Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › koppelings platen F18WR
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2012 om 19:31 #17240284
Hallo allemaal,
wij willen achter onze C20let een F18WR (W357) gaan hangen. Maar welke koppelingsplaten etc hebben we nodig?..
we komen er zelf niet goed uit.. :hmmz
*** we willen eerst veilig 200pk rijden en later rond de 300 dus we zoeken iets sterks :D
bedankt alvast
Johan & Frank
18 maart 2012 om 19:40 #17907127dan heb je c20xe spul nodig, of upgrade van dat. (splines op de prise as zijn dus voor f16 f18 f20 die achter de c20xe zijn geleverd.)
onthoud wel dat er 2 typen zijn, voor plat en kom vliegwiel.
18 maart 2012 om 21:27 #17907128sachs sportkoppeling schijnt goed te zijn.
ik heb een via Ebay, werkt prima.
en ga ook met +/_300pk rijden ;)18 maart 2012 om 21:32 #17907129hee heren helemaal goede info,
ik naja wij, me broertje helpt natuurlijk mee zaten ook naar sachs te kijken, maar k weet dus niet of we een platte of com nodig hebben :mrgreen:
**edit, gevonden tot 93=plat na 93=kom tnx heren!!!verder moeten we natuurlijk ook de aandrijf assen ook moet vervangen (zit nu orgineel X16XEL) op maar wordt dan ook X20XE toch :D
bedankt alvast!! :D
18 maart 2012 om 21:48 #17907130welk vliegwiel je hebt kun je zo zien.
kom vliegwiel heeft een hoge rand waar de koppeling op geschroefd word.
plat vliegwiel niet ;)19 maart 2012 om 11:28 #17907131@GSI Racer wrote:
welk vliegwiel je hebt kun je zo zien.
kom vliegwiel heeft een hoge rand waar de koppeling op geschroefd word.
plat vliegwiel niet ;)vanavond ff spieken :D tnx man :thumb :thumb
20 maart 2012 om 14:19 #17907132Als je een kom vliegwiel hebt, dan zou ik die gelijk vervangen voor een plat.
Dat scheelt wat gewicht en daardoor zal de auto sneller op toeren komen.Ik heb gereden met een Sachs Performance drukgroep en Sachs Performance organisch geveerde plaat in combinatie met een F18.
En later met dezelfde drukgroep, maar een Sachs Performance sinterbrons geveerde plaat in combinatie met een F28.Beiden werkten perfect!
Laat je trouwens niet misleiden bij het druklager, daar bestaat geen Sachs Performance variant van!
Alleen de normale en die is beter dan degene die je bij de dealer haalt!20 maart 2012 om 14:34 #17907133dus een sachs sportkoppeling voor C20XE (voor plat vliegwiel).. icm c20let + f18WR moet dan veilig zijn :D
even chekken, vind beetje zonde van het geld als het na 1000km kapot is :jerry
20 maart 2012 om 17:20 #17907134moet makkelijk gaan zoals je daar omschrijft ;)
en indd ff een plat vliegwiel monteren, scheelt weer gewicht.vliegwiel niet laten afdraaien!
raden ze af bij turbomotoren20 maart 2012 om 18:37 #1790712620 maart 2012 om 19:35 #17907135afgedraaid vliegwiel wilde ik zowiezo niet doen.. voorlopig even alles heel en werkent zien te krijgen king:
mega tnx allemaal heren!!, weer hoop wijzer geworden!
20 maart 2012 om 20:09 #17907136@KiLLaHeRTz wrote:
@GSI Racer wrote:
vliegwiel niet laten afdraaien!
raden ze af bij turbomotorenWaarom dat?
Mij hebben ze het toen afgeraden omdat het te zwak kan worden.
zeker met het koppel van een turboblok…
hier op het forum hebben een paar man me dat afgeraden en de revisieboer zelf ook ;)20 maart 2012 om 21:12 #17907137Wie heeft er toevallig nog zon versnellingsbak liggen we hebben er eentje nodig.. (op korte termijn als het kan) hoor graag snel meer van jullie alvast bedankt..
Groetjes Jordy20 maart 2012 om 21:24 #17907138ff op de sloop kijken.
gooien ze je dood mee.ga je er ook een sper in (laten) zetten?
wel zo handig denk ik.
anders wordt het alleen maar roken :jerry21 maart 2012 om 07:08 #17907139Ik ga dr wel vanuit dat die dr in komt ja :P
Heb je een idee welke sloop dr een zou hebben liggen heb dr al een aantal gebeld, maar niks daar.
en het gaat eigenlijk alleen maar om de derde versnelling dr is weer van andere versnellingsbakken we gaan van heeeel veel bakken weer eentje maken.
Het is voor de autocross.
Groetjes Jordy21 maart 2012 om 10:49 #17907140:wtf
Deze goede en gewenste bakken slopen alleen om de 3de versnelling?En een alu vliegwiel van 3,6kg blijft gewoon heel op een LET hoor!
21 maart 2012 om 19:20 #17907141Hier in Limburg op de sloop (Van Kessel) lagen toen wel een paar F18 bakken.
verschillende waren met hydraulisch druklager, maar dat is weer om te bouwen naar mechanisch.
koppelingsvork heb ik e.v.t wel voor je :jerry21 maart 2012 om 19:54 #17907142@ Francisco ik dacht dat jullie een z20let gingen kopen??
Maar is toch een c20let geworden …hhhmmm
Beetje vreemd langs komen voor mijn motor
proef rijden ,een bod doen,
En vervolgens afhaken omdat je een z20let wilt kopen .
En nu toch een let gekocht ………….21 maart 2012 om 22:56 #17907143@david verburg wrote:
@ Francisco ik dacht dat jullie een z20let gingen kopen??
Maar is toch een c20let geworden …hhhmmm
Beetje vreemd langs komen voor mijn motor
proef rijden ,een bod doen,
En vervolgens afhaken omdat je een z20let wilt kopen .
En nu toch een let gekocht ………….soms lopen plannen anders als gedacht… david.
Z20LET donor die we wilden halen, was al weg.. dagvrij + benzine kwijt voor niks (even naar Limburg)
Maar volgens mij ben ik nog steeds vrij om te kijken en kopen.
nogmaals bedankt voor je gastvrijheid en tijd, maar dat had ik al gezecht volgens mij..
even goede vrienden lijkt mij toch?.. of heb ik iets verkeerd gedaan in jou ogen?.grt
Frank & Johan
21 maart 2012 om 22:58 #17907144@jordy25 wrote:
Ik ga dr wel vanuit dat die dr in komt ja :P
Heb je een idee welke sloop dr een zou hebben liggen heb dr al een aantal gebeld, maar niks daar.
en het gaat eigenlijk alleen maar om de derde versnelling dr is weer van andere versnellingsbakken we gaan van heeeel veel bakken weer eentje maken.
Het is voor de autocross.
Groetjes Jordyik weet niet of waalwijk voor je in de buurt ligt.. maar bij klerks, hadden ze nog F18bakken liggen (komt de mijne ook vandaan)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.