Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H gtc koplampen in een Astra H station past dit?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2011 om 18:46 #17240240
Goedenavond,
ik wil graag xenonkoplampen (die lenskoplampen) in mijn astra H station
alleen weten jullie ook of koplampen van een GTC in een station passen?en heeft iemand hier op het forum nog een stel voor mij te koop?
groeten Dennie
11 juli 2011 om 09:41 #17906671Volgens mij gaat dat niet passen ivm de spitse neus die de GTC heeft en de Astra 5 deurs versies niet hebben.
Daarnaast zou er ook verschil zitten tussen de 5 deurs versies voor maart 2006 en na 2006.Ebay een optie :
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290563408494&ssPageName=STRK:MEWAX:IT” onclick=”window.open(this.href);return false;11 juli 2011 om 10:09 #17906672zijn er al die dit setje gemonteerd hebben?
11 juli 2011 om 10:57 #17906673Ik ga deze set eind van de maand bestellen en plaatsen
Qua aansluitingen zouden het exact dezelfde stekkers moeten zijn als bij de halogeen units.
Heb ook bij een GTC met af fabriek xenon gekeken, daar zit ook exact dezelfde stekker op als bij de halogeen units.11 juli 2011 om 11:05 #17906674@Juffer1 wrote:
Ik ga deze set eind van de maand bestellen en plaatsen
Qua aansluitingen zouden het exact dezelfde stekkers moeten zijn als bij de halogeen units.
Heb ook bij een GTC met af fabriek xenon gekeken, daar zit ook exact dezelfde stekker op als bij de halogeen units.maar ik bedoel de koplamp zelf of dat hetzelfde is van de gtc en de station
astra h11 juli 2011 om 11:18 #17906675Heb je ook het hele topic gelezen ;)
2de post direct onder jou vraag :@Juffer1 wrote:
Volgens mij gaat dat niet passen ivm de spitse neus die de GTC heeft en de Astra 5 deurs versies niet hebben.
Daarnaast zou er ook verschil zitten tussen de 5 deurs versies voor maart 2006 en na 2006.11 juli 2011 om 11:33 #17906676Wel een super prijs voor zo een set lampen, zijn ze nu origineel of imitatie arjan?
11 juli 2011 om 14:39 #17906677Volgens mij zijn alle Astra H koplampen identiek. Alleen de grill en bumper zijn anders tussen de verschillende carrosserievormen.
Zijn het originele of Depo’s?
Er komen ook nog wel wat kosten bij hoor. Je moet nog starters, ballasten en lampjes hebben. Als je het tenminste wilt aansluiten zoals het origineel is. Dit heb je wel nodig als je bi-xenon wil.
Bij een aftermarket setje zijn de ballasten en starters in één kastje. Bij deze koplampen zitten ze apart. Hier zijn ook vaste stekkerverbindingen voor op de koplampen (als het de originele zijn in ieder geval). Je klikt de ballast en de starter vast aan de koplamp. Je kunt er wel een aftermarket setje in doen maar dan moet je dus de bedrading gaan aanpassen.
Ik weet ook niet of de hoogteregeling wel werkt want bij die link die je geeft staat dat het voor automatische hoogteregeling is en dat heb je niet bij de normale koplampen.
Dit is ook wel aan te leggen maar dan moet je weer een boel onderdelen bestellen.11 juli 2011 om 15:04 #17906678Je kan er gewoon een aftermarket setje xenon inzetten, dat gaat prima.
Zeker qua kosten is dat veel goedkoper dan orginele ballasten en lampen en groot licht gebruik je in de randstad toch nooit..Wat ik begrijp uit de manuals is dat je voor de automatische hoogte regelning alleen een module onder de achteras hoeft te plaatsen en een andere lichtschakelaar waar geen hoogte regeling meer inzit.
11 juli 2011 om 15:24 #17906679Die ballasten kopen via ebay is niet eens zo gek duur en die D2S lampen ook niet ;) maar goed een el cheapo aftermarket xenon setje is goedkoper het is net wat je wil en je budget is :thumb
13 juli 2011 om 10:57 #17906680koplampen zijn dezelfde.
en gelijk hier gezegd is, de bumper en de grill is enkel verschillend15 juli 2011 om 18:11 #17906681allen bedankt voor de reactie ik ga ervan uit dat het past die koplampen,
en ga even kijken of ik er de orginele xenon inzet of aftermarket.
is astra h trouwens met bi-xenon?
iemand nog suggesties voor aftermarket xenon?groeten, Dennie
16 juli 2011 om 06:08 #17906682Hoe bedoel je BI-Xenon. H4 lampen zijn als BI-Xenon te koop.
De Astra H heeft H7 dimlicht en H1 grootlicht.16 juli 2011 om 07:09 #17906683oke dat is duidelijk, dan is mijn vraag beantwoord!
Is zon xenon set lastig om in te bouwen?
16 juli 2011 om 16:55 #17906684Origineel is met bi-xenon. Je grootlicht is dan ook xenon. Dit is dan namelijk dezelfde lamp. Hiervoor zul je wel met de originele ballasten en starters moeten werken wat het allemaal nogal duur maakt.
16 juli 2011 om 17:39 #17906685@Klanderman wrote:
Origineel is met bi-xenon. Je grootlicht is dan ook xenon. Dit is dan namelijk dezelfde lamp. Hiervoor zul je wel met de originele ballasten en starters moeten werken wat het allemaal nogal duur maakt.
oh, okay. Dat wist ik niet.
16 juli 2011 om 18:48 #17906686After market Xenon en dan met name de ”budget setjes” zijn gewoon bagger. Verkeerd lichtbeeld en erg verblindend voor tegen/voorliggers!
Ze zouden die troep gewoon moeten verbieden. Verder is de lichtopbrengst in koplampen die daar niet voor bedoeld zijn gewoon slecht!
Je kunt veel beter originele xenon koplampen of een origineel setje kopen. (schade auto o.i.d.). Originele xenon verlichting steld zich iedere keer
bij aanzetten opnieuw af. (hoogte sensor op achteras monteren.) Sorry, maar dit is mijn mening.De originele koplampen zij ook geen bi-xenon lampen voor zover ik weet. Ik heb de adaptieve versie en grootlicht is gewoon hallogeen.
Deze zitten aan de buitenzijde van de koplampunit. Bij gewoon xenon (niet adaptief) zit het grootlicht aan de binnenzijde.Ik wil niemand voor de kop stoten en begrijp dat niet iedereen even veel geld kan en wil besteden aan zijn auto, maar doe het goed of doe het
niet zeg ik dan maar.17 juli 2011 om 06:36 #17906687@Klanderman wrote:
Origineel is met bi-xenon. Je grootlicht is dan ook xenon. Dit is dan namelijk dezelfde lamp. Hiervoor zul je wel met de originele ballasten en starters moeten werken wat het allemaal nogal duur maakt.
Is het niet zo dat de verstelling van het dimlicht dan anders wordt ?
Als ik bij de GTC van Matador (MY2006) een seinlicht geef (hendel naar achteren trekken) dan gaat alleen het halogeenlicht branden.
Druk ik de hendel naar voren (constant groot licht) dan hoor ik in de unit iets schakelen en gaat de xenonlamp nog feller branden.Aangezien er volgens de gegevens een D2S lamp inzit (die dus alleen aan of uit kan) ging ik ervan uit dat er in de unit iets gebeurde met de positie van de xenon lamp tov de lens ?
17 juli 2011 om 07:28 #17906688je dimlicht gaat in de hoogste stand staan als ik bij mij orginele xenon lampen grootlicht doe, dan zie je gewoon dat je lens verandert en dat ie hooger gaat schijnen. ik heb eens een astra H gezien met orginele xenon koplampen maar aftermarket setje en vondt het niet mooi, en je zit ook met hoogteregeling, en wetgeving.
17 juli 2011 om 08:44 #17906689hoezo zit je dan met hoogteregeling ?
De orginele xenon-units hebben ook stelmotors in de units zitten, net als de halogeenunits.
Enige verschil is mijn inziens dat ze bij af fabriek xenon worden aangestuurd door de ballastregeling en bij halogeen door de draaiknop naast de lichtschakelaar.
Dat was bij de Astra G ook al zo.Wetgeving gaat overigens pas spelen als je H na 31-12-2006 op kenteken is gezet.
18 juli 2011 om 08:52 #17906690@Juffer1 wrote:
hoezo zit je dan met hoogteregeling ?
De orginele xenon-units hebben ook stelmotors in de units zitten, net als de halogeenunits.
Enige verschil is mijn inziens dat ze bij af fabriek xenon worden aangestuurd door de ballastregeling en bij halogeen door de draaiknop naast de lichtschakelaar.
Dat was bij de Astra G ook al zo.Wetgeving gaat overigens pas spelen als je H na 31-12-2006 op kenteken is gezet.
Klopt helemaal arjan ;)
25 juli 2011 om 21:05 #17906691Maar als er AFL opzit moet je dit dan aansluiten of hoeft dit niet kan dan alleen xenon werken zonder afl?
28 juli 2011 om 18:19 #17906692AFL sluit je niet aan, AFL programmeer je.
Om dat werkend te krijgen heb je oa ook een AFL module nodig. Je zou het volgens mij ook zonder AFL kunnen gebruiken.
28 juli 2011 om 20:28 #17906693Thanks alvast voor de informatie.
Wil namelijk de koplampen in mn astra inbouwen van eind 2009.29 juli 2011 om 04:43 #17906694@Z20LER wrote:
Thanks alvast voor de informatie.
Wil namelijk de koplampen in mn astra inbouwen van eind 2009.Je weet dat je dan ook koplampsproeiers en automatische hoogteregeling moet inbouwen he? Aangezien het bouwjaar van jou auto is dit verplicht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.