Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › start problemen en onregelmatige toerental zafira a 2003
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2012 om 18:18 #17239453
hallo, ik ben sinds 3 maanden (trotse) eigenaar van een zafira a. 1.6 bouwjaar 2003
maar heb de laatste paar weken helaas een paar problemen.
o.a het volgende: soms start hij wel en de andere keer blijven alle lampjes op het dashboard branden maar hij start niet dan lijkt het net alsof de auto helemaal dood is (je hoort helemaal niets) naar een paar keer starten slaat hij moeizaam aan maar loopt dan heel onregelmatig in toerental ook heeft dit invloed op mijn cruisecontrol die werkt dan ook helemaal niet meer. ik denk dat het niks met de startmoter te maken heeft omdat ik de combinatie van de problemen daar niet thuis kan brengen (maar misschien zit ik er helemaal naast)
er zijn ook dagen dat hij wel gewoon normaal start dan is het toerental gewoon stabiel en werkt de cruisecontrol ook naar behoren. we hebben inmiddels het contactdeel vernieuwd, accu vernieuwd, dynamo vernieuwd (die was helaas ook overleden maar dit was voor deze problemen)ik hoop dat iemand mij kan helpen en weet wat ik kan doen om deze proble,men met mijn zafira kan oplossen
15 april 2012 om 11:33 #17898049Hallo,
Dat start probleem heb ik ook gehad met een Zafira B van 2006.
Zelfs de opeldealer kwam er niet uit. Uiteindelijk had ik zoveel problemen
met deze auto dat ik deze maar snel heb weg gedaan.Misschien moet je de boel maar eens uit laten lezen.
Die cruise control???
Is dat een originele van Opel of een universele?
Ik heb me eens laten vertellen dat universele setje problemen kunnen veroozaken.succes
15 april 2012 om 12:38 #17898050Beste GRSBK,
(ik zal me nog even voorstellen dit omdat ik dat bij mijn beginpost niet heb gedaan, ik ben steven 34 jaar en woon in renkum gelderland)
ik heb de auto al laten uitlezen bij de opeldealer en daar kwamen geen foutcodes naar voren, ook hun weten niet waar het probleem vandaan komt zelfs mijn vader die 47 jaar! bij opel heeft gewerkt (en inmiddels met pensioen is) weet het ook niet en 5 ex collega,s die we ook om raad hebben gevraagd weten het ook niet heel frustrerend allemaal.
ik heb al wel de massadraden waar ik zelf bij kon goed schoongemaakt maar helaas probleem niet opgelost.
ook de combinatie van het onregelmatige toerental en het startprobleem en het niet naar behoren werken van de cruisecontrol is erg vaag.
soms loopt die als een zonnetje en start hij gewoon normaal en heeft een stabiel toerental en dan werkt de cruisecontrol ook gewoon naar behoren en doet de auto het gewoon goed voor een dag of 2 maar dan beginnen de zelfde problemen weer en komt steeds met vlagen terug.
ook heb ik de egr (de gasklep) al schoongemaakt dit ivm het onregelmatige toerental en heb ik gister injectie cleaner in de tank gegooit maar geen verbetering.
over die cruisecontrol het is gewoon een originele van opel.en over wat jij zei van dat je uiteindelijk zoveel problemen kreeg dat je hem maar snel hebt weggedaan ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je het zo zat wordt dat je hem wegdoet.
ik zit zelf ook met de handen in het haar wat betreft mijn zafira volgens mijn vader komt alles wel goed maar ik begin er toch aan te twijfelen dit omdat niemand schijnt te weten waar het probleem zit.
ik heb altijd opel gereden dit omdat maar vader bij opel werkte en het fijne degelijke auto,s zijn maar soms komt het voor dat je een pech auto koopt ik hoop niet dat ik zo,n pech auto heb gekocht.ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
met vriendelijke groet steven.17 april 2012 om 07:54 #17898051He Steven.
Het wordt dan idd lastiger zoeken als zelfs Opel er geen raad mee weet.
En idd ik was er helemaal klaar mee.
Ook Opel kwam er niet uit, ik zou een hoop moeten
laten vervangen. wat veel heelveel geld ging kosten.
Daarnaast wist de garage ook niet of het probleem verholpen zou zijn.
Je zou er buikpijn van krijgen.
Je kunt natuurlijk een maandag ochtend auto hebben.Ik ben er verder ook niet in thuis. maar ik weet niet of een defecte boord computer
ook een foutcode geeft en of dat hier iets mee te maken kan hebben.Succes met dit alles…
18 april 2012 om 17:09 #17898052Beste GRSBK,
ja zulke problemen daar krijg je inderdaad buikpijn van helemaal omdat je niet weet waar je het probleem moet zoeken en daardoor dingen moet gaan vervangen om zo het probleem op te sporen en veel onodige kosten moet gaan maken en je niet zeker weet dat het dan daadwerkelijk opgelost is.
ik ben er wel achter gekomen dat de auto bij een koude start wel gewoon goed start maar bij een warme motor vaker startproblemen geeft en dan gewoon dood lijkt alle lampjes op het dasboard gaan branden maar hij doet dan helemaal niks meer pas naar een paar keer de sleutel teruggedraaid te hebben en opnieuw proberen slaat hij dan met veel moeite aan en loopt onregelmatig in toerental.
echt om gek van te worden :swear18 april 2012 om 20:05 #17898053Ik ga haast denken dat je Ecu van het pad af is.
Mijn kennis van mij had soorgelijke problemen maar dan met een Astra.
Na het vervangen van de Ecu (uit sloopauto) en opnieuw inleren van de sleutelszender geen problemen meer.
Maar ja waar leen je zo’n Ecu even.
Misschien kan je iets op de sloop regelen om het een en ander te testen.
Je kan het allicht proberen.Succes en hou ons op de hoogte.
19 april 2012 om 19:43 #17898054@Cobus wrote:
Ik ga haast denken dat je Ecu van het pad af is.
Mijn kennis van mij had soorgelijke problemen maar dan met een Astra.
Na het vervangen van de Ecu (uit sloopauto) en opnieuw inleren van de sleutelszender geen problemen meer.
Maar ja waar leen je zo’n Ecu even.
Misschien kan je iets op de sloop regelen om het een en ander te testen.
Je kan het allicht proberen.Succes en hou ons op de hoogte.
He Cobus,
De ECU uitwisselen is dat veel werk, of ben je daar een zaterdagje zoet mee?
21 april 2012 om 20:06 #17898055ECU wisselen is Appeltje Eitje..
zit achterop het inlaat.
alleen het inleren van de startonderbreker is wel iets wat met een Tech2 samen met de Car pass Code gedaan moet worden, de Computer moet dan wel Vrijgegeven zijn..
anders heb je de transponder en transponderlezer erbij nodig die bij de computer horen..
Willem
23 april 2012 om 14:52 #17898056hier even een update:
inmiddels is het mij duidelijk geworden dat mijn zafira bij een koude motor gewoon in 1 keer start en dan gewoon goed stationair loopt. en moeilijk start als de motor warm is gereden ook dan gaat hij plotseling vanuit het niets als hij warm is geworden vaak schommelen in stationair b.v bij afremmen voor en stoplicht.
het wordt mij maar niet duidelijk waar het probleem zit want de computer geeft geen foutcodes aan dus……. :(
nu zit ik zelf te denken aan de stappenmotor of een massaprobleem weet iemand of deze problemen kunnen worden verklaard door b.v de stappenmotor of een massaprobleem.wie o wie kan mij helpen aan wat advies.
mvgr steven
23 april 2012 om 17:03 #17898057Ik wil je wel helpen maar dan zul je naar olst moeten komen.
Een probleem is geen probleem maar een uitdaging!! En een 1.6 mag geen probleem zijn!!
Ik weet niet waar je woont maar kom eens langs zou ik zeggen!!8 mei 2012 om 18:22 #17898058hier even een update wat betreft de problemen met mijn zafira.
ik ben via dit forum met autobedrijf boskamp in olst in contact gekomen beter bekend op dit forum als opeltechniek.
en kan zeggen dat ik super tevreden ben over de service en expertise van dit bedrijf zij konden mij wel helpen het probleem op te lossen waar andere garages mij niks konden vertellen over waar het probleem nu eigenlijk zat en waar mijn auto last van had.
ze hebben de allernieuwste apparaten om de auto uit te lezen en nemen echt de tijd voor je als je met de handen in het haar zit wat betreft problemen met je auto.
zelfs in de avonduurtjes maken ze tijd voor je vrij.
ik kan iedereen dit bedrijf dan ook aanbevelen als je er echt niet meer uitkomt en door garages van het kastje naar de muur gestuurd wordt en je op onodige kosten gejaagt wordt.
hierbij wil ik garagebedrijf boskamp in olst dan ook super bedanken voor de goede zorgen en dat ik weer lekker kan genieten van mijn opel zafira.
forumlid opeltechniek nogmaals super bedankt voor alles.groeten steven
8 mei 2012 om 18:25 #17898059wat was nu het probleem dan?
8 mei 2012 om 21:03 #17898060Het probleem was dat de massa verbinding in de accuklem (-) door corrosie aangetast was en daardoor de weerstand van deze zo hoog werd dat die als gebruiker ging fungeren!! Dit was met behulp van een infrarood temp.metertje in no time ontdekt en binnen een half uurtje opgelost.
Ik ga je van de week nog even bellen steven om de noodoplossing te vervangen voor een definitieve oplossing.10 mei 2012 om 09:48 #17898061oke erwin ik hoor van je wanneer je eventueel tijd hebt om de noodoplosing te vervangen.
mvgr steven
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.