Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Open luchtfilter & EGR??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2012 om 11:05 #17240218
Hallo.
Ik heb pas een Astra G uit 2001 (8klepper)
Ik zou graag een open luchtfilter erop willen monteren.
Ik heb in het verleden gehoord van iemand als je EGR klep hebt dat het niet mogelijk is om een openluchtfilter te monteren, omdat je zo je EGR kapot maakt.
En ik zag ook dat er een sensor op de buis van de luchtfilterhuis is gekoppeld.
Ik heb niet zoveel verstand van auto’s maar is het wel mogelijk ???
Ik zou een K&NN erop willen.Wie kan me hierbij helpen. alvast bedankt voor jullie reacties.
7 april 2012 om 11:29 #17906516open luchtfilter kost je alleen maar pk’s
beter is een k/n inlegfilter, meer prestaties en ook geen ”ombouw” projecten nodig
7 april 2012 om 11:35 #17906517Hallo,
Wat je beter kunt doen is de filterbox ontgrenzen, en een Astra Diesel of Vectra inlaatpijp te monteren.
Hier op het forum vinden we het fijn als mensen zich voorstellen ;)
Fijne tijd toegewenst hier op het forum!Ik heb zelf ook de Z16SE (1.6 8v) met ontgrensde filterbak en Vectra inlaatpijp, ook een stuk stiller dan open filter.
7 april 2012 om 11:36 #17906518@red-bull wrote:
open luchtfilter kost je alleen maar pk’s
beter is een k/n inlegfilter, meer prestaties en ook geen ”ombouw” projecten nodig
merk je echt het verschil tussen een k&n filter ipv een bosch filter?
7 april 2012 om 11:39 #17906519Marzaz, een K&N filter heeft een betere doorlaat, zou iets gasreactie kunnen schelen op snelheid.
Daarnaast heeft K&N een garantien van 1 miljoen km, en je kunt het meerdere malen wassen. Bosch papieren filter kun je maar 1x gebruiken.7 april 2012 om 11:43 #17906520@RickR91 wrote:
Marzaz, een K&N filter heeft een betere doorlaat, zou iets gasreactie kunnen schelen op snelheid.
Daarnaast heeft K&N een garantien van 1 miljoen km, en je kunt het meerdere malen wassen. Bosch papieren filter kun je maar 1x gebruiken.ik ga mij daar eens op informeren.
Dit wil niet zeggen dat ik het niet eens zou zijn want heb k&n nog niet gebruikt.
Schijnt dat je deze ook moet onder houden met olie producten van K&N.
zou het dan zoveel schelen met onderhoud van de filter of gewoon vervangen?.Ik ben daar heel nieuwsgierig naar maar vraag me af of ik deze filters vindt in België west-vlaanderen.
7 april 2012 om 11:45 #17906521Marzaz, de betere autohandel kan deze filters bestellen.
7 april 2012 om 11:59 #17906522Volgens mij hoef je die dingen niet in te smeren hoor, tenminste bij simota inlegfilter die ik heb doe ik het niet. Wat kan het gevolg eigenlijk zijn wanneer je niet insmeert?
7 april 2012 om 12:02 #17906523iquick, olie zorgt ervoor dat kleine stofdeeltjes beter opgevangen worden.
Niet alle filters hoeven ingeolied te worden. K&N wordt vanuit de fabriek ingeolied, als je het filter wast, is die olie weg
Het is ook een voorwaarde voor de garantie die K&N op de filters geeft.7 april 2012 om 12:08 #17906524Hmm maar waarom geeft simota aan dan dat er niet ge-olied hoeft te worden? Wel erg vreemd dan :hmmz
7 april 2012 om 12:10 #17906525Het verschilt van fabrikant tot fabrikant.
7 april 2012 om 12:21 #17906526@RickR91 wrote:
Marzaz, de betere autohandel kan deze filters bestellen.
even opgezocht bij k&n en het is alleen in Antwerpen of Brussel ik woon tegen Frankrijk dus het wordt jammer :p
“belg”
7 april 2012 om 12:57 #17906527Marzaz, is er geen Brezan bij je in de buurt? Zij kunnen een K&N filter voor je bestellen.
7 april 2012 om 13:33 #17906528Een open luchtfilter geeft wel een VEEL :wub mooier geluid dan een inlegfilter.
8 april 2012 om 12:59 #17906529@RickR91 wrote:
Marzaz, is er geen Brezan bij je in de buurt? Zij kunnen een K&N filter voor je bestellen.
hebben ze niet in belgie :cry :D
8 april 2012 om 13:20 #17906530@AstraG1.62001 wrote:
Ik zou graag een open luchtfilter erop willen monteren.
Ik heb in het verleden gehoord van iemand als je EGR klep hebt dat het niet mogelijk is om een openluchtfilter te monteren, omdat je zo je EGR kapot maakt.
En ik zag ook dat er een sensor op de buis van de luchtfilterhuis is gekoppeld.Voor je EGR zal het niet zoveel effect hebben, maar voor je lucht massa meter (LMM) des te meer.
Zeker als je ge-oliede filters gebruikt is er een kans dat je LMM hierdoor defect raakt.8 april 2012 om 13:45 #17906531Marzaz, geen Brezan in België? Volgens hun website wel?
8 april 2012 om 13:56 #17906532zal voor een andere keer zijn het ligt allemaal ver van deerlijk waar ik woon.
alvast bedankt @rickR91
8 april 2012 om 15:12 #17906533Ik vraag me alleen af wat een open luchtfilter met de EGR te maken heeft???
als jouw motor een Luchtmassameter heeft, die kan kapot gaan door een OPEN filter..
Willem
8 april 2012 om 15:37 #179065158 april 2012 om 15:48 #17906534K&N heeft er (net als Green) gewoon setjes voor te koop om ze te onderhouden. http://www.knfilters.com/clningacc.htm Ik heb in zowel in de Astra als in mijn Mitsubishi een cone filter en reinig deze ongeveer elke 10.000 km of als hij vuil oogt. Dat ze je LMM kunnen slopen klopt helemaal, wat mij destijds geadviseerd werd is dat ze voornamelijk kapot gingen door de olie die uit het filter doorliet tijdens gebruik, waardoor de interne delen van de LMM aangetast konden worden. Ik maak het filter schoon met de reiniger, laat ‘m een aantal uur drogen op de verwarming en spuit ‘m weer in met olie. Als je de mogelijkheid hebt om hem ook nu weer lang te laten drogen vang je al een berg op wat niet meer door je filter gaat. Spuit ‘m ook niet té vol met olie, gewoon een dun laagje (het dient voor extra bescherming tegen fijn stof).
Ondanks het leuke geluid scheelt het wel iets tov een standaard filter, je wint er niet veel mee maar je merkt het wel. Even de ECU resetten deed bij mijn auto’s altijd wel wonderen als er zo’n filter voor het eerst in gaat. Je gaat toch de omstandigheden aanpassen voor de auto en lijkt me ook niet meer dan logisch dat hij er iets anders van kan gaan lopen als je het niet doet. En baat het niet dan schaadt het niet…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.