Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Lifestyles astra topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2011 om 13:04 #17239656
Zo ook is een topicje beginnen met wat ik aan het wagentje heb gedaan allemaal.
Hebben (vriendin en ik) de auto nu een goeie 2 maanden in bezit en al wat dingetjes aan gedaan.Als eerste schoongemaakt, want hij zag er letterlijk niet uit!!
Bij aanschaf bleek de luchtinlaat naar het luchtfilter toe compleet te ontbrekend, dus dat wat het eerste wat er aan gedaan werd :D .
Het geluid:
– autoradio een Alpine CDE-9882r
– voorspeakers, MTX T6S652
– achterspeakers, MTX T6C653
– versterkertje, MTX RT604
– subwoofer, MTX uhhh 10 inch en een 12 inch (dat wisselt met hoeveel ruimte er is na het inladen soms) weet eigenlijk totaal het type niet :oops: (hieronder een foto)
versterker voor de subwoofer komt nog (MTX RT501), af en toe heb ik hem op de 604 aangesloten, maar liever niet. het geluid klinkt al super zonder de sub.
– een voedingssplitter met voltage display met 2 zekeringen voor de versterker (en toekomstige).
– heleboel kabelwerk en gevloek om het allemaal onder de instaplijsten te krijgen (35mm2 voeding o.a.)
– alpine KCE-350BT module + mic aangesloten bij de binnenspiegel.
– gelaccu, type……. daar kom ik nog op terug.
Tot zover het audio gedeelte.– Het middenconsole heb ik zilver gespoten, evenals de luchtroosterknopjes en een deel van de deurhandvaten.
– Achter de kachelbediening zitten witte led’s en achter het display rode.
– De binnenverlichting met 2 leeslampjes
– Cruise control hendel (de rest ben ik nog aan het uitzoeken :p)
– Nieuwe astra teken matten
– Nieuwe pookhoes en handremhoes met rode stiksels
– Instaplijsten met opel logo
– Andere hoedenplank, de oude zaten gaten in.
– Blauwe H7 lampen voorin
– Witte led’s stadslicht
– Flexwipers
– Donkere Hella koplampen
– Donkere led achterlichten (foto volgt nog hiervan)
Dat was het wel een beetje voor nu.
Het zijn geen grote veranderingen, maar dat komt vanzelf wel. Ik wil hem ook niet overdreven uitbouwen.Verder nog veel poetsen en de schade aan de voorkant, stootbumper binnenkant is verroest door een aanrijding ooit) en de bumper aan de achterkant moet een keer vervangen worden door schade.
Die lange bout ziet er indrukwekkend uit, maar hoort er uiteraard niet op!! Ik ben het boutje kwijt van de voeding en ik weet ook niet waar ik dat kan halen. het is M7 naar mijn weten. Iemand een idee misschien?
de sub in 10 en 12 inch variant.tot zover de vorderingen.
Er gaat de komende tijd nog wel het een en ander aan veranderen.
Foto’s van de buitenkant komt zo zo spoedig mogelijk.29 juli 2011 om 09:59 #17900317ziet d’r netjes uit, al goed bezig weer een mooie wagen van te maken :thumb
31 mei 2012 om 19:39 #17900318zo mijn topic maar is een updateje geven, inmiddels al eeuwen geleden onderant.
Vandaag de auto opgehaald bij de garage. is weer goedgekeurd voor een vol jaartje :)
En nog een goeie 700km en dan raak ik de 200.000 aan :D
8 maart 2013 om 17:14 #17900319Na een tijd heel druk te zijn geweest met werk en andere dingen, toch maar weer is een postje plaatsen hier. Alweer veel te lang geleden.
Nu bijna 2 jaar na aanschaf en bijna 48000km verder is mijn geliefde astraatje overleden :cry (okeej voor financieel).
2 weken geleden een tripje naar Kopenhagen gemaakt met vriendin en daar was het eind koppakking. Uiteraard als je ver van huis bent en precies de laatste avond voordat we terug wilde gaan naar huis.
Gelukkig kon me vriendin met een vriend mee terugrijden ivm werk en ik bleef daar met de auto. Deense anwb nog geweest, maar het was idd de koppakking, lekkere witte rookpluimen uit de uitlaat en koelresevoir.
Aangezien ik toch ook richting huis wilde en moest, kon ik wel rijden, maar goed en veel vullen en rustig rijden (en vingers kruisen).
Dus maar aan de terugreis begonnen, gevuld en getankt en gelijk de snelweg op en de rechtse baan, hup de file in, maar auto bleef aardig rustig :D . Stoomtrein was er niks bij okeej, had ook veel ruimte voor me eigen op de snelweg :P.
Maar na 2 of 3 keer bijvullen ging ineens het motorlampje aan en kort daarna sloeg hij af en het was over…. 91km’s gereden uiteindelijk maar ik moest er nog 68 naar de boot voor Duitsland. anwb gebeld, werd k niet geholpen omdat mijn vriendin lid is en er niet bij zit, nou sta je dan… Middle of nowhere in de avond, letterlijk geen lantaarnpaal of huis in de buurt, zelfs zo goed als geen auto’s, enfin met contant betalen kom je gelukkig wel verder en de deense anwb heeft me verder naar de boot gebracht die avond.Vervolgens iemand aangehouden daar en gevraagd of hij mij de boot op en af wilde slepen, anders mocht ik niet mee. Dat was snel geregeld en geen probleem :D
Aangekomen in Duitsland heeft me ma me opgehaald en zijn we naar huis gereden. Thuis gaan rondkijken en vragen wat een aardige oplossing was om alsnog die auto terug te krijgen. Alles kostte geld ook het daarlaten, maar dat was voor mij geen optie!!Een bedrijf gevonden met autoambulance voor een redelijke prijs en afgelopen weekend de auto opgehaald, was toch weer 1300km’s, maaaar eindelijk autootje weer int land.
Inmiddels de audio eruit gehaald en dit weekend nog wat spullen. Daarna maar een sloop bellen of ze hem willen komen ophalen :cry
Ik heb genoten van de wagen, hij heeft altijd goed en heerlijk gereden, jammer dat daar zo snel een einde aan kwam.
Nu opzoek naar een andere. En dat wordt weer een soortgelijke en we zijn daar al over uit :) een OPC.Nog mensen die interesse hebben in een defecte, maar verder goede astra G ? ;)
8 maart 2013 om 17:17 #17900320waarom laat je de koppakking niet maken dan?
8 maart 2013 om 17:36 #17900321omdat er meer aan de hand is met de motor en er zit een scheur in de voorruit en ik ben WA verzekerd…. kost me 600 eurootjes.
en over 3 maanden moet tie gekeurd worden, stiekem ook wel mooi om een andere auto te zoeken.Wil er graag een met airco ook.
8 maart 2013 om 17:40 #17900322ja dan is het wel een mooie reden als je toch al wat anders wou.
anders had ik de verzekering over gezet naar wa+ en dan over een paar maand het raam op gegeven haha.
was de motor al wat mee aan de hand voor de lekke koppakking dan?8 maart 2013 om 17:52 #17900323ja dat overzetten was inderdaad de bedoeling, maar nu te kort voor de apk, want de scheur is afkeur :(.
Merkte een lichte toename van koelvloeistof toen richting Kopenhagen, verder niks, echt daar gebeurd denk ik, of geluk gehad met de heenrit, kan ook. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.