X20XER Nokkenassensoor onjuiste waarde (P0340)

Forumindex Forums Techniek Ecotec X20XER Nokkenassensoor onjuiste waarde (P0340)

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239408
    JoSchaap
      Lid sinds:
      3 May 2011

      een week geleden is om hetzelfde euvel de brandstofpomp vervangen voor een nieuwe (origineel opel)
      4 dagen goed gereden maar de erop volgende ochtend weer dood.

      inmiddels heb ik zelf het brandstofpomprelais, zekering en brandstoffilter vervangen door nieuwe van de opel
      maar ook dit mocht niet baten.

      Inmiddels zijn we een stapje verder :) hij start nu iig (soms) wel :)

      – het lijkt alsof 1 van de bougiekabels doorslaat
      ~ (welke weerstand horen die kabels te hebben?)
      – Nokkenassensoor onjuiste waarde (P0340) op de tech2
      ~(Is dit een simpel klusje dat op de stoep met een krikje vervangen kan worden? of zit die sensor op een rotplek?)

      #17897567
      JoSchaap
        Lid sinds:
        3 May 2011

        bij gebrek aan intresse zelf maar even wat rondgezocht :)


        helaas.. moet je het blok er half uithalen om erbij te kunnen..

        http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/showthread.php?155691-GUIDE-Changing-your-cam-position-sensor-on-an-X20XEV-2.0-Vectra” onclick=”window.open(this.href);return false;

        ](*,)

        en dan meteen deze mod maar toepassen:

        http://www.astraownersnetwork.co.uk/showpost.php?p=1128008&postcount=9″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        #17897568
        JoSchaap
          Lid sinds:
          3 May 2011

          voor het geval iemand dit met zoeken vind. bij nederlandse auto’s is dit 100x simpeller aangezien wij die motorsteun niet hebben (voorbeeld is een engelse auto) en de distrikap hier uit 2 delen bestaat

          dus alleen

          luchtfilterbak weg
          3 torxjes los

          en je kunt erbij :)

          #17897569
          Baz
            Lid sinds:
            30 April 2005

            dit is niet de krukassensor maar de nokkenassensor de krukassensor zit lager aan de voorzijde bij de aircopomp stuurbekrachtigings pomp

            #17897570
            Baz
              Lid sinds:
              30 April 2005

              het kabeltje dat over de kleppendeksel loopt (distributie zijde) is van de krukassensor

              #17897571
              JoSchaap
                Lid sinds:
                3 May 2011

                inderdaad ik gebruikte het verkeerde woord :)

                maargoed. de foutcode kwam door een slechte bougiekabel die doorsloeg.
                Is dus opgelost :)

                #17897572
                PenetratorNL
                  Lid sinds:
                  17 February 2011

                  die sensor ziet er precies zo uit als bij mij (C18XEL).
                  heb al bijna een jaar last van storing 92, onjuist nokkenastoerental/waarde.
                  soms, heel soms geeft ie de storing niet, en blijft het mm lampje ook uit.
                  probeerde het andere uiteinde te vinden maar hij verdwijnt over het kleppendeksel, onder een kabelgoot door (of erin) en dan is ie nergens meer te vinden.
                  waar zit de sensor op aangesloten?
                  en welke weerstand/waardes moet deze sensor geven als ik m zou doormeten?

                  had mn luchtfilterbak eraf gehaald, distrikap los, maar bij mij leek het alsof mn nokkenaspoelies ook eraf moesten om die sensor te kunnen demonteren, maar dat is dus niet zo?

                  #17897573
                  PenetratorNL
                    Lid sinds:
                    17 February 2011

                    anybody?

                    #17897574
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      meestal sensor zelf. en Simtec 56.1 systemen hebben moeite met nieuwe sensoren.

                      Willem

                      #17897575
                      JoSchaap
                        Lid sinds:
                        3 May 2011

                        penetrator, tussen de tandwiellen een boutje los, dan trek je de sensoor er bovenlangs uit geloof ik :)

                        bij mij was de sensoor gewoon goed, de bougiekabel ernaast sloeg door, waardoor de sensoor op hol sloeg oid :)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.