Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Vraag manta 1.8s ontsteking op c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2011 om 16:34 #17239951
Ik ben bezig met mijn blokje voor elkaar te maken voor in mijn c kadett. Ik heb een c20xe en ga straks met dubbele carburateurts rijden. Ik heb een ontsteking van een manta 1.8s. Ik heb nu mijn distrubutiekap eraf gehaald en kom erachter dat het nokkenas tandwiel dat bij de onsteking hoort niet overeen komt met het originele nokkenas tandwiel. In diameter is het tandwiel van de 1.8s groter en deze heeft 42 tanden terwijl mijn originele er 46 heeft. Dus de 1.8s heeft minder tanden en ook nog eens grotere tanden.
Zit er verschil in nokkenas tandwielen van de 1.8s? Indien dit niet zo is, wat moet ik dan vervangen naast de andere nokkenas tandwiel, de riem en de krukas poulie(weet er zo geen andere naam voor).
Weet iemand nog andere oplossingen? Ik zal vast niet de eerste zijn die dit tegenkomt?
17 juli 2011 om 16:53 #17903807Vreemd, heb zelf ook zo’n 1.8s set liggen, en die is exact hetzelfde
17 juli 2011 om 17:18 #17903808wat voor motor heb je, de mijne was met dis ontsteking.
17 juli 2011 om 18:08 #17903809een motor met dis hoef je toch niet om te bouwen die past zo
17 juli 2011 om 18:19 #17903810Dat klopt, maar omdat ik met carbs ga rijden wil ik ook een mechanische ontsteking, vandaar dat ik heb gekozen voor deze ontsteking.
17 juli 2011 om 18:55 #17903811Ik heb de gewone, motronic 2.5
17 juli 2011 om 19:05 #17903812klopt tandwielen van een dis motor zijn anders dan een m2.5
als je het wild ombouwen moet je de distributie ombouwen kan je beter een c20xe 2.5 koopen en die van jou verkoopen
want jou blok is meer waard dan een gewoone17 juli 2011 om 19:53 #17903813De injectie, inlaat kabelboom etc kan ik goed verkopen, en denk dat het dan weinig uit maakt of ik dit blok houdt of een andere koop, als het tenminste alleen een kwestie is van 2 nieuwe poulies. Riem moet toch vervangen worden. Mijn vraag is of ik er ben als ik alleen een ander nokkenas tandwiel en krukaspoulie heb of dat er nog meer vervangen moet worden. Er zit naamlijk nog een poulie vlak boven de krukaspoulie, ik gok dat deze voor de oliepomp is? Of is dit de waterpomp?
17 juli 2011 om 22:19 #17903814Uitlaat nokkenas is anders.. Kunt veel beter C20XE M2.5 kopen. schroef je het er zo op. En tandwielen hoef je niet te vervangen. Zit wel veschil in de tandjes. Trapezium en ronde
18 juli 2011 om 20:25 #17903804Enige vraag die ik heb is als ik aan een nokkenastandwiel en een krukastandwiel kan komen, en ik zet dit erop of mijn probleem dan opgelost is. Ik weet namelijk dat dit blok 100% in orde is. Ik snap best dat een 2.5 motor kopen een oplossing is, maar een motor zonder injectie is lijkt mij niet veel waard en dan weer een nieuw blok kopen kost me weer benzine en tijd en dan is het maar de vraag of het blok net zo goed is. Als ik voor een paar tientjes die 2 tandwielen kan krijgen ben ik net zoveel kwijt als alleen de benzine om een andere motor op te halen.
19 juli 2011 om 15:51 #17903805Je moet alles van de distributie vervangen, krukaspoelie, waterpomp, nokkenastandwielen etc..
Heb nog wel een setje nokkenassen + standaard tandwielen van M2.5 liggen met ronde vertanding. Doe maar u2u bij interesse.
19 juli 2011 om 15:57 #17903806De spanrol en looprollen en waterpomp vervang ik in elk geval dus dat is het probleem niet. Nokkenassen wil ik waarschijnlijk ook andere voor gaan zoeken, wat scherpere dus die ben ik niet nodig. Maar ik moet zeker weten als ik 1 andere nokkenas en een ander krukastandwiel plaatst of dit past.
19 juli 2011 om 20:13 #17903815krukas tandwiel waterpomp spanrolen en de houder van de spanrolen achterplaat ook volgens mij is die anders (zwarte)
nokenas tandwielen en noken as uitlaat disriem kap voorste krukas sensor afdopen heb je niet meer nodig nokenas sensor vervald dan is die ver een m2.5 denk ik wat gaa je doen met de ecu ?19 juli 2011 om 20:49 #17903816Ik zou er zelf een programeerbare ontsteking op zetten, dan kan je doen wat je wilt, en tevens je dis ontsteking hergebruiken. Is volgens mij iets van 300 euro, maar dan ben je wel klaar. Dat is i.i.g. wel mijn plan met mijn c20xe.
19 juli 2011 om 21:01 #17903817Iedereen bedankt voor de reacties, ik begrijp dus dat het wat meer werk is dan alleen een paar andere tandwielen erop zetten. Ik ga denk ik proberen om de binnenste as van het 1800 tandwiel af te draaien en deze op de een of andere manier bij het originele nokkenas tandwiel mee te laten lopen. De injectie, kabelboom en computer heb ik voor, vind ik zelf een mooi bedrag (300€) verkocht. In elk geval bedankt voor het mee denken en de reacties.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.