Probleem Opel Corsa B 1.6 GSI 16v

Forumindex Forums Modellen Corsa Probleem Opel Corsa B 1.6 GSI 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239727
    -KeNnY-
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 July 2011

      Hallo,

      Ik heb een Corsa B uit ’98 en deze loopt stationair vaak 1500-2000 toeren, en ook geeft hij automatisch gas als hij gewoon in zijn versnelling staat. Dus een soort ongewenste cruise-control.
      Ik moet er wel bij vermelden dat hij dit niet altijd doet.
      Soms stationair tikt hij net de 1000 toeren aan.

      Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn ?

      MVG.

      #17900928
      Onderbroekie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2007

        je gasklep zal wel vies zijn die moet je even schoonmaken.

        Ik had dit precies ook

        #17900929
        aliriza
          Lid sinds:
          15 October 2004

          heeft iemand hier een duidelijke how to van ( eventueel met fotos), ik zou m ook graag een keer schoonmaken.

          #17900927
          Klopper
            Lid sinds:
            19 September 2010

            Ik heb zoiets ook een beetje als ik met slippende koppeling probeer te rijden in een file… Als ik de koppeling een keer volledig intrap, schiet hij door naar de 1700 a 2100 rpm… Kan dit eventueel ook aan een vuile gasklep liggen?
            In mijn geval is het een C20XE…

            #17900930
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              @Klopper wrote:

              Ik heb zoiets ook een beetje als ik met slippende koppeling probeer te rijden in een file… Als ik de koppeling een keer volledig intrap, schiet hij door naar de 1700 a 2100 rpm… Kan dit eventueel ook aan een vuile gasklep liggen?
              In mijn geval is het een C20XE…

              Als de gasklep een klein beetje open blijft steken of maar heel langzaam terugzakt, blijft er wat hogere luchtstroom en dus ook meer benzine injectie (ivm LMM die lucht meet) en gaan je toeren omhoog.
              Dus ja, dat kan aan je gasklep liggen.

              #17900931
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                LMM zit er niet op bij deze motoren, deze motoren krijgen informatie van een MAP sensor (inlaat druk sensor)

                meestal is bij een hoog stationair de slang kapot tussen gasklep en inlaat..

                Willem

                #17900932
                Sjors-V6
                  Lid sinds:
                  7 March 2008

                  Soort gelijk probleem had ik met mijn C1.6XE ! gasklep pot meter was defect en de LMM (grote alu LMM) was héél erg smerig!

                  Nu loopt i als een zonnetje :thumb

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.