Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ASTRA F vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2011 om 15:31 #17239802
Goedemiddag,
Even een klein vraagje..
Woensdag avond hadden we de crosser aan de loop, hij liep prachtig.
Even een testrondje proberen te maken,
Maar halverwege viel die uit, en wilde de brandstofpomp niet meer, net of die smoorde.Nieuwe erop gezet, maar die deed precies hetzelfde, veel geprobeerd maar motor wou niet meer aan.
Volgende dag alles leidingen schoongeblazen en met losse slang brandstofpomp geprobeerd.
Deze werken gewoon, zijn niet stuk beide niet. Met starten knalde die een paar keer dat ie bijna zou aanslaan meer tevergeefs.Nu als ik alles weer heb aangesloten op de leidingen doet de brandstofpomp het wel met starten, daarna is het net of smoort ie weer.
kan die het niet kwijt worden.Mijn bougies koppen zijn zwart en niet nat van de benzine.
Wat kan het probleem zijn.
Dit is nieuw voor mij, heb eerst citroen zx gereden dus moet weer ff inkomen.
Hopelijk kan jij mij een antwoord geven.
Groeten
Fokko2Xperience Racing Team
24 juli 2011 om 07:33 #17902049Welke motor zat er origineel in de Astra, en wat ligt er nu in??
heb je de pomp vervangen voor een juiste??
Willem
24 juli 2011 om 11:09 #17902050het is een 1400 of een 1600 casco.
Complete auto is gestript en er is een rolkooi ingekomen.Daarna is alles nieuw er in gekomen.
Motor komt uit een calibra met F18 bak.
Er ligt een splinternieuwe brandstofpopm van hardi in met meer druk.
Leidingen komen van achter bij de tank vandaan, door 6mm koperleiding, dit word vervangen door 8mmHeb al het 1 en ander gehoord van onze techneut.
Zoals:Brandstofdrukregelaar
Injectoren
Temperatuurmeter.Die ga ik eerst nog ff door nemen.
Maar mochten er hier opties zijn dan hoor ik het graag.
Mijn seizoen is toch al naar de klote.
En wil wel met een super motor rijden.26 juli 2011 om 20:59 #17902051ok vraag 1 is welk motor blok en uit welk bouwjaar komt die.
ik weet namelijk dat er vanaf een bepaald bouwjaar een startblokkering in het motormanagement zit.vraag 2 is heb je ook wat gedaan aan de benzine druk regelaar of heb je die nu vermoord door de nieuwe pomp die extra druk op bouwd?
vraag 3 is de pomp wel het zelfde of is die kleiner waardoor die niet genoeg brandstof kan oppompen, dit kan je controleren door te vergelijken met een orginele pomp of door er meer benzine in te gooien.
met deze informatie kunnen we je waarschijnlijk meer helpen.
27 juli 2011 om 16:11 #17902052Motor heeft al gelopen, dus start onderbreking is het niet.
Blok komt uit een calibra. jaartal weet ik zo niet.
benzine pomp is nieuw en heeft een hogere druk.
zijn al druk aan het zoeken, zal aan de ontsteking, brandstofdrukregelaar of injectoren liggen.
we zoeken verder
28 juli 2011 om 09:58 #17902053ja en welk type blok van een cali dan
c20ne
c20xe
c20let
c25xeen dan heb je er nog een paar
28 juli 2011 om 12:55 #17902054maak anders ff een foto.
dan weeten we veel meer28 juli 2011 om 16:30 #17902055ok zal het anders stellen is de lengte van de nieuwe pomp het zelfde, ik ga er namelijk van uit dat het een inwendige pomp is.
als die niet even lang is maar korter kan het zijn dat de pomp nu boven de benzine zit en daarom geen benzine meer op pompt maar lucht.groetjes jurrian
28 juli 2011 om 20:34 #17902056Beste bezoekers,
het is een C20XE uit een Calibra van 93,94er zit een losse brandstofpomp in.. het is een CROSSAUTO
zit niks meer van auto in bijna. alles is gestript.
maar we denken dat we het euvel al hebben gevonden.
zijn nu een aantal onderdelen aan het vervangen.
temperatuursensor bij thermostaathuis, brandstofdrukregelaar en injectoren.
dan weer eens kijken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.