Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Grrr nog steeds schokken bij gas geven en loslaten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2011 om 12:53 #17239845
Betreft Vectra B2 X18xe1 bj 2000
Na vele bruikbare tips en trics schokt m’n veccie nog steeds.
Met name rond de 1700rpm echt heftig alsof je van het koppelingspedaal afschiet en bij constante snelheid voel je constante schokjes.
inmiddels luchtmassameter, EGR klep, Bougies, Bobinebrug vervangen, carterventilatie opgeboord,
vacuumslang actiefkoolstofklep eens afgesloten, en gasklephuis schoongemaakt.
verder geen foutcode’s aanwezig.
Distributieriem is 11000km geleden vervangen.
En heeft 18 juni jl nog de hele dag bij de dealer gestaan en hebben diverse snapshots gemaakt maar nog geen oplossing omdat hij geen code weergeeft.
Iemand nog een idee, alvast bedankt voor het meedenkenGroetjes Robert
22 juli 2011 om 14:08 #17902680hoe oud is je brandstof filter??
22 juli 2011 om 15:58 #17902681En waar tank je?
Ik had laatst een keer getankt bij Argos en toen deed de motor ook ontzettend vaak schokken.
Nadat ik een flesje wynns injector reiniger op een halve tank gebruikt had en een mooie lange rit gemaakt heb is het schokken over.
22 juli 2011 om 17:44 #17902682Hallo robert1970,
als je meer dan 30000 toeren rijd is het schokken dan over ?22 juli 2011 om 18:00 #17902683Robert,
UIT ERVARING:
ik was ook eigenwijs en had ook van alles geprobeerd als ik nou meteen naar mijn buurman had geluisterd en meteen mijn bougies kabels vervangen had dan had ik nu nog veel geld in mijn portemonnee gehad ik zou zeggen probeer het eens het werk heel simpel .
Maak een kabel aan de min pool en aan een tang vast en trek OM DE BEURT een bogie dop los ( maar wel in het blok laten en een beetje naar boven en beneden bewegen ) als de motor moet werken om weer op toeren te komen dat hoor je vrij goed dan is die kabel kapot maar koop een setje want voor je het weet is de volgende aan de beurt.Ik heb voor een set 135 euro voor betaaldSUC6 :thumbup
22 juli 2011 om 18:05 #17902684tja maurice
een x18xe1 heeft geen bougie kabels
de bobine zit bovenop de cilinderkop en die heeft hij al vervangen ;)22 juli 2011 om 18:14 #17902679Sorrie zo veel verstand heb ik er ook niet van
maar toch suc622 juli 2011 om 19:22 #17902678De auto heeft in februari een grote beurt gehad inclusief benzinefilter, en eind april begon het schokken, maar zoals maurice al vroeg is het schokken boven de 3000 rpm over. Nee niet helemaal, het is inderdaad veel minder maar weg is het niet. Het tanken doe ik bij verschillende pompen ,net wanneer het nodig zeg maar, tot een kwart van de tank. Maandag 18-juni jl hebben ze ook de injectoren gereinigd op druk met tuneup.
probeer al zoveel mogelijkheden maar het moet finacieel wel leuk blijven
Gr. Robert24 juli 2011 om 20:38 #17902685Luchtmassameter???
Ik heb al veel problemen gelezen over de luchtmassameter met slechte massa, nu wil ik morgen proberen de lmm een extra massa te geven via pen2 gele draad rechtstreeks naar de massa van de accu, en kijken of dit enige verbetering geeft.
En stel nu dat ik het hiermee oplos ligt dat dan puur aan de ecu, of zou de ecu dan vervangen moeten worden.
ik laat het morgenavond weten.Gr Robert
26 juli 2011 om 20:55 #17902686Nou helaas, :swear ook een extra massa bied geen uitkomst.
Heb vanmiddag met een kameraad gereden, hij heeft zo’n snap-on tool en hebben diverse triggers gemaakt, en zoals het er nu naar lijkt schijnt heel kortstondig de spanning van de ecu weg te vallen.
Maar we blijven zoeken, meld me later weer
Groetjes Robert -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.