Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra blijkt toch olie te gebruiken.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2011 om 16:55 #17239927
Na dat ik de melding kreeg “check oliepeil” dacht ik sensor aan het overlijden. :(
Maar na een paar keer te controleren blijkt hij toch olie te lusten. :vertag
Het rare is dat de motorblok kurk droog is en dat er geen witte,blauwe of wel helemaal geen rook uit komt.
Heb hem 3 weken terug een flesje gegeven en daarna gepeild en stond netjes tegen het max aan.
Nu weer gepeild en hij staat 1 streepje boven de min.
Wat nu??
Ik heb hier geen verstand van maar misschien kunnen jullie mij uit de brand helpen.
Hopelijk gaat dit niet al te veel kosten. :vertag :vertag
Km stand staat nu op 196568.Dirkjan
19 juli 2011 om 17:02 #17903581@D.J.R. wrote:
Na dat ik de melding kreeg “check oliepeil” dacht ik sensor aan het overlijden. :(
Maar na een paar keer te controleren blijkt hij toch olie te lusten. :vertag
Het rare is dat de motorblok kurk droog is en dat er geen witte,blauwe of wel helemaal geen rook uit komt.
Heb hem 3 weken terug een flesje gegeven en daarna gepeild en stond netjes tegen het max aan.
Nu weer gepeild en hij staat 1 streepje boven de min.
Wat nu??
Ik heb hier geen verstand van maar misschien kunnen jullie mij uit de brand helpen.
Hopelijk gaat dit niet al te veel kosten. :vertag :vertag
Km stand staat nu op 196568.Dirkjan
Heb je na het rijden de olie de kans gegeven om terug te zakken in de motor?
Was de motor warm of koud bij het peilen (beide keren)?
Welke viscositeit olie gebruik je?en waarom typ je vet gedrukt :hmmz
19 juli 2011 om 18:03 #17903580Bij mij hetzelfde, geen blauwe of witte walm uit de uitlaat.
Bij mij is de kop niet helemaal lekker, stukje van de klepbus afgebroken waarlangs de olie heel langzaam toch verbrand wordt.Ik heb een X18XE1 met ongeveer dezelfde kilometerstand.
19 juli 2011 om 18:32 #17903579kleppendeksel pakking nog wel goed????
19 juli 2011 om 20:20 #17903584@sw_reijnders wrote:
@D.J.R. wrote:
Na dat ik de melding kreeg “check oliepeil” dacht ik sensor aan het overlijden. :(
Maar na een paar keer te controleren blijkt hij toch olie te lusten. :vertag
Het rare is dat de motorblok kurk droog is en dat er geen witte,blauwe of wel helemaal geen rook uit komt.
Heb hem 3 weken terug een flesje gegeven en daarna gepeild en stond netjes tegen het max aan.
Nu weer gepeild en hij staat 1 streepje boven de min.
Wat nu??
Ik heb hier geen verstand van maar misschien kunnen jullie mij uit de brand helpen.
Hopelijk gaat dit niet al te veel kosten. :vertag :vertag
Km stand staat nu op 196568.Dirkjan
Heb je na het rijden de olie de kans gegeven om terug te zakken in de motor?
Was de motor warm of koud bij het peilen (beide keren)?
Welke viscositeit olie gebruik je?en waarom typ je vet gedrukt :hmmz
en waarom typ je vet gedrukt :hmmz[/quote]
Omdat ik graag wilde opvallen bij jou :D :D
t’is me ook nog gelukt :jerryGepeild met koude motor (s’morgens).
Olie gewoon bij een dealer laten vullen.Dirkjan
19 juli 2011 om 20:22 #17903585@opelvectra wrote:
kleppendeksel pakking nog wel goed????
Geen lekkage of nattigheid aan de motorblok.
Alles keurig droog.Dirkjan
19 juli 2011 om 20:24 #17903586@RISL wrote:
Bij mij hetzelfde, geen blauwe of witte walm uit de uitlaat.
Bij mij is de kop niet helemaal lekker, stukje van de klepbus afgebroken waarlangs de olie heel langzaam toch verbrand wordt.Ik heb een X18XE1 met ongeveer dezelfde kilometerstand.
Wat heb jij er aan gedaan of rij je er nog gewoon mee rond??
19 juli 2011 om 20:40 #17903587Ik kwam erachter tijdens het reviseren van m’n blok en had op dat moment geen geld over voor een nieuwe kop.
Rijd er mee verder, vul af en toe de olie aan (heb het voor 5 euro per liter, dus valt mee). Enig probleem is dat ik er ieder jaar voor de apk een andere kat onder moet hangen van de sloop, anders is het CO te hoog.
Mijn plan is om te kijken hoe lang dit blok het vol houdt en daarna iets anders te kopen (corsa ofzo) en dan van m’n Astra Coupé een circuitwagen te maken met 2-liter turbo of V6 met achterwielaandrijving.19 juli 2011 om 21:28 #17903588hoi
ik heb een vectra 1.8 automaat
en deze heeft het zelfde verhaal verbruikt ook olie
hiervoor had ik een sintra en geen drupel
ging by de opel dealer vragen over olie verbruik en daar vinden ze het heel normaal dat ze olie verbruiken
ja ik vindt het niet normaal maar ja wat doe je er aan
ja byvullen20 juli 2011 om 21:24 #17903589Maar hoe kan ik dit verhelpen.
Ben toch niet van plan om om de 3 weken een liter olie bij te gooien.Dirkjan
21 juli 2011 om 08:06 #17903590Motorrevisie.
Misschien ligt het aan je klepseals, misschien je zuigerveren, misschien zit je carterventilatie verstopt (dat is vrij gemakkelijk te verhelpen, zijn genoeg how-to’s hier op het forum en dat kun je ook zonder technische kennis). Maar als je je motor niet openmaakt, weet je het nooit.21 juli 2011 om 20:07 #17903591carterventilatie zat vorig jaar verstopt en kreeg ook een melding door een storingslampje.
Ik zou eens kunnen kijken of ie nu weer verstopt zit.
Maar motor revisie wat mag dat kosten….. :hmmz :vertag :vertagDirkjan
21 juli 2011 om 21:31 #17903592@sw_reijnders wrote:
en waarom typ je vet gedrukt :hmmz
Dat is olielekkage in de post. :jerry Die zwarte bende lekt overal!
22 juli 2011 om 14:14 #17903593had ook last van olie verbruik van mijn vectra b x18xe1 uit 2000,mijn zwager heeft hem mee gehad
en van dat motorgoedje er in gedaan en oliefilter en olie vervangen,zal nu eens kijken of het beter is geworden.
heb het idee dat hij nu ook wat sneller optrekt,hield voorheen wel eens in .gr vectra vlammen
22 juli 2011 om 17:09 #17903594@vectra vlammen wrote:
had ook last van olie verbruik van mijn vectra b x18xe1 uit 2000,mijn zwager heeft hem mee gehad
en van dat motorgoedje er in gedaan en oliefilter en olie vervangen,zal nu eens kijken of het beter is geworden.
heb het idee dat hij nu ook wat sneller optrekt,hield voorheen wel eens in .gr vectra vlammen
Welk goedje is dat dan?????
Dat wil ik ook eens proberen.
Dirkjan
22 juli 2011 om 17:12 #17903595@wagnas wrote:
@sw_reijnders wrote:
en waarom typ je vet gedrukt :hmmz
Dat is olielekkage in de post. :jerry Die zwarte bende lekt overal!
Ik heb liever dat je met een oplossing kom dan dat slap geowehoer. :hmmz ;)
Nee maar ik zit met een probleem die ik opgelost wil hebben.
Red me uit deze ondergang :cry :cryDirkjan
22 juli 2011 om 21:16 #17903596hoeveel km rijd je dan in die 3 weken?
en ik zie nergens wat voor een olie er in zit?Erwin
23 juli 2011 om 16:40 #17903597Motorrevisie heb ik zelf gedaan voor zo’n €1200, inclusief koppelingsplaten, druklager, overal nieuwe lagerschalen, nieuwe hydrostoter, nieuwe klepseals, nieuwe pakkingen enzovoort.
Denk dat het je bij een garage €3000 kost. Ruilmotor is ook een optie. VEGE is een goeie voor ruilmotoren, maar gaan om de paar jaar failliet (vorig jaar nog)23 juli 2011 om 19:21 #17903598@D.J.R. wrote:
@vectra vlammen wrote:
had ook last van olie verbruik van mijn vectra b x18xe1 uit 2000,mijn zwager heeft hem mee gehad
en van dat motorgoedje er in gedaan en oliefilter en olie vervangen,zal nu eens kijken of het beter is geworden.
heb het idee dat hij nu ook wat sneller optrekt,hield voorheen wel eens in .gr vectra vlammen
Welk goedje is dat dan?????
Dat wil ik ook eens proberen.
Dirkjan
dit goedje heet forte motor flush.hoop dat je hier genoeg aan hebt
gr vectra vlammen
23 juli 2011 om 20:26 #17903582Ik vraag me af of dat spul echt werkt en of het goed is voor je motor.
Sowieso is er iets in je motor niet goed als hij olie verbruikt, dan ga je het echt niet oplossen met zo’n chemisch goedje.23 juli 2011 om 20:30 #17903583@Erwin1987 wrote:
hoeveel km rijd je dan in die 3 weken?
en ik zie nergens wat voor een olie er in zit?Erwin
500/600 km ongeveer.
Ik weet niet wat voor een olie ze gebruiken bij een garage maar volgens mij 10W40.
Maar ik heb gehoord dat er sentetyse olie in moet en 5W40 is een aanrader.Dirkjan
24 juli 2011 om 17:23 #17903599ja klopt ik heb er sintetyse olie in en moet 1 keer in de maand ongeveer een halve liter byvullen
en dat forte motor flush heb ik er ook eens ingegooid helpt een tydje en na verloop van een tydje
begint het byvullen zo weer opnieuw
als je er af wilt zul je inderdaad revisie moeten doen24 juli 2011 om 18:12 #17903600@D.J.R. wrote:
@Erwin1987 wrote:
hoeveel km rijd je dan in die 3 weken?
en ik zie nergens wat voor een olie er in zit?Erwin
500/600 km ongeveer.
Ik weet niet wat voor een olie ze gebruiken bij een garage maar volgens mij 10W40.
Maar ik heb gehoord dat er sentetyse olie in moet en 5W40 is een aanrader.Dirkjan
je zou inderdaad een 5w40 volsyntheet kunnen proberen heeft bij mij geholpen mijn motor gebruikt nu niks meer en met 10 w 40 toch wel een liter op 4000 km.
Erwin
24 juli 2011 om 18:37 #17903601Ik zag onderlaatst dat ze bij de action 5w40 olie verkopen voor maar 3 a 4 euro de liter :shock:
Heeft iemand ervaring met deze olie, of is dit af te raden?
24 juli 2011 om 20:18 #17903602Ik heb zaterdag de olie ververst en ik zag ook bij de action die olie staan en heb deze 10W40 sintetyse in gegooid.
Wel vind ik dat je die olie ruikt als je rijd.
Maar als je het niet probeert dan weet je het niet.
Ik ga het zien en anders gooi ik 5W40 sintetyse olie in.Dirkjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.