Forumindex › Forums › Modellen › Astra › remschijf links voor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2011 om 14:11 #17239669
weet iemand hoe ik mijn remschijf er af krijg links voor
het wiel is er af en de remklauw ook ik zie geen schroefje voor de schijf die aan het wiellager vast zit
ik ben namelijk bezig mijn wiellager links voor te vervangenvriendelijke groeten sebastiaan
17 december 2011 om 14:22 #17900448Er hoort een schroefje te zitten zo niet voorzichtig met een rubber hamer araf kloppen.
Wat voor astra gaat het om?17 december 2011 om 14:24 #17900449ik heb een opel astra g 1.8 16v bj 1999
17 december 2011 om 14:26 #17900450dat schroefje zie ik juist niet
ik heb wel die dop er af waar die bout achter zit van de aandrijf stang17 december 2011 om 14:27 #17900451Daar zu lje dat boutje niet vinden dat zit tussen twee van je wielboutgaten in. Zo niet dan is dr geen. En moet je hem er zwel af kunnen pakken tikken/
Als je je wiellager los gaat maken draai de centrale bout maar vast los en je fussee want anders ga je deze er niet af krijgen.17 december 2011 om 14:29 #17900452oke bedankt ik zal ff kijken of ik hem er af ken tikken met een rubbere hamer
17 december 2011 om 14:47 #17900453remschijf zit vast geroest 9 van de 10 keer.
ff een wielbout er losjes in draaien en dan met een hamer op het vlak waar de velg tegen komt slaan.
dan schrikt hij los :thumbwiellager zelf zit met 3 of 4 torx bouten vast geschroeft via de achterzijde.
leuk werkje bij zo’n Astra G! Hoeft niks geperst te worden o.i.d
Ideaal! ;)17 december 2011 om 14:52 #17900454whahah nou leuk werkje is het niet
de remschrijf zat vast door zo ring die voor de wiellager zat mischien voor je welg goed te houden of zo
ik heb er geen verstand van
maar nou krijg ik die centrale bout niet los zit aardig vast
welke kant moet ik die eraf draaien met de klok mee of tegen de klok in
ik heb hem al vast met wd40 in gespoten ben er nu namelijk mee bezig als beginnen heb nooit aan auto’s gesleuteld17 december 2011 om 15:00 #17900455De schijf zit niet vast met die centrale bout dat is het wiellager schijf kun je er nu gewoon afkloppen.
17 december 2011 om 15:00 #17900456dat zal een centreerring geweest zijn voor je velg ja ;)
centrale bout zit altijd goed vast ja.
die moet je linksom los draaien, zoals alle andere bouten. Dus tegen de klok inheb je een dop die erop past, met een lange pijp ofzo?
dan krijg je hem wel los.
iemand in de auto laten zitten die op de rem gaat staan :thumbhad je eigenlijk als eerst moeten doen, want nu heb je je remklauw en schijf er al af.
luchthamer was makkelijk geweest…17 december 2011 om 15:07 #17900457ja ik ken een schroevendraaier er tussen doen
ik ben maar een beginner whahaha
heb nog zat zelf te doen
want wou gelijk de remblokken nieuw doen voor
en remschijfen en remblokken achter nieuw
en dan nog de termostaat vervangen en de olie en oliefilter en intrieurfilter
de meeste info haal ik van het internet
de distributieriem heb ik laten doen dat durfde ik niet17 december 2011 om 15:11 #17900458verstandig dat je de riem hebt laten doen ;)
zeker als je net ‘begint’bij de remschijven achter moet je opletten dat je de handremvoeringen er niet vanaf/uit elkaar trekt.
deze zitten in de schijf zelf zeg maar. net als bij een trommelrem.
is verstandig om deze mee te vervangen, omdat je toch alles los hebt dan.
en meestal zijn ze niet in al te beste staat :thumbwaar kom je vandaan eigenlijk?
17 december 2011 om 15:24 #17900459ik kom uit amersfoort
ik kom nou niet bij die 3 bouten van de wiellager
nou haal ik eerst die centrale bout los maar die zit echt vast krijg hem niet los17 december 2011 om 15:27 #17900460heb je een lange pijp om erop te zetten?
dan moet je hem echt wel los krijgen.
en anders wordt het toch echt met een luchthamer proberen.3 bouten van het wiellager kom je het beste aan als je de middelste bout van de as los hebt, dan kun je de as voorzichtig wat naar binnen tikken.
krijg je wat meer ruimte ;)had je graag willen helpen, maar Amersfoort is wat ver :angel
17 december 2011 om 15:30 #17900461ik heb een dopsleutel die er net een stukje overheen gaat
een luchthamer ken niet krijgen hiero in de straat17 december 2011 om 15:38 #17900462ja en op die dopsleutel nog ff een lange pijp zetten, dan moet het echt wel gaan.
ik doe nu alles gewoon op mijn werk (ben automonteur)
maar ik heb bij mij thuis achterom destijds een C20XE ingebouwd, ook zonder luchtgereedschap e.d
lange pijp rulez :jerry17 december 2011 om 16:18 #17900463ja dan is het een stuk makkelijker
dit zijn gewoon klusjes die je best zelf ken doen met een beetje opel-forum hulp whahaha
maar ik heb zo lange pijp gevraagt bij een automonteur hiero in de straar die zal hem vanavond of morgen halen17 december 2011 om 17:33 #17900464sorry hoor jij gaat op deze manier een wielager vervangen ??????????
laat iemand die hier mee vertrouwd is je helpen of aan wijzingen geven .
is een klusje van eigenlijk niks met het juiste gereedschap ,en ff weten wat je doet en in welke volgorde ,bijvoorbeeld de centrale midden moer die los je op als je auto nog op de wielen staat mocht je niet over lucht gereedschap beschikken .
bert
17 december 2011 om 21:15 #17900465ben maar beginner he ik heb goede gereedschap maar dit miste ik net maak me niet druk om heb de sleutel aan een automonteur hiero in de straat gevraagt morgen weer verder
17 december 2011 om 22:58 #17900466suc6
we horen het verder :thumb
18 december 2011 om 12:03 #17900467nou daar was ik weer ff
wou ik de remblokken vervangen achter hebben ze me de verkeerde remblokken gegeven
ik heb ondertussen de dopsleutel van centrale bout en stang gehad van de automonteur hiero in de straat mag ik ff gebruiken
dus ik ga zo verder met de wiellager links voor heb wel de remklauw en de wiel er op gezet
dan maak ik eerst de centrale bout los18 december 2011 om 12:23 #17900468dan moet het lukken, zoals je het nu gaat doen :thumb
zonde van de remblokken, hebben wij ook zo vaak dat onderdelen verkeerd zijn :???:
18 december 2011 om 17:52 #17900469nou de wiellager heb ik niet vervangen dat ga ik samen met de automonteur hiero in de straat doen op in zijn werkplaats (eigen bedrijf)
ik heb wel de termostaat vervangen
moet nou alleen nog andere dingen doen zoals:olie verversen en nieuwe olie filter dan ga ik eerts ff oil system cleaner gebruiken
benzindefilter
Interieurfilter
en dan de nieuwe remblokken en remschijfen achter als ik de goeie remblokken heb
en de wiellager samen doen met de automonteurmaar dar wacht ik nog ff meem et dit lijstje eerst de kerstdagen en dan oud en nieuw zal wel in het nieuwe jaar komen
19 december 2011 om 16:30 #17900470waarom heb je het lager niet gemaakt?
lukte het niet dan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.