelen duurt vaak lang, maar dat komt omdat ie eerst uit de lock-up moet en dan pas kan terugschakelen.

                bij rustig rijden is het wel een geweldige bak, deze 5 bak!!!

                en die 2200 toeren bij 120km/u haha.. mijn B V6 handbak draait 3100 tpm bij 120km/u in 5 (loopt dan wel zuiniger als de C trouwens bij dezelfde snelheid).

                Willem

                #17907448
                sjef1982
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 July 2011

                  Thanx voor alle berichten,,,
                  ik ga er mee aan de slag en kijken wat er uit komt!!!
                  Grtzz

                  #17907449
                  CALIBRA4x4TURBO
                    Lid sinds:
                    4 November 2009

                    Hey ook al storing met de bak???? Iedereen lijkt wel pech te gaan krijgen met de automaat bak! Ja ik heb er oom storing mee, steeds schokken enzo, ja de garage kan niks doen ja bak vervangen! :argue Maar t geld groeit niet op me rug he??? Maar toch weer aparte storing bij jou! Ben wel benieuwd wat het is bij jou dan? Ik denk dat het bij mij een revisie wordt! Kutzooi! Of verkopen….ik weet t nog niet? Ben niet van plan om voor mijn auto te gaan werken weet je…. :cry

                    #17907450
                    jorisor
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      De 5 bak in de vectra heeft last van koelstof lekkage. (AF nogiets) Deze bakken lopen veelal heet en kapot. Deze ligt in een 2.2 benzine en volgens mij ook in de 6 cylinder.

                      De 6 bak (Asian Warner AF40, google hier maar eens op) heeft volgens mij alleen problemen met de koppelomvormer. Deze ligt in een 1.9cdti. Ik meen ook dat de regeleenheid (kleppenblok vervangen wordt) kapot gaan (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=786123″ onclick=”window.open(this.href);return false;). Dit kost ongeveer 1500 euro. informeer anders eens bij Boon in Alphen. Deze hebben er ervaring mee, meer dan een dealer. http://www.detelefoongids.nl/bg-l/18465731-Boon+Revisietechniek/vermelding/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Bij mij heeft een olieverversing wel geholpen. De auto heeft nu 234.000km gelopen. Om de 40 duizend kilometer gewoon de olie verversen. Durf te wedden dat dit bij jouw nog nooit is gebeurd.

                      Ik zeg niet dat dit de oplossing is, alleen dealers vervangen nooit de olie bij een automaatbak (zit longlife olie in). Ik heb al diverse malen een discussie met de dealer gehad. Ze blijven er bij dat het niet nodig is. Automaatrevisie bedrijven daarin tegen zeggen dit wel.

                      Dus om te proberen de olie te laten verversen, als dit al niet is gebeurt. Voor 100 euro o.i.d. zal ik dit altijd doen. Mijn ervaring is dat een Asian Warner Automaat duur om te reviseren is (4000euro), zeker tov van Mercedes of BMW(2500 euro). Dit zijn geen dealer prijzen maar van automaatrevisie bedrijven. Maar waarom dit is weet ik ook niet. De automaat zelf is wel goed, deze ligt o.a. in een Opel, Citroen, Saab, Volvo, Peugeot, Ford, mazda, Fiat, Renault, Chevrolet, etc.

                      #17907451
                      CALIBRA4x4TURBO
                        Lid sinds:
                        4 November 2009

                        Olie is echt ververst nu! voor de 1e keer denk ik? 127.00km! Moet zeggen dat hij altijd goed geschakeld heeft alleen nu doet 1 maand raar! Maar er verandert niks! Hij was wel zwart zeiden ze, ja weet niet goed wat ik nu moet doen. Zit niet op zulke rekeningen te wachten, maar ja… dit rijdt ook erg klote!!

                        #17907452
                        Gts32v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2008

                          Heb mijn bak olie vervangen met 40 dkm (GTs 3.2 v6)en deze was nog mooi rood en niet ZWART.Als er zwarte olie uit de bak komt is deze te heet geweest of is nog nooit vervangen.Zwarte olie is niet goed :shock:

                          Gr. Gts32v6

                          #17907453
                          CALIBRA4x4TURBO
                            Lid sinds:
                            4 November 2009

                            Was nog nooit vervangen, maar ik geloof zelf ook eigenlijk niet dat er door geen olie vervanging die bak gaat raar doen! Wel ben ik ook het er mee eens dat hij gewoon ook idd om de 40.000 zoiets wel vervangen moet worden. Er zit longlife olie in dus die is ook geschikt om lang goed te blijven, ben zelf ook meer van verversing ja…. Maar geloof niet dat die bak stuk gaat doordat die olie er al 8 jaar in zit, want ze zijn allemaal uitgerust met longlife olie, dus zouden er wel meer stuk gaan niet iedereen ververst voorl mensen die er weinig van weten luisteren naar de dealer en die zegt niet vervangen! Ik heb het wel gedaan bij ook niet bij dealer in onderhoud! Wel opelspecialist! ….. het was er ook opeens die schokken/klappen, voorheen nooit! Denk dat er gewoon iets rot is of afgebroken ofzo of versleten is …..

                            #17907454
                            Gts32v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 July 2008

                              De automaat kan ook last hebben van electronica storing.Deze bakken van Gm type Af 33 zit ook in de saab en volvo.De andere merken hebben er niet zoveel last van.Hier een linkje wat beterft de Af 33 bak http://www.trnw.net/z-search/AF33.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Gr. Gts32v6

                              #17907455
                              wsly
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 November 2005

                                Is dit probleem trouwens nog opgelost???

                                #17907456
                                CALIBRA4x4TURBO
                                  Lid sinds:
                                  4 November 2009

                                  Nee dit is nog steeds niet opgelost! Zal gewoon een nieuwe automatische versnellingsbak in moeten, maar dat ben ik eigenlijk nog niet echt van plan!! Dat kost een VERMOGEN!!! Heb jij er ook problemen mee? :thumbdown

                                  #17907457
                                  wsly
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 November 2005

                                    mijn signum staat nou al een week bij de opel dealer. Als ik de auto start kan ik de automaat schakelen maar dan springt het tc lampje aan en het motor lampje. Vervolgens als ie in de vijf is schakelt hij niet meer terug. De dealer heeft al een tiental foutmeldingen verholpen maar het probleem blijft. Ze zijn er vrijwel zeker van dat de automaat zelf oke is..

                                    #17907458
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Motormanagement en TC, dan waarschijnlijk motorstoring op 1 van de bobines, en een storing van een van de koelvin schakelingen ????

                                      dan kan ook de automaat in storing worden gezet door de Motorcomputer…

                                      Dit ligt vaak weer aan een gare massakabel bij de accu..

                                      vaak zit er direct onder de accu pool in de Dikste (Direct aan de accu pool zittende) kabel een bobbel en/of een knik.

                                      ik leg er dan een voldoede dikke massakabel bij.

                                      willem

                                      #17907459
                                      CALIBRA4x4TURBO
                                        Lid sinds:
                                        4 November 2009

                                        Reviseer je ook bakken willem?? anders mag je mijne is uit elkaar halen………

                                        #17907460
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Ik niet, heb geen ervaring met automaat bakken…

                                          Weet dat het kapot kan en gaat, meer niet…

                                          Vind die AF33’s zowiezo vervelende bakken, als er 1 bak is die tijdens rijden doet wat ik niet wil is het die AF33 wel haha, maar dat ligt dan weer aan de aansturing.

                                          Let wel op, ik heb al gemerkt als er maar iets in de motorloop niet lekker gaat gaan deze bakken erg raar reageren, echt raar bedoel ik dan…

                                          Willem

                                          #17907461
                                          CALIBRA4x4TURBO
                                            Lid sinds:
                                            4 November 2009

                                            ja dat merk ik dan wel met de mijne ja…. als je rustig rijdt dan valt het mee
                                            maar dan blijf je wel af en toe die schok horen en dan trilt heel de wagen. Gewoon een rotgevoel :thumbdown
                                            maar tis zoveel geld om een gereviseerde er in te zetten…. MAar ja op den duur zal ie t toch begeven natuurlijk… denk ik?

                                            #17907462
                                            CarloAstra
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 December 2006

                                              Moet wel zeggen, hebben laatst ook die andere gts v6 gehad. Was ook een massakabel verrot. Wat voor foutcodes komen er bij jou dan uit?

                                              Zou om te beginnen er toch ff eentje bij leggen. Niet geprobeerd, is altijd gissen. Werkt het niet, schaadt het niet.

                                              #17907463
                                              Pastra
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 February 2007

                                                Welke bak zit er aan de signum/vectra 3.0 CDTI eigenlijk?

                                                Gr.
                                                Pastra

                                                #17907464
                                                CALIBRA4x4TURBO
                                                  Lid sinds:
                                                  4 November 2009

                                                  @CarloAstra wrote:

                                                  Moet wel zeggen, hebben laatst ook die andere gts v6 gehad. Was ook een massakabel verrot. Wat voor foutcodes komen er bij jou dan uit?

                                                  Zou om te beginnen er toch ff eentje bij leggen. Niet geprobeerd, is altijd gissen. Werkt het niet, schaadt het niet.

                                                  Hij geeft niks geen foutcode.s aan! Alles is perfect! Olie enzo ook bak geeft geen storing aan niks! Alles op niveau! Niks te vinden aan foutcode.s! Bak uitgelezen! De monteurs zeggen ook: Dit is iets mechanische wat je hoort en heeft niks met olie of afstelling te maken! Dus ik geloof ze wel! En ik hoor zelf ook dat dit niks is van smering of afstelling kan zijn! Het is iets wat gewoon schraapt over een ander onderdeel of iets wat niet pakt ofzo!! Dus tsja… :thumbdown

                                                  #17907465
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    Schokken bij schakelen kan met de systeem drukken te maken hebben, en dus met de afstelling.

                                                    De V6 CDTi heeft een AF40 bak

                                                    willem

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.