Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › restauratie c kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2011 om 20:10 #17239335
goeiedag dames en heren, een tijdje geleden heb ik al een account aangemaakt voor dit forum, nu pas iets mee gedaan, naja anyway, ik ben een c kadett type 2, en ben deze aan t restaureren.
ik weet echter niet hoe ik foto’s moet uploaden, (stiekem hoopte ik dat een van jullie mij een beetje wegwijs konden maken)(A)
dan laat ik heel snel een paar foto’s zien;)
deze vond ik nog die ik eerder had gepost:
zo vond ik m,uit maart ’79, 1e eigenaar overleed ’92, augustus 2009 kocht k m,
Groetjes! NoordwijkseBram
4 augustus 2011 om 04:37 #17896781http://fotopocket.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; op bladeren kliken een foto paken en dan even laden en dan de 2de link hier plaken en dan heb je ze er op staan
4 augustus 2011 om 05:58 #17896782AnoniemLid sinds:
1 January 1970je kunt ook even een gratis acount aanmaken
op
photobucket.comgebruik ik al jaaaren probleemloos
je kunt daar de foto,s uploaden van je pc
dan de img code van die foto copieren naar
b.v hiero dan staat je plaatje voor iedereen zichtbaar ;)4 augustus 2011 om 17:55 #17896783oh super! dankjewel! :D
dan zal ik nu beginnen met mezelf voor te stellen, ik ben bram k kom uit 1990, 4 jaar lang ben k nu automonteur bij een universeel garage, en werk met mensen die 17 jaar bij de opel hebben gewerkt. dan nu tijd voor foto’s!
gr
4 augustus 2011 om 17:58 #17896784dit is mijn kadett in de schuur zoals ik em vond, hier heeft ie 17 jaar lang gestaan! bijgaand nog een paar foto’s:
hier stond mijn auto in de schuur, van een verzamelaar, dus als je nog op zoek bent naar een andere oldtimer,, misschien zit er wat tussen
m’n vader heeft er vroeger 2 gehad, oude tijden herleven voor hem:)
4 augustus 2011 om 18:22 #17896785ik ben al sinds kort bezig met de restauratie, fotootje? tuurlijk!
toen de auto op de brug stond een paar foto’s genomen van puntjes waar hij vaak doorrot, zodat ik iig weet wat me ongeveer te wachten staat,,
onderkant ziet er goed uit voor 32 jahre
tadaaa^^ de vorige eigenaar heeft hier een paaltje geraakt.
ziet er redelijk uit:)
toen maar spulletjes gaan bestellen:)
nog meer spullen,
setje wolfrace velgen gekocht voor de bling,
om ze bling te maken laten poedercoaten, schijnt een allejezusklus geweest te zijn volgens de coater,,,
zo, dan laat ik nu wel ff wat reacties komen, :)
5 augustus 2011 om 08:38 #17896786gaaf setje wielen zeg! heb ik nog niet eerder gezien op een c-kadett. succes met de restauratie!
6 augustus 2011 om 16:22 #17896787danku, ik heb ook een foto waar hij op de auto zit maar alleen nog niet gepoedercoated:
ik vind ze stiekem n beetje lijken op de charger velgen van dukes of hazard, alleen dan anders, begrijp je?:P :hmmz
enne, et zijn stiekem alfa/fiat velgen, dus de steek is anders, maar om dat op te lossen heb ik peperdure excentrische schuifmoeren gekocht…
6 augustus 2011 om 16:26 #17896788ojha, iemand toevallig nog een voorbumpertje zoals deze te koop? (alleen dan in goeie staat) want hier is ooit iemand met z’n trekhaak onder blijven hangen en weggereden :wtf
6 augustus 2011 om 16:38 #17896789Ik heb nog een voorbumper en een achterbumper liggen. Ik heb je een pm gestuurd.
7 augustus 2011 om 14:49 #178967907 augustus 2011 om 15:05 #178967917 augustus 2011 om 15:12 #17896792Wat is het plan precies?
helemaal orgineel te houden of helemaal aan te passen ?gr Boaz
7 augustus 2011 om 15:42 #17896793schermen verwijdert, gelijk wat roest onthult, voorste stukje dorpel rechtvoor is bijv, helemaal weggerot, nu is me verteld dat er aluminium spatschermen zijn om dat probleem voor in de toekomst te voorkomen…..
deze kant lijkt in orde….
die kit is een pain in the ass…..
deze formulieren vond ik onder de bijrijdersstoel,, het is een controlerapport van de auto toen hij de fabriek uit rolde.. echt gaaf!
zo, niet letten op de ondersteuning, de auto heeft zo maar een minuut gestaan, het blok er zo onder vandaan gerold met een meubelroller:)
7 augustus 2011 om 15:44 #17896794mijn opzet is origineel maken, alleen de velgen niet dan,, maar niet verlagen, niks choppen, niks stylen, geen groep abcd ofzo uitlaat eronder, alleen verbeteren, zoals contactpuntvervangers… betere lak erop, :)
en daarnaast wil ik draagarmen poedercoaten, samen met t subframe, remklauwen, distributiekettingdeksel (leuk voor galgje).
dat doet me denken dat ik ook nog een nieuwe distributieset nog heb, tandwielen, kettting, kettingsleper, en pakking/keerring.
7 augustus 2011 om 15:46 #17896795dit gaat wel leker snel bij jou :D
7 augustus 2011 om 16:23 #17896796jha, dat vind ik zelf ook. wel lekker hoor, want k wil m voor de winter in een nieuw jasje hebben zitten. (lak)
ik laat al het plamuur en spuitwerk doen bij danny van der mey, goeie ervaringen mee vanuit werk, daarnaast heeft ie redelijk wat oldtimers verwend. http://www.autoschadevandermey.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;, volgensmij een oldsmobile 442 en een kevertje te zien op de fotoreportage,7 augustus 2011 om 16:35 #17896797ojha, er werd me laatst gevraagd waarom zo’n Opel Kadett? voor mij is dit t antwoord:
Heeel veel mensen die ik tegenkom waarbij weer oude herinneringen opspelen en zeggen, oh zo eentje heb ik er vroeger ook gehad!
deze auto is van Willem Plug geweest, een kunstschilder van t dorp, leuke historie.
en ja et is een auto van een in een dozijn,
en ja ze zijn roest gevoelig,
en ja et is niet de allerknapste,
maar wel de meest handelbare en betaalbare youngtimer van Nederland!(halleluja):P
15 augustus 2011 om 21:24 #17896778hmmm mijn topic heeft voor de meeste denk ik geen wauw factor voor me meesten lijkt wel,, post ff wat als je het leuk vind als k door ga,
ik in de motorruimte, maten ernaast, leuk man :thumb
ruitenwissermotor netjes sauber gemacht en boutjes/moertjes in een zakje gedaan, zo probeer k et met alles te doen.
aaaahhhhh! auto op z’n kant, vader had tijd over op t werk, steuntjes gemaakt. werken goed, vastgemaakt aan bumpersteunen. wel ben ik bang voor de achterkant, die vind ik heel fragiel.
zie de voorste steun, niet mooi maar it’ll do
toen maat begonnen met kaalhalen, kijken wat ik tegenkom, valt eigenlijk wel mee, behalve de dorpel achter het spatscherm, die is hier ook door :swear
ik doe het door middel van verffohn en plamuurmes, daarna roterende staalborstel op haakse slijper. daarna pas opschuren net schuurschijf op haakse slijper, wel tijdrovende klus, maar tsja, het moet goed,
pfff such a long way to go! ik werk per sessie, elke x als ik klaar ben, smeer ik een goedje op het kale staal wat mn vader heeft aangeschaft via rustbuster, ik ben er nog enigzins sceptisch over, maar het schijnt te werken….
zoals ik al zei, als er mensen meekijken, laat ff weten of je et wat vind, (A)
en oja, ik ben op zoek naar die onderste delen van een de a-stijl, die van stinos auto lijkt niet op de juiste, iemand? :wtf
16 augustus 2011 om 06:45 #17896775dat doe je mooi grondig! :thumb
en die kadett ziet er nog mooi hard uit, ik heb wel eens slechtere a-stijlen en dorpels gezien ;)
16 augustus 2011 om 07:45 #17896774AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Paullus wrote:
dat doe je mooi grondig! :thumb
en die kadett ziet er nog mooi hard uit, ik heb wel eens slechtere a-stijlen en dorpels gezien ;)
weet wel cker dat er hier meerdere zitten die zo,n project wel warderen
maar er zijn ook veel die leiver lezen als posttenmaar daarom heeft je project wel aandacht hoor ;) :thumbup
voor dat kaal maken
opzich goed bezig
enkel dat met die haakse slijper moet je wat voorzichtig mee doencker die schuurschijf
dan haal je al snel ook wat metaal weg en wordt dus je plaatwerk niet alleen maar schoon maar ook dunner ;)ik gebruik daar schijven voor van “3m” “clean & strip”
http://www.allesvoordeautotechnicus.nl/img/products/large/07934.jpg?PHPSESSID=e4mit4ppll9im26t48tt5hvoi7″ onclick=”window.open(this.href);return false;werkt beter dan zo,n staal borstel (waar van die lekkere draadjes uitvliegen)
en je hoeft er niet meer met een schuurschijf achteraan ;) :thumb
ook haal je met dit zoort schijfjes veel minder metaal weg ;) :thumbleuke project verder
ga zo maar dooren mischien toch n beetje verlagen
als die klaar is ;) :thumbup16 augustus 2011 om 08:08 #17896776dankje louwe, ik zal t proberen bedankt voor jullie reactie, :thumbup
ik heb trouwens lang gewerkt met zulk soort schijven alleen nooit echt naar de beschrijving gekeken,:Pheb je heel toevallig ook nog een tip van de week voor het reinigen van die kleine hoekjes waar je niet zo gemakkelijk bij komt?
greetz
16 augustus 2011 om 10:07 #17896773zo, vanmorgen eerst is even langs de groothandel gereden met de motor, lekker hoor vacanse :afro
zo louwe, dan heb jij je zin ;) ik heb wel et idee alsof ik hier ook aardig wat staal mee wegpulk,,
gaat wel rap idd:)
niet letten op die deuk,, iemand dacht dat dat een krikpunt was… :angel
en verlagen? naaahh ik weet niet, me pa doet ook mee in dit project, en wilde hem eigenlijk een beetje origineel houden…16 augustus 2011 om 10:53 #17896800mooi mooi :thumb gelijk dat deukje in de bodem er ff uitkloppen :thumbup
Goed bezig.. en idd beetje naar benee…. heb ik ook gedaan met mijn originele cqp, -20 op stuggere veren en koni, ligt echt super op ‘t pad… geen overhellen meer :wors
16 augustus 2011 om 19:41 #17896798je spit achter enkel op de bumpersteunen vastmaken zou ik niet doen want dan vervormt je achterplaat denk ik.
Ik had nog een extra steun aan de onderkant gemaakt…niet heel duidelijk maar net onder de 8 in de kofferbodem zie je nog een stuk ijzer uitsteken, dat was vastgelast op het spit en in de bodem vastgebout, zat al een gat in van mij..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.