Kabelboom 2.0E

Forumindex Forums Techniek Cih Kabelboom 2.0E

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239914
    Slevin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 November 2010

      Ik ben bezig met een 2.0E in te bouwen in een Kadett C, maar nu kwam ik er achter dat de kabelboom een 5-pins stekker heeft voor de luchtmassameter terwijl de luchtmassameter zelf een 7-pins aansluiting heeft.

      Het is een LE Jetronic systeem (ECU nr. eindigd op 301) en LMM eindigd op nr. 006.

      Welke LMM (welk nummer) heb ik hier voor nodig?

      #17903485
      lenn0
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2009

        0280202030 is de LE luchtmassameter die je nodig hebt. :thumb

        #17903486
        Slevin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 November 2010

          Hoe zit het met de aansluiting van het toerentalsignaal naar de ECU toe? Pak je die van de bobine, of van de ontstekingstoren?

          #17903487
          Slevin
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 November 2010

            Ik kom er niet uit met mijn inbouw, er wordt niet ingespoten. De injectoren zijn goed, zitten op 13 ohm, de ecu krijgt voeding, en massa, de brandstofdruk is goed, maar nog steeds wordt er niks ingespoten.

            Ik twijfel zelf aan het toerental signaal vanaf de bobine. Dit moet, neem ik aan, een puls zijn geschakeld naar massa. Maar er staat 12V op.

            Verder zit ik met de 3-polige stekker, deze moet geschakelde voeding krijgen, 12V vanaf de startmotor en voeding voor de benzine pomp, toch?

            #17903488
            bessy
              Lid sinds:
              4 February 2007

              Die groene draad moet in verbinding staan met uw computerdoos.Deze wordt aangesloten op de kabelboom,vlak boven de stekker die de computerdoos in gaat.
              Evt. wordt deze groene draad afgetakt voor toerenteller.

              #17903489
              Slevin
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 November 2010

                Zo heb ik het nu ook, maar dat werkt niet.

                #17903490
                sh93
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 September 2011

                  heb je de aanvoer van je benzine wel goed om?
                  die fout had ik de eerste keer ook.
                  de retour leiding komt vanaf je drukregelaar
                  aanvoer op de 3 splitsing das de onderste aansluiting

                  dit heb ik mij laten vertellen. bij mij werkt het wel :D

                  en de toeren teller is, bij de kabelboom van de handbak, het stekertjer dat voor je computer er uitkomt (is groen)
                  aansluiten op de groene van de bobine.

                  heb je de kabelboom van een automaatbak dan zit deze draag in een stekkerblokje.
                  in dit zelfde stekkerblokje zitten ook de draden voor, contact , start signaal , benzine pomp , en dus de groene van de toeren teller

                  sucses :thumb

                  #17903491
                  GS2.6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 March 2011

                    Is dat 100% zeker dat de toevoer niet op dat potje komt?

                    Ik krijg namelijk maar geen benzine uit dat potje.. Ook niet wanneer ik die de slangen wissel.

                    Wanneer ik de toevoer op dat potje zet, komt nergens wat uit en er komt enorme druk op de toevoerslang.

                    En wanneer ik de toevoer op de 3 splitsing zet, dan loopt alles rond, maar komt nog steeds niks uit dat potje..

                    Is het potje dan dicht, want ik kan er ook niet in blazen in die grote en dikke in het midden (dus waar 1tje van naar het spruitstuk gaat).

                    #17903492
                    sh93
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 September 2011

                      de toevoer moet NIET op de drukregelaar maar op de 3 SPLITSING!!!

                      de druk die het systeem teveel krijgt gaat via de drukregelaar terug.
                      zo is het mij verteld

                      heb je het anders om, dan krijg je hem nooit een x aan de praat!

                      #17903493
                      sh93
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 September 2011

                        @Slevin wrote:

                        Ik kom er niet uit met mijn inbouw, er wordt niet ingespoten. De injectoren zijn goed, zitten op 13 ohm, de ecu krijgt voeding, en massa, de brandstofdruk is goed, maar nog steeds wordt er niks ingespoten.

                        Ik twijfel zelf aan het toerental signaal vanaf de bobine. Dit moet, neem ik aan, een puls zijn geschakeld naar massa. Maar er staat 12V op.

                        Verder zit ik met de 3-polige stekker, deze moet geschakelde voeding krijgen, 12V vanaf de startmotor en voeding voor de benzine pomp, toch?

                        zwart is, geschakelde + van contact slot.
                        zwart rood is, startsignaal. heb ik bij mijn startmotor er op gezet. bij de onderste aansluiting op. ouwe stekertje er af knippen draden inelkaar draaien en nieuwe er op knijpen.

                        dan heb je nog 1 draad over. deze is voor je benzine pomp.
                        p.s. draait je pomp wel? of draait hij de pompt kant wel op??

                        en controleer je massa eens. leg anders voor de zekerhijd een extra draad van je accu naar de injectiebuis.
                        op de achter kant van de buis kun je hem met een m6 boutje mooi vast zetten. (heb ik ook)

                        sucses :thumb

                        #17903494
                        GS2.6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 March 2011

                          En wanneer ik de toevoer op de 3 splitsing zet, dan loopt alles rond, maar komt nog steeds niks uit de drukregelaar..

                          Is het potje dan dicht, want ik kan er ook niet in blazen in die grote en dikke in het midden (dus waar 1tje van naar het spruitstuk gaat).

                          Ik heb trouwens ook hetzelfde probleem waarschijnlijk met de injectoren, dat ze niet open gaan..

                          Hoe kan ik die perfect testen? De motor heeft wel even gelopen 2 sec. Maar daarna weer niet, want ik krijg maar geen retour uit de drukregelaar..

                          #17903495
                          kiyamizio
                            Lid sinds:
                            5 February 2010

                            injectoren kan je testen met een 9v batterij en dan luisteren of ze ‘klikken’

                            #17903496
                            GS2.6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 March 2011

                              Want wanneer ik start, dan hoor ik ze niet echt, maar dat is natuurlijk niet zeker, want is minder goed te horen dan.

                              Maar wanneer ik massa aan de witte draden aansluit, klikken ze alvast wel.

                              Maar ik moeten weten of klikken wanneer de motor start!

                              #17903497
                              sh93
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 September 2011

                                2 seconden. heb ik ook gehad.
                                was ik vergeten mijn toeren teller aan te sluiten. daarna was t klaar.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.