Rotor doorgebrand welke moet ik nu hebben?

Forumindex Forums Modellen Corsa Rotor doorgebrand welke moet ik nu hebben?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239485
    Dim67
      Lid sinds:
      1 July 2011

      Hallo, ik dacht vandaag laat ik de verdeelkap eens openmaken voor de lol. En wat ziet mijn oog: de rotor bijna helemaal doorgebrand:

      Nu staan er op H-base twee soorten; 1000 ohm en 5000 ohm, welke moet ik nu hebben? (Opel Corsa 1.4i Automatic ’94)

      Hopelijk kan ik er nog een dag mee rijden, morgen maar een nieuwe rotor en verdeelkap bestellen, maar dan moet ik dus wel weten welke ik nodig heb.
      (Wat zijn die bougiekabel sets allejezus duur zeg)

      En: hoe demonteer ik die rotor?

      Alvast dank voor de info!

      #17898490
      Dim67
        Lid sinds:
        1 July 2011

        22 views maar niemand reageert ff?

        #17898491
        astraboy34
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 November 2009

          er staat ook bij bosch of lucas daar moet ff naar kijken welke ontsteking je er op heb zitten
          gr michel

          #17898492
          Klopper
            Lid sinds:
            19 September 2010

            @Dim67 wrote:

            22 views maar niemand reageert ff?

            Mensen kijken wat je probleem is, proberen je eventueel te helpen als ze er de kennis voor hebben of proberen je op een andere manier te helpen… Het is hier geen helpdesk waar je binnen 24 uur een antwoord dient te krijgen op je vraag. Het is hier hopen dat iemand het bericht leest die er wel kennis van heeft om je vraag te beantwoorden.
            Enkelen op dit forum weten vreselijk veel van de Opel’s, maar je kan niet verwachten dat deze er ook 24/7 zijn om dingen te beantwoorden.

            En 1 dag… is wel aardig kort door de bocht he! ;)

            #17898489
            de wit
              Lid sinds:
              3 January 2008

              1 dag… nog geen halve… :jerry

              De rotor kun je er gewoon uittrekken.
              volgens mij is het een bosch. En anders even langs een automaterialenzaak, die zoeken het wel voor je uit..

              #17898493
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                of even kruiselings vergelijken met andere onderdeel zaken op internet. ;)
                Sommige zijn duidelijker dan anderen.

                #17898494
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  en bij de meeste vind ik op de sites dat je de 1000 ohm moet hebben.
                  ;)
                  edit… en sommige noemen het 1 ohm… pff.. ge-eikel soms op internet hoor.
                  Alleen daarvoor zou je wel weer een mooie winkel willen hebben met een ouwe man met een heeeeeel dik boek ipv die kutcomputers die het altijd fout op kenteken vinden.

                  #17898495
                  RickR91
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 April 2011

                    Dit is een Bosch rotor.
                    Dat kleine logootje boven het doorgebrande gedeelte bevestigt het.

                    #17898496
                    Dim67
                      Lid sinds:
                      1 July 2011

                      Hallo – ja excuses voor mijn reactie hoor, was idd beetje kort door de bocht. Heb inmiddels rotortje bij de Automat gehaald. :thumb

                      #17898497
                      KadAstra-EF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 July 2010

                        Mischien offtopic maar: hoe is hij doorgebrand ?
                        Komt niet vaak voor lijkt mij !

                        Rik ;)

                        #17898498
                        KadAstra-EF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2010

                          @Klopper wrote:

                          @Dim67 wrote:

                          22 views maar niemand reageert ff?

                          Mensen kijken wat je probleem is, proberen je eventueel te helpen als ze er de kennis voor hebben of proberen je op een andere manier te helpen… Het is hier geen helpdesk waar je binnen 24 uur een antwoord dient te krijgen op je vraag. Het is hier hopen dat iemand het bericht leest die er wel kennis van heeft om je vraag te beantwoorden.
                          Enkelen op dit forum weten vreselijk veel van de Opel’s, maar je kan niet verwachten dat deze er ook 24/7 zijn om dingen te beantwoorden.

                          En 1 dag… is wel aardig kort door de bocht he! ;)

                          En helaas komt dit veel vaker voor op dit Forum, zelfs door nieuwelingen (newbies)

                          Rik ;)

                          #17898499
                          Dim67
                            Lid sinds:
                            1 July 2011

                            @KadAstra-EF wrote:

                            Mischien offtopic maar: hoe is hij doorgebrand ?
                            Komt niet vaak voor lijkt mij !

                            Rik ;)

                            Geen idee, auto is wel al 17 jaar oud nu, dus misschien hitte slijtage?

                            #17898488
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              Zo’n rotor gaat echt niet 17 jaar mee !!
                              naar mijn ening moet er iets gebeurt zijn daar binnenin.
                              Ik wil niet zeuren of doordrammen maar straks fikt je hele auto uit. oorzaak: Een technisch mankement ???
                              Ik zou mij ongerust maken als ik zoiets tegen zou komen…….

                              Rik ;)

                              #17898500
                              kiyamizio
                                Lid sinds:
                                5 February 2010

                                Volgens mijn is de weerstand te hoog mis ff de kabel na meten. of de afstand rotor verdelerpennentje is te groot geworden

                                #17898501
                                Dim67
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2011

                                  De 4 pennetjes binnenin de verdelerkap waren geoxideerd (zoals bij een oude bougie of batterij). Die heb ik voor nu even schoon gekrabd, morgen haal ik ook een nieuwe verdelerkap. Heb nu ff geen geld voor nieuwe kabels. Ik had ook nieuwe bougies gehaald 4 weken geleden, maar dat zijn gewoon de juiste voor deze motor. Ik weet niet zoveel van electronica, dus waarom die rotor is doorgebrand weet ik niet, ik heb het idee dat het al een tijdje zo was, en dat ik mazzel heb gehad dat de auto het nog wel gewoon deed, maar het zou uiteraard niet veel langer meer geduurd hebben.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.