Forumindex › Forums › Techniek › Cih › slaat af
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2011 om 22:49 #17240072
hoi hoi
nu heb ik mijn a-manta 1900 s klaar met solex carburateur
maar als ik aan kom rijden bij b.v een stoplicht en ik laat het gas dus los dan ,als ik zowat stil sta valt de motor soms een 1x uit dit gebeurt niet altijd soms valt ie bijna uit maar blijft dan toch net weer lopen :wtfvolgende is al gedaan ;
ontsteking afgesteld [alles nieuw]
carburateur gereviseerd en afgesteld
eigenlijk is 95 % van de auto en motor nieuwtis wel een automaat
dus eigenlijk komt het er op neer dat als ik bijna stil sta de motor soms uitvalt en soms gewoon blijft lopen ;
dit dus zeer klxxx is als ik kom aanrijden op een kruising en dan dus mooi stil stahoop dat iemand hier wat op weet
gr herman
19 juli 2011 om 20:04 #17904974Wat is je stationair toerental bij warme motor in stand “N”???
22 juli 2011 om 21:46 #17904975zal morgen eens kijken volgens mij rond de 1500 toeren
22 juli 2011 om 22:37 #17904976Dan heb je gelijk je probleem gevonden.
Stationair toerental van een automaat moet lager zijn dan van een handgeschakelde bak.
Ik dacht iets van 825 omw/min.
23 juli 2011 om 22:56 #17904977oke kijken we daar even naar
wordt vervolgt
bedankt alvast24 juli 2011 om 07:04 #17904978Bij een automaat moet hij in de N of P toch juist hoger in toeren lopen dan een handgeschakelde?
Omdat je zodra de D inschakeld de koppel omvormer zoveel toeren wegneemt?
Heb mijn 2.0s automaat op 1200 toeren in de N P zodra ik hem in de D zet zakt dit netjes naar de 900 toeren.
Of zit ik nu al die jaren verkeerd met mijn automaatjes?Gr Daniel
24 juli 2011 om 13:02 #17904979Ja, blijkbaar.
Vind je niet dat de bak een enorme klap geeft op het moment dat je hem in “D” zet?
Het “gedreven” gedeelte van de koppelomvormer blijft veel te veel meedraaien bij een hoger stationair toerental.
Bij het afremmen geeft de koppelomvormer hem dus ook niet “vrij” en daardoor kan de motor afslaan.
24 juli 2011 om 13:14 #17904980Nee totaal niet, dit gaat geleidelijk.
Maar zal eens kijken wat hij doet bij een lager toerental.24 juli 2011 om 18:21 #17904981heb het ff op gezocht het stationair toeren tal voor automaat moet zijn tussen de 750-800 in stand N .
denk dat het dan wel goed moet zijn ga er morgen avond mee bezig als het tenminste niet regend.24 juli 2011 om 18:33 #17904982heb je geen vacuum lek ergens?
24 juli 2011 om 19:49 #17904983voor zover ik weet en kan vinden niet heb al veel nagekeken maar snap d’r niet van eerst maar even bijstellen dan maar weer verder zien
25 juli 2011 om 22:51 #17904984whaaaaaaaaaaaa was bezig met afstellen denk je :swear :swear slaat ie af :hmmz opnieuw starten begint me startmotor te roken
ben ik hem ant vervangen begint ‘t ook nog te regenen :wtfwhaa morgen weer een dag king: king:
30 juli 2011 om 17:06 #17904985nou heb het volgende gedaan;
kleppen opnieuw afgesteld
ontsteking afgesteld
gekeken of ik een vacuüm lek had
co2 opnieuw afgesteld
carburateur gereinigd [voor de zekerheid]
let wel alles aan me manta is nieuwhelpt niets :( :(
maar als de motor stationair loopt en ik een dot gas geef komt ie eerst terug in de stationair stand en gaat vervolgens even langzamer lopen [soms slaat ie dan af]
als ik van b.v half gas,langzaam naar stationair ga blijft ie lopenik heb geen idee meer waar ik het nu nog moet zoeken ….
30 juli 2011 om 20:01 #17904986ben nog even bezig geweest
kan het de vacuüm pot naast de ontsteking niet zijn?
want als ik het slangetje losmaak er totaal geen verschil in lopen is30 juli 2011 om 21:03 #17904987controleer of de vacuumpot nog goed is door aan het slangetje te
zuigen, dan moet die stang die de verdeler in loopt aantrekken.het kan ook zijn dat de rotoras vast zit dan kan de vacuumpot wel
goed zijn maar dan krijgt die geen voorontsteking30 juli 2011 om 23:33 #17904988hee johan alles goed ?
ik kan bij die van mij niet zien of het stangetje heen en weer gaat
maar haal morgen [na de f1] ding wel uut elkaar
gr daar31 juli 2011 om 15:11 #17904989nou ff nagekeken maar alles ziet er goed uit bodemplaat beweegt gewoon als ik aan het slangetje zuig :hmmz
word nu echt hopeloos van dit :puke
31 juli 2011 om 15:13 #17904990en de rotoras zit die ook los??
31 juli 2011 om 15:19 #17904991ja het werkt zo te zien allemaal normaal snap d’r niks meer van
31 juli 2011 om 15:22 #17904992de bimetalen op de carburateur en inlaatspruitstuk dan
31 juli 2011 om 15:31 #17904993ook nagekeken gaat gewoon ‘open’ bij ongeveer wat is het 60 graden of zoiets
31 juli 2011 om 15:48 #17904994Misschien toch een carburator probleem , stuur me
je emailadres door dan stuur ik je de PDF van deze carburator door.
Grtz, John31 juli 2011 om 15:55 #17904995heb je gemaild
ik heb al wel het een en ander aan info maar hoe meer hoe beter31 juli 2011 om 18:00 #17904996heb hem bedankt john
had al een gedeelte hiervan maar was niet compleetvan de week nog maar even op onderzoek uit :argue :argue
31 juli 2011 om 20:52 #17904997ook is/hoord de sproeierbezetting van een automaat anders
dan van een schakel, klopt dat ook wel? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.