Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Contactslot Vectra B 1.8 xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2012 om 17:29 #17239452
Hoi, ik heb een vectra B station 1.8. , en mijn contactslot is kapot, nou is het begonnen dat het palletje wat vooraan in het slot zit blokeerde, en ik hem dus ook niet op stuurslot kon zetten, met wat gepruts heb ik hem los gekregen , nou hapert hij als ik de sleutel erin doe en dan draaien wil.
vandaag heb ik de cillinder eruit gehaald en na gekeken, en weer terug geplaats , nou is het helemaal pet, het palletje vooraan blijft helemaal plakken en hij schiet niet vrij in het stuurslot, ik heb de sleutel nu in stand 1 staan, moet ik alleen een ander cillinder halen , en moet ik dan het kastje rond het slot ook meenemen, of mischien iets anders wat ik vergeet wat bij de start onderbreker hoord.
Ik hoor het wel
7 april 2012 om 19:24 #17898016De immobiliser zou ik dus moeten mee vervangen zowat ik op internet gevonden heb, nou is het alleen niet duidelijk of ik de ecu computer ook vervangen moet, wie heeft dit al vaker gedaan of weet hoe het werkt
7 april 2012 om 19:50 #17898017Dat probleem heb ik ook gehad.
Bij mij was het dat ik de sleutel wel/niet kon om draaien en op een dag dat het helemaal niet meer kon draaien.
Heb toen voor 107 euro een nieuw cilinder besteld bij de VOD en er in gezet.
Voor dat je hem er in zet goed schoonmaken van binnen.
In het begin ging het niet helemaal soepel maar nu loopt het perfect.Dus alleen cilinder bestellen.
Dirkjan
8 april 2012 om 11:16 #17898018oke, dat zou mooi zijn, maar mijn kofferbak slot is ook kapot, mischien is het beter om een complete slotenset op de sloop te halen, maar moet ik dan de ecu ook meenemen of is dat zwarte kastje wat de sleutel leest voldoende om de auto te starten
8 april 2012 om 11:36 #17898019zwarte kastje is voldoende…
8 april 2012 om 20:49 #17898020Als je ooit problemen krijgt met slot of sleutel van de sloop kunnen ze bij de VOD nooit achter de code van je sleutel komen.
Dat gaat op kenteken.
Ik zou gewoon vragen wat een achterklep slot kost en of die in delen besteld kan worden.
Contact slot kost z’n 107 euro met het opvragen van de code dacht ik. :hmmzDirkjan
9 april 2012 om 08:37 #17898021Ik zou dan inderdaad voor en originele Slotenset gaan…
Willem
9 april 2012 om 08:51 #17898022Kastje is niet nodig. Kan de chip uit de sleutel wippen met een scherp mesje. Die dan in je ‘nieuwe’ sleutel doen.
Heb je dus genoeg aan de sloten en cilinder voor je contact.
Greet Emiel
9 april 2012 om 08:53 #17898023Gaat om Kastje CV volgens mij, maar je kan inderdaad ook je eigen AB blijven gebruiken.
en inderdaad wat TWA zegt, je kan de Transponder van de start onderbreker gewoon uit de sleutel wippen..
willem
9 april 2012 om 09:28 #17898024@D.J.R. wrote:
Als je ooit problemen krijgt met slot of sleutel van de sloop kunnen ze bij de VOD nooit achter de code van je sleutel komen.
Dat gaat op kenteken.
Ik zou gewoon vragen wat een achterklep slot kost en of die in delen besteld kan worden.
Contact slot kost z’n 107 euro met het opvragen van de code dacht ik. :hmmzDirkjan
dat klopt wel wat je zegt, maar ik denk dat ik dan toch al 200 euro lichter ben, terwijl ik op de sloop mischien voor 50 euro klaar kan zijn, hoelang het mee gaat is de vraag, ik ga deze auto toch geen jaren rijden, en ik zit ook nog met andere mankementen waar ik eerst eens vanaf moet, blijkbaar heb ik ook nog een motor storing en de kabelboom in de kofferbak is helemaal over, die moet gezoldeerd worden, gister kwam er zelfs rook onder het dashboard vandaan terwijl ik alleen maar het klokken paneel eruit had gehad voor de lampjes te vervangen, wel branden mijn achteruit verwarmingslampje zwakjes terwijl deze niet aanstond, mischien heeft dit met de kabelboom achter temaken
23 mei 2012 om 13:31 #17898025@D.J.R. wrote:
Dat probleem heb ik ook gehad.
Bij mij was het dat ik de sleutel wel/niet kon om draaien en op een dag dat het helemaal niet meer kon draaien.
Heb toen voor 107 euro een nieuw cilinder besteld bij de VOD en er in gezet.
Voor dat je hem er in zet goed schoonmaken van binnen.
In het begin ging het niet helemaal soepel maar nu loopt het perfect.Dus alleen cilinder bestellen.
Dirkjan
Hoi Dirkjan,
ik heb exact hetzelfde probleem, zojuist ANWB erbij gehad, die heeft m nu weer ff om kunnen draaien.. Nu moet ik dus ergens een nieuwe cilinder vandaan halen. Heb je een adres voor mij waar ik die kan bestellen?
Alvast bedankt!
23 mei 2012 om 13:34 #17898026Bij de VOD oftewel bij iedere Opel-dealer.
23 mei 2012 om 15:41 #17898027Ik heb dit ook gehad, Op me werk, wilde naar huis om 17:30, buiten 30 graden (door de warmte zit deze nu vast namelijk, ieder jaar bij de eerste GOED warme dag krijg je ieder jaar weer dezelfde berichten), ik heb m echt VERZOPEN in de WD40, Slot heeft het nog probleemloos 5jaar uitgehouden..
Ofterwijl, het toen vastzittende slot, heeft nu dus de auto overleefd.
Willem
23 mei 2012 om 18:52 #17898028Opel garage adviseerde me idd ook om het slot te koelen (freeze-spray, gelukkig bij de hand) maar dit heeft helaas niet gewerkt.. ook liters WD40 hielpen mij niet. met veel geweld heeft de ANWB de sleutel nog eens om kunnen draaien, maar adviseerde me de sleutel er niet uit te halen.. NU kan ik er nog mee rijden, dat wil ik even zo houden tot ik een vervangende cilinder heb gevonden.. dus nu durf ik m niet echt meer te verwijderen.. sleutel vertoond wel wat slijtage (bladert iets af zeg maar).. eigenlijk wil ik m er wel even uithalen, maar het risico….. HELP
23 mei 2012 om 19:04 #17898029sleutel idd niet terug draaien naar de 0 stand, dan kan je het vergeten, dan kom je het hele contacthuis ook aan het vervangen, ik heb de sleutel ook erop gelaten en een ander sloten setje kunnen bemachtigen, en toen de cillinder over gezet, en mijn eigen transponder mee over gezet in de sleutel, en die van mij werkt weer 100% ;)
23 mei 2012 om 19:17 #17898030@Andreas.Berger wrote:
sleutel idd niet terug draaien naar de 0 stand, dan kan je het vergeten, dan kom je het hele contacthuis ook aan het vervangen, ik heb de sleutel ook erop gelaten en een ander sloten setje kunnen bemachtigen, en toen de cillinder over gezet, en mijn eigen transponder mee over gezet in de sleutel, en die van mij werkt weer 100% ;)
Een goede en snelle reactie.. Dit ga ik dan ook maar proberen.. Heb 2 opel dealers gebeld, maar die leveren geen losse cilinders meer, alleen complete contacthuis, wat natuurlijk veel gaat kosten.. Dus maar even op de sloop kijken, denk ik.. (vandaar ook de vraag naar het adres van de leverancier die Dirkjan heeft gebruikt)..
23 mei 2012 om 19:43 #17898031@BenKuiper wrote:
@Andreas.Berger wrote:
sleutel idd niet terug draaien naar de 0 stand, dan kan je het vergeten, dan kom je het hele contacthuis ook aan het vervangen, ik heb de sleutel ook erop gelaten en een ander sloten setje kunnen bemachtigen, en toen de cillinder over gezet, en mijn eigen transponder mee over gezet in de sleutel, en die van mij werkt weer 100% ;)
Een goede en snelle reactie.. Dit ga ik dan ook maar proberen.. Heb 2 opel dealers gebeld, maar die leveren geen losse cilinders meer, alleen complete contacthuis, wat natuurlijk veel gaat kosten.. Dus maar even op de sloop kijken, denk ik.. (vandaar ook de vraag naar het adres van de leverancier die Dirkjan heeft gebruikt)..
Gewoon bij de opel dealer in Wageningen besteld.
Ik snap niet dat een opel dealer bij jou in de beurt geen cilinder kan bestellen?
Waar kom je vandaan?
Geef mij anders wat info over de sleutel dan wil ik wel eens kijken bij de VOD.Dirkjan
23 mei 2012 om 19:47 #17898032Ik heb het toen via een vriend kunnen regelen, ik heb toen 50 euro ervoor betaald, zat alleen geen achterklep slot bij, dus dat heb ik maar gelaten ,die werkt toch op de cv.
23 mei 2012 om 20:48 #17898033Dirkjan: PM
achterklep slot vind ik ook niet heel erg belangrijk, idd cv. mocht ik nergens een nieuwe vinden, zoek ik wel op de sloop en tsjah dan maar meteen goed, alle sloten vervangen..
24 mei 2012 om 19:33 #17898034PM terug gestuurd.
Dirkjan
26 mei 2012 om 11:14 #17898035Edit, Airbag losgekregen, stuur niet.. maarrrrr: het is me heel erg goed gelukt zonder het stuur te verwijderen..
Voor Dirkjan: in plaats van die spijker heb ik een stuk 2.5mm2 installatiedraad (gestript) gebruikt.. wanneer de zwarte kappen zijn verwijderd, kun je er net bij met het koperdraad.. heel misschien dat je de draad, wanneer ie deels in het unlock-gat zit, iets bijbuigen met een lang smal tangetje, en de draad dan iets verder doordrukken.. toen kwam de cilinder er zo uit knallen.. daarna heb ik met een schroevendraaier de stuurblokkering ontgrendeld (gewoon in het gat waar de nieuwe cilinder hierna inkomt, het palletje volledig naar beneden drukken, goed zichtbaar. Nieuwe cilinder erin, en WOOHOO het is gelukt..
maar het was me noooooit gelukt zonder de HowTo van Dirkjan,, KLASSE king: :wors
Geweldig forum dit.. Mocht iemand in Twente nou eens hetzelfde probleem hebben, wil ik graag helpen mocht het diegene niet lukken.. btje als dank voor de informatie op dit forum!
26 mei 2012 om 12:00 #17898036waarom de airbag los halen :wtf
26 mei 2012 om 12:06 #17898037Ik volgde de beschrijving van Dirkjan, maar ik kreeg het stuur zelf niet los.. toen maar gaan puzzelen, en zie mijn vorige bericht..
26 mei 2012 om 12:09 #17898038ik snap niet goed wat je verplan bent, als je de cillinder eruit wilt halen hoef het stuur er niet vanaf
26 mei 2012 om 12:13 #17898039@D.J.R. wrote:
HOW-TO Contactslot vervangen Vectra b1 b2.
Cilinder vervangen.
Stap 1: Verwijder de plus kabel van je accu.
Stap 2:Demonteer boven en onder kappen.
3 schroefjes onderkap en 2 schroefjes achter je stuur.
Stap 3: Demonteer je stuur (is alles beter te bekijken)
Airbag zit vast met 2 torxs schroefjes aan de achterzijde van je stuur.
Borging van je airbag stekkertje los halen daarna stekker geheel verwijderen.
Vergeet niet stekkertje claxon of stuurbediening los te halen.
Borging ring achter de moer om buigen daarna moer eraf draaien.
Hopelijk zit je stuur niet te vast op de as anders poelie trekker gebruiken.
Stap 4: Verwijder je airbag lint/klokring 4 klipjes op de hoeken.
Stekkertje aan achterzijde ring ook los halen.
Stap 5: Kapje achter je airbag lint/klokring weg halen dmv 2 schroefjes.
Stap 6: Steek je sleutel in contactslot en draai deze op accu stand. sleutel moet recht tegen over een inkeeping staan van het contactslot.
Nu kan de blokkeringspal vrij lopen.
Stap 7: Pak een koploze spijker van 1,9mm x 39mm ongeveer.
Als het goed is zie je boven in linker kant een gaatje zitten.
Steek daar je koploze spijker in en duw het aan zodat de blokkering volledig word weg geduwd.
Tegelijk trek je aan de sleutel en als goed is heb je je cilinder er uit.
Stap 8: steek je sleutel nu in de nieuwe cilinder en draai hem weer in de stand als je het bij de oude gedaan hebt.
Cilinder kan er maar op 1 manier in.
Stap 9: Stuurslot blokkering naar beneden duwen met een platte schroeven draaier.
In het huis zie je achterin een blokkering zitten van je stuur slot.
Bij mij zat ie in de weg en heb hem naar beneden geduwd met een schroeven draaier.
Stap 10: Schuif nu je nieuwe cilinder het huis in en als goed is zit ie meteen goed als je je sleutel weer kan draaien.
Zo niet steek dan nog ff de spijker in het gaatje.
Kan zijn dat de stekker + binnenwerk aan de andere kant van stuurhuis er af moet.
Maar let op er komen contactjes en een veertje mee maar terug zetten valt mee.
Als je dat gedaan hebt zie je de pen van de cilinder dan is ie helemaal vrij.
Stap 11: Alles weer op bouwen als je de sleutel weer kan rond draaien.Als er nog vragen zijn stuur me dan een mail dan help ik je verder.
Overigens 2 uurtjes werk.
Cilinder met code bij de VOD besteld 107,95.
Dirkjan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.