brandstog pomp vraagje

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) brandstog pomp vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239424
    mongolecorsa
      Lid sinds:
      16 March 2011

      hallo

      ik zit met een probleem of en toe als ik vol gas ga en dan alleen als ik van 1 naar 2 schakel lijkt het of alles weg vald en dat is na dat ik grotere brandstof druk regelaar heb geinstalleerd naast de blauwe injectoren en een maatje die heeft een sub die zei dat het mss een fuel cut kan wezen maar iik weet dat niet
      ik heb nog een standaart pomp der in van de 1.4
      maar aan gezien ik tog een grotere pomp wil maar welke past er in de tank
      via die zelfde vriend kan ik aan een walboro pomp komen

      mvg wijtzr

      #17897760
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Als het blok verder niet is gekieteld heb je niks aan die drukregelaar en injectoren. Sterker nog, SDB motorsport stelt dat je met throttle bodies tot 200PK kunt gaan zonder andere injectoren dan de creme kleurige.

        Daarnaast is de pomp van een 1.4 inderdaad ontoereikend, zelfs met een standaard blok. Het is gewoon spelen met het leven van je blok, want als jij hem een keer lekker op zijn staart trapt en hij loopt veels te arm kan je motor schade oplopen door brandstof tekort.

        Een pomp voor in de tank is volgens mij niks bijzonders, kun je zo bij elke onderdelen winkel kopen.

        #17897761
        mongolecorsa
          Lid sinds:
          16 March 2011

          heb sfi vervanger en een chip maar merk egt verschil alleen met de pomp dus

          #17897759
          mongolecorsa
            Lid sinds:
            16 March 2011

            maar welke past dan?

            #17897762
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Alleen met SFI vervanger en chipje kom je nog lang niet aan de noodzaak voor andere injectoren. Je ECU zal gewoon net zo hard het inspuit tijdstip terug regelen om weer tot de ‘juiste’ hoeveelheid brandstof te komen voor lambda 1.

              Welke past? Is een Corsa toch?? In een Corsa tank zit volgens mij het zelfde gat als voor een Astra F, pluk een kenteken van het net van een Astra F GSI 16V en knal hem er in bij Hbase en zie daar, een brandstofpomp.

              Hier staat een linkje op naar Hbase:
              http://www.autowessel.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #17897763
              mongolecorsa
                Lid sinds:
                16 March 2011

                mijn lambda is uit geschakeld maar merk et wel hoor meer koppel onderin lijkt et wel

                #17897764
                mongolecorsa
                  Lid sinds:
                  16 March 2011

                  ok maar ik wil hem zowiezo verder door focken en zo ben ik alle aanbouw delen al upgraden
                  dus is mss een walbro pomp niet beter?

                  #17897765
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Voor meer vermogen door meer brandstof zal er toch echt ook meer lucht in moeten, dat gaat je SFI vervanger en chipje echt niet voldoende doen dat je er enorm veel van gaat merken.

                    En zo’n pomp ook, leuk, maar je gaat er pas op vooruit als dit een zwakke schakel is in je hele systeem. In jouw geval kan dit wel je probleem verhelpen natuurlijk, hoewel ik betwijfel of een XE uberhaupt wel enigzins goed wil lopen op een pompje van een 1.4tje.

                    Spreek inmiddels wel een beetje uit ervaring. Zo’n SFI vervanger geeft trouwens zowieso niet meer koppel, maar eerder een paar PK’s extra. Wat ik er zelf nog het meest aan merkte was dat hij iets nauwkeuriger op het gaspedaal reageert zonder te gaan bokken enzo. Lambda aan of uit merkte ik eerlijk gezegd geen ene bal van….is wel riskant ook, want als hij per ongeluk te arm loopt draait je blok zo de soep in, als hij te rijk loopt haal je je allerlei roet problemen op de hals. Heb je uberhaupt wel CO afgeregeld?

                    Het blijft een kwestie van meten is weten, want je beleving zet je ook zo maar op het verkeerde been.

                    #17897766
                    CommoCruiser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 March 2007

                      @Vinci wrote:

                      Voor meer vermogen door meer brandstof zal er toch echt ook meer lucht in moeten, dat gaat je SFI vervanger en chipje echt niet voldoende doen dat je er enorm veel van gaat merken.

                      En zo’n pomp ook, leuk, maar je gaat er pas op vooruit als dit een zwakke schakel is in je hele systeem. In jouw geval kan dit wel je probleem verhelpen natuurlijk, hoewel ik betwijfel of een XE uberhaupt wel enigzins goed wil lopen op een pompje van een 1.4tje.

                      Spreek inmiddels wel een beetje uit ervaring. Zo’n SFI vervanger geeft trouwens zowieso niet meer koppel, maar eerder een paar PK’s extra. Wat ik er zelf nog het meest aan merkte was dat hij iets nauwkeuriger op het gaspedaal reageert zonder te gaan bokken enzo. Lambda aan of uit merkte ik eerlijk gezegd geen ene bal van….

                      Het blijft een kwestie van meten is weten, want je beleving zet je ook zo maar op het verkeerde been.

                      Als die 1.4 een multipoint is, loopt hij er prima op.
                      Heb met een maat van me twee keer een circuit-Corsa met C20XE gebouwd, liep daar uitstekend op.
                      Een monopoint pomp heeft minder opbrengst, omdat dat systeem op een lagere druk en met maar 1 injector werkt.

                      Ik heb zelf bij diverse motoren (C20NE, C20XE) de lambda uitgeschakeld. Eigenlijk schakel je hiermee de beveiliging voor de kat uit.
                      Over het algemeen worden ze iets feller op het gas, omdat het niet meer uitmaakt dat er wat onverbrande benzine in de uitlaat komt. Als je een kat hebt, raakt die daardoor beschadigd.
                      Mijn D-Kadett GT/E 16V ging er erg mooi van ploffen in de uitlaat. (stuk laten rollen met gas los, dan gas erop, BOEM) Ook erg leuk in het donker, je zag af en toe een mooie flits achter je. Maar misschien lekten de injectoren ook wel een klein beetje….

                      #17897767
                      mongolecorsa
                        Lid sinds:
                        16 March 2011

                        sorry de auto is een 1.2 geweest
                        maar wat zou et stotteren dan moeten zijn geweest of mss stappen motor wel meer gezeik mee gehad hij daalt nu langzaam naar mooi station air of mss een vacuum slang?

                        #17897768
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Stappenmotor regelt enkel je stationair toerental, zal hier niet het probleem zijn denk ik.

                          #17897769
                          mongolecorsa
                            Lid sinds:
                            16 March 2011

                            ok et stotteren is wanneer ik ree en wanneer ik volgas ging

                            #17897770
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Da’s meestal tekort aan sap, in sommige gevallen is het een ontstekings probleem.

                              #17897771
                              mongolecorsa
                                Lid sinds:
                                16 March 2011

                                onsteking is nu al 2x vervangen dat mag het dan tog niet zijn mag ik hopen
                                en weet iemand mss wat voor bougiekabels ik moet hebben als ik dikkere wil
                                en welke bougies precies

                                #17897758
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  Heb wel goede dingen gelezen en gehoord over Magnecor kabels, en heb zelf FR56 Super 4 bougies van Bosch erin en loopt als een zonnetje, maar er zijn anderen die ook prima resultaten hebben met NGK BKR 6 EK…

                                  #17897772
                                  mongolecorsa
                                    Lid sinds:
                                    16 March 2011

                                    ok dankje zal kijken maar ik heb nog steeeds geen nieuwe pomp:S

                                    #17897773
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Maar je hebt ook nog steeds niet verteld wat voor benzinetank het is, als ik me niet vergis zelfs niet wat voor model/bouwjaar auto. Zo kenne we er niks mee natuurlijk! ;)

                                      Aan je naam af te leiden vermoed ik dat het om een Corsa gaat….maar dan weten we nog weinig…..

                                      #17897774
                                      mongolecorsa
                                        Lid sinds:
                                        16 March 2011

                                        ja is een corsa a3 uit 1991 1.2 van origine verder kwa tank en pomp weet ik het niet want zo heb ik hem gekocht
                                        staat wel 2.0 op kenteken

                                        #17897775
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009
                                          #17897776
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Weet het absoluut niet zeker, maar misschien past zo iets:
                                            http://cgi.ebay.de/VAUXHALL-OPEL-OMEGA-2-0-16V-12V-PETROL-FUEL-TANK-PUMP-/310295103310?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item483f07874e” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            En anders een externe pomp pakken, maar dan ben je aan de beurt want dan moet je een ophang beugel hebben in dempers (anders wordt je gek van de herrie) en je moet een aanvoer en retour leiding op je tank gaan knutselen.

                                            #17897777
                                            mongolecorsa
                                              Lid sinds:
                                              16 March 2011

                                              ik heb geen idee welke pomp ik der in heb heb mijn tank niet open gehad

                                              #17897757
                                              Corsa_GSi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                als ze de pomp bij de ombouw niet vervangen hebben voor een multipoint pomp, dan zal het een single point pomp zijn.
                                                Die is niet voldoende.

                                                Is het een intank pomp, dan kan je hem vervangen voor een walbro intank, kost je ongeveer 130 euro (kan ik wel leveren voor je met fittingkit voor de corsa).

                                                Maar goed ik zou eerst even kijken wat er nu daadwerkelijk in zit!!

                                                #17897778
                                                mongolecorsa
                                                  Lid sinds:
                                                  16 March 2011

                                                  ok ik zal zo ff kijken
                                                  maar ik wou zowiezo een zwaardere pomp hebben voor mss eventueel een turbo blok
                                                  maar dat is in de toekomst pas

                                                  #17897779
                                                  Ericjuh
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 June 2006

                                                    Hallo,

                                                    Vraagje.

                                                    Je auto was een 1.2 ? en is nu een 2.0 16v en je hebt de interne brandstofpomp van de 1.2 in de tank laten zitten?
                                                    Denk dat je sowieso bij een ombouw van 1.2>2.0 een brandstof pomp van minimaal een 1.8>2.0 moet hebben, anders heb je toch niet genoeg benzinedruk..

                                                    Ik zou eerst maar eens de druk gaan meten op je toevoer… heb zo’n gevoel dat de motor meer vraagt, dan je pompje kan leveren :)

                                                    Je mag me slaan als het niet zo is :) :jerry

                                                    Groeten Eric

                                                    #17897780
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Ok, je hebt er zelf om gevraagd heh!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.