welke motoren doen het goed op LPG

Forumindex Forums Modellen Astra welke motoren doen het goed op LPG

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239743
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      Heb nu een Astra G Coupé Z18XE uit 2002 op lpg g3 ,nu 227000 km gelopen
      Fijne betrouwbare wagen,krachtige motor,alles erop en eraan en prima comfort,weinig problemen.
      ideale situatie zou je zeggen,maar helaas………..
      Het is zo dat ik wat te enthousiast ben geweest dus nu met een maandje of 5 vader wordt (geintje natuurlijk,is hartstikke leuk,ben ook erg trots)
      vandeweek even wezen passen maar helaas,de kinderwagen met maxicosi past er niet in,we gaan nogal eens naar de camping en hebben dus wel wat bagageruimte nodig maar wil ook niet continu met de Ascona rijden (waar het met lpg tank overigens probleemloos in past en nog ruimte zat overhoud,dat was nog eens een gezinswagen!!!! :thumbup :thumbup :thumbup )
      dus nu maar eens rondkijken voor wat ruimers,zoals Astra G station,Astra H station,Zafira A of Vectra C (geen Vectra B,die hebben me teveel last van roest plus dat ik niet ouder wil als 2003/2004)
      Nou weet ik dat de Z18xe die ik heb prima tegen LPG kan,de Z16XE ook,maar de Z16XEP schijnt er absoluut niet tegen te kunnen,nou heb je ook de Z14XEP en de Z18XER zover ik begreep,hoe is het daarmee gesteld??
      Ik wil in elk geval hoe dan ook Opel blijven rijden,en ook op LPG,dus lastig,want erg dik gezaaid zijn de 1.8 versies niet bij met name de Astra H

      #17901381
      OPC Turbo
        Lid sinds:
        7 June 2009

        Z16XEP – Z16XER – Z18XER niet aan beginnen op LPG!!! (echt niet!!! wat ze je ook beloven!!!)

        Astra H is er in het begin geweest met de Z18XE (oude motor dus) die kunnen nog prima op LPG.
        Vectra C is er tot de facelift ook geweest met Z18XE kan dus ook prima.
        Zafira A is er ook met Z18XE.

        Volgens mij kunnen de Z22SE motoren (Zafira A Vectra C tot 2003) ook wel goed op LPG (maar dat weet ik niet 100% zeker)

        Nogmaals begin absoluut niet aan Z16XEP – Z16XER – Z18XER motoren op LPG

        Een Z14XEP vind ik persoonlijk wat onderbemeten voor een Astra H waardoor je hem meer moet pushen om met het verkeer mee te komen… en dat is met LPG geen handige combi i.v.m. hogere verbrandingstemperatuur en daardoor sneller inslaan van de kleppen.

        #17901382
        roysmits
          Lid sinds:
          26 July 2011

          Z16XEP – Z16XER – Z18XER niet aan beginnen op LPG!!! (echt niet!!! wat ze je ook beloven!!!)

          Waarom niet?

          #17901380
          DMLB ceo
            Lid sinds:
            27 June 2011

            Ik zelf rijdt een Astra G uit 1999 de 1.6 8V automaat met G3 installatie
            nu ongeveer 396.000 op de teller! op naar de 400.000

            #17901383
            OPC Turbo
              Lid sinds:
              7 June 2009

              @roysmits wrote:

              Z16XEP – Z16XER – Z18XER niet aan beginnen op LPG!!! (echt niet!!! wat ze je ook beloven!!!)

              Waarom niet?

              Omdat deze motoren geen hydraulische klepstoters hebben maar vaste (die moet je dus stellen) dat is in combinatie met een te zachte klepzitting en kleppen een erg ongelukkige combi op LPG

              30.000km. kleine beurt
              40.000km. cilinderkop revisie
              60.000km. grote beurt
              80.000km. cilinderkoprevisie
              90.000km. kleine beurt
              120.000km. grote beurt + koprevisie
              150.000km. kleine beurt (d-riem hoeft niet want die gaat elke keer bij de koprevisie al)
              160.000km. cilinderkoprevisie
              180.000km. grote beurt
              200.000km. cilinderkoprevisie

              Is niet overdreven heb meerdere Astra’s, Vectra’s en Meriva’s gezien met deze interval…

              Bij de oude motoren heb je dit niet omdat die er wel tegen kunnen…

              #17901384
              albertsjos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Hoe zit het dan met een 2.2 16v en een 2.0 turbo uit een astra G?
                Ik ben zelf ook aan het kijken naar een coupe of cabrio alleen vanwege de vele km zal het wel g3 of diesel moeten worden.

                Ik rij nu een g 3 deurs uit 2002. 1.6 16v op g3 en dat gaat prima maar ik wil een grotere motor.

                Jos

                #17901385
                OPC Turbo
                  Lid sinds:
                  7 June 2009

                  Coupe met 1.8 op LPG is opzich wel fijn… heeft mijn pa ook gehad.

                  Is niet heel snel maar loopt wel lekker door en is betrouwbaar.

                  Coupe is Cabrio zijn er ook als 2.2 diesel…

                  2.2 en 2.0 Turbo kunnen beide op LPG maar ik weet niet 100% of dat probleemloos is… ik denk dat de Turbo sowiezo wel wel kan.

                  Maar is denk ik wel zeldzaam dus moeilijk te vinden… 1.8 op G3 vind je veel makkerlijker.

                  #17901386
                  KadAstra-EF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2010

                    @OPC Turbo wrote:

                    @roysmits wrote:

                    Z16XEP – Z16XER – Z18XER niet aan beginnen op LPG!!! (echt niet!!! wat ze je ook beloven!!!)

                    Waarom niet?

                    Omdat deze motoren geen hydraulische klepstoters hebben maar vaste (die moet je dus stellen) dat is in combinatie met een te zachte klepzitting en kleppen een erg ongelukkige combi op LPG

                    30.000km. kleine beurt
                    40.000km. cilinderkop revisie
                    60.000km. grote beurt
                    80.000km. cilinderkoprevisie
                    90.000km. kleine beurt
                    120.000km. grote beurt + koprevisie
                    150.000km. kleine beurt (d-riem hoeft niet want die gaat elke keer bij de koprevisie al)
                    160.000km. cilinderkoprevisie
                    180.000km. grote beurt
                    200.000km. cilinderkoprevisie

                    Is niet overdreven heb meerdere Astra’s, Vectra’s en Meriva’s gezien met deze interval…

                    Bij de oude motoren heb je dit niet omdat die er wel tegen kunnen…

                    Die klepzittingen en kleppen kun je vervangen met spullen van een hardere metaal.

                    Heb ik ook gedaan met mn C1.6NZ blok

                    Rik ;)

                    #17901387
                    OPC Turbo
                      Lid sinds:
                      7 June 2009

                      Ja, en dan nog gebeurt het weer helaas… hebben wij (in samenwerking met het revisiebedrijf ook geprobeerd) maar toch ging het telkens weer mis… gewoon een ellende op LPG die nieuwe motoren…

                      Ik ben best iemand die het voordeel van LPG ziet maar niet bij de nieuwe type Opel motoren…

                      #17901388
                      asconahobbyist
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2008

                        ben alweer even verder wezen kijken,zat eerst nog naar een ander merk te kijken ,volvo v40 van 2003/2004,maar die hadden op lpg meestal zo’n 250.000 tot 400.000 km gelopen (dus als je er eentje vindt met niet teveel km’s kan je daar dus nog een hele tijd mee doen!!)
                        Maar heb in principe niet zo’n haast,volgend voorjaar heb ik m pas echt nodig.Komt er daarentegen iemand met een leuk bod voor de coupé,dan ga ik eerder switchen.
                        Denk wel dat het een Zafira gaat worden,die vindt je zat op G3 met 1.8 motor.
                        Trouwens,echt concreet heb ik nog niet gelezen dat de 1.4xep niet tegen gas kan,is dit wel zo??
                        Die zie je immers ook vaak genoeg staan.Ben geen wilde rijder,voor de coupé hadden we een G met X16SZR motor op gas en die was voor ons snel zat.

                        #17901389
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          die zijn er niet al te veel.

                          de Z14XEP is een heel andere motor als de rest.

                          de Z14XEP is een ketting motor, best kans dat ie dat wel aan kan hoor…

                          Willem

                          #17901390
                          asconahobbyist
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 June 2008

                            dus maar ns goed uitzoeken,want dan wordt de keuze al wat ruimer,is die weer verwant aan de 1.2 16V corsa motor?? want das ook een blokje met een ketting

                            #17901391
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Jup.

                              Willem

                              #17901392
                              robbie
                                Lid sinds:
                                12 July 2004

                                @wim-v6 wrote:

                                die zijn er niet al te veel.

                                de Z14XEP is een heel andere motor als de rest.

                                de Z14XEP is een ketting motor, best kans dat ie dat wel aan kan hoor…

                                Willem

                                Ik heb ook deze motor (astra h), gas is door erkent bedrijf ingebouwd (aisb baarlo),hun ervaringen met deze motor op gas was prima.
                                De installatie is met de 70.000km erin gekomen en nu met 100.00 nog goed,
                                maar het blok tikt wel als stationeer loopt dan lijkt hij net op een oude diesel,maar zodra je gas geeft/gaat rijden dan is het getik over.Weet iemand hoe ik dat getikt kan wegkrijgen?misschien andere olie erin dikker/dunner?iets met de kleppen?

                                #17901393
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Jup meestal ketting spanner gammel. (let op, dit word meestal veroorzaakt door verkeerde of te weinig ververste olie, voor deze motor is de juiste olie, en liever eerder als te laat onderhoud heel belangrijk, ga niet met longlife termijnen verversen bij deze blokkies)

                                  zou er wel naar laten kijken, als ie van tijd springt dan is het ook klaar, dure reparatie.

                                  Willem

                                  #17901394
                                  asconahobbyist
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 June 2008

                                    ben er nog niet uit,mn gevoel zegt,gaan voor de zafira,maar die is eigenlijk groter dan ik echt nodig heb.
                                    Blijft over een Astra H.
                                    Met een Z18XE komen ze bijna niet voor in station op LPG maar de 1.4 best vaak.
                                    Maar kan eigenlijk nergens concreet vinden of dat dan wel goed gaat.Blijf toch een beetje huiverig…

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.