Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g coupe turbo. kopen of laten staan? hoe behandelen??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2011 om 19:39 #17239307
wil volgend jaar toch kijken voor een andere auto.
Ik zou graag iets uniekers en snellers willen dan mijn huidige astra g 3 deurs 1.6 8v
stel, ik vind een leuke nette coupe turbo, eerste eigenaar en rond de ton gelopen.
waar moet ik dan op letten bij zulk soort auto’s?zijn er veel voorkomende mankementen? hoor vaak dat de turbo zeer gevoelig is.
hoe moet ik een turbo behandelen, dan bedoel ik met name het besturen van een motor met turbo.
als iemand een andere type opel kan aanbevelen mag dat ook.
-minimaal 1.8 of 115pk
-ruime kofferbak
-benzine
-2000-2005
-geen stationrobert
16 december 2011 om 19:42 #17896429Heb volgend jaar wel een astra opc 2004 voor je,
zoek volgend jaar zomer een nieuwe auto.. ;)
60 dkm gelopen16 december 2011 om 19:46 #17896430moest’k een coupé turbo zoeken, zou wel weten welke :wub
viewtopic.php?f=73&t=15161416 december 2011 om 19:54 #17896432haha, vind 200pk wel genoeg hoor:)
heb het liefst een orginele. het gepimp heb ik wel gehad, daar heb ik een corsa a tr voor:D
ben er al achter gekomen dat je geen nette gestylde auto kan rijden als daily. is gewoonweg niet netjes te houden, dus totaal niet praktisch.16 december 2011 om 23:14 #17896437Een coupé kan ik alleen maar aanraden.
Ik heb dan wel de lichtste motor die er ooit in geleverd is 1.6 105 pk, maar zelfs die rijd echt leuk!
Qua interieur en koffer is het nog best een grote wagen en best wel praktisch.17 december 2011 om 00:22 #17896438Hehe van 1.6 8v naar 2.0t 16v…. een grotere stap kan je volgens mij niet maken, je zal er in elk geval geen spijt van krijgen. :D
Turbo is vaak kapot na zeg 100k, meteen vervangen voor z20leh turbo.
Als je even door hebt gereden, zorg dan voor een paar rustige km’s, zorg dat de turbo wat af kan koelen… das eigenlijk het enige waar je een klein beetje rekening mee moet houden. Stelt eigenlijk weinig voor.Voor de rest een beetje de standaard astra g dingetjes….en ook onderhoudsboekje…al zegt dat soms ook weinig, ik doe al het onderhoud zelf bv, en durf er om te wedden dat mn auto in een stuk betere staat is dan door externen onderhouden auto’s.
Ga gewoon op de algemene indruk af…. het zijn luxe wagentjes, er rijden er ook niet veel. Bevalt t je niet, op zoek naar de volgende..
17 december 2011 om 08:51 #17896434Ik vind dit juist een hele mooie turbo coupe: viewtopic.php?f=73&t=156001 :
En ook nog helemaal orgineel :thumbup alleen wat je al zegt,jammer van de hoge km.stand.
Heb zelf ook een G coupe gehad, geweldige auto,maar de reden dat ik hem heb verkocht was omdat de 1.8 125 pk toch te traag is als je van sportief rijden houd.
Zou zelf ook nog wel eens ooit een astra g turbo willen gaan rijden maar durf het ook niet zo goed aan om de zelfde reden als jou. Daarom heb ik 2 jaar geleden een G opc 1 gekocht (X20XER)
18 december 2011 om 12:46 #17896439een coupe zou mij wel bevallen denk ik.
turbo begin ik wel aan te twijfelen. ik rijd nu nog best veel. heb daarnaast nog een tr, dus zou het liefst geen onderhoudsgevoelige dagelijkse auto willen hebben.heb al eens in een 2.2 cabrio gereden, vind ik een heerlijke motor.
heb geen idee hoe de 1.8 is. wat zullen ze naast elkaar doen? volgens mij wel een beetje even snel.voorkeur gaat op dit moment uit naar een 2.2.
wel zie ik veel 1.8 staan met hoge km stand. dat wil ook wel wat zeggen.
2.2 zal even veel verbruiken als mijn huidige 1.6 8v (1 op 12 ongeveer)19 december 2011 om 17:16 #178964402.2 is net als de turbo een zuipschuit, alleen is de 2.2 op langere stukken zuiniger.
We hebben nu hier een 2.0T waar een dieselbak (2.0DTi) achter hangt, nu is ie daardoor wel een stuk zuiniger geworden, en niet veel trager, echter is wel het sportieve karakter een stuk minder.
Willem
19 december 2011 om 17:26 #17896441Daarom heb ik ook een dieselbak gemonteerd, scheelt op de snelweg aardig wat toeren. king:
En wat betreft een turbo rijden? Alle nieuwe opels hebbe er zowat 1 dus daar ontkom je in de toekomst bijna niet meer aan :jerry19 december 2011 om 17:49 #17896442Oh ik vind de 2.0T best zuinig , hangt af van je rijstijl .
19 december 2011 om 17:56 #17896443Mijn coupe staat ook te koop… staat in het verkooptopic
2.2 is een hele fijne motor met vermogen zat!19 december 2011 om 18:22 #17896444@belgium turbo wrote:
Oh ik vind de 2.0T best zuinig , hangt af van je rijstijl .
Op de snelweg lopen ze met de originele bak duurder als een Vectra-B V6!!!
de dieselbak maakt m goed zuiniger op lange stukken!!!!
Willem
19 december 2011 om 19:55 #17896445hoeveel zuiniger praten we over?
en wim, wat vind jij als opel kenner?
ik wil een coupe. welke motor is het fijnst om te hebben?heb gereden in een cabrio 2.2 16v. persoonlijk vind ik het een heerlijke motor, echte rijders motor. lekker veel trekkracht en genoeg vermogen als je echt gas geeft.
heb mee gereden met een turbo :jerry tja, dat geeft wel een kick, lekker gevoel in de onderbuik :wub
nooit geweten dat er zo’n groot verschil zou zitten in een opc type 1 160pk. en een coupe turbo met 190. die opc waar ik mee mee reed had rond de 170 (blue-dragon)
een opc gaat al lekker, maar een turbo :wub wow.het enige wat mij tegenhoud bij de turbo motoren is dat ze naar mijn mening vaak afgetrapt zijn. orginele vinden is bijna geen doen. of ze hebben 2 ton gelopen wat mij teveel lijkt….
en heb al vaak genoeg langs zien komen dat het dure geintjes zijn als de turbo stuk gaat…..19 december 2011 om 20:04 #17896446Turbo motor, is wel de leukste motor, maar ook een die je op kosten kan jagen.
De turbo is niet het enige probleem, vaker dan eens hebben deze motoren ook te maken met versleten cilinderwanden, en zuigerveren.
Een Turbo rijdt Heel fijn, lekker VEEL koppel, ook bij redelijk lage toerentallen.
Willem
19 december 2011 om 20:13 #17896447bedankt, voorlopig even genoeg denkstof. volgend jaar maar opzoek na de winter.
19 december 2011 om 20:31 #17896448Met die wetenschap zou ik voor de 2.2 gaan.
Heb zelf de 1.8 gehad,is redelijk zuinig (1:12,5) en kan goed met het verkeer mee maar je rijdt er geen Gti’tjes en ander sportief spul mee kwijt helaas. Hou je van sportief rijden koop dan GEEN 1.8
19 december 2011 om 20:34 #17896449hoef geen snelle auto om gti’tjes er mee uit te rijden. als ik een turbo kan kopen, zou dat al echt zijn voor liefhebberij, en toch met de gedachten dat je iets ”unieks” rijd.
19 december 2011 om 20:38 #17896450Een turbo is Uniek, daar betaal je dan ook voor….
Willem
19 december 2011 om 23:11 #17896451Astra H OPC blok er in met 10k er op, weet je zeker dat ie niet is afgetrapt en nog netjes is! king: Het wisselen stelt geen hol voor namelijk!
20 december 2011 om 08:57 #17896431ik heb zelf ook de overstap gemaakt van 1.6 8v naar een 2.0 16v turbo.. en was meteen hookt, elke auto waar ik sinds die tijd in heb gereden is maar saai, omdat ze gewoon geen boost hebben.
maja het zuipt wel aardig..
20 december 2011 om 18:57 #17896452zuipen, hangt helemaal af van hoe je rijd.
met mijn 1.6 8v z16se kan ik ook 1.13 rijden, bijna niemand die dat kan als ik zo af en toe lees.
als ik met een turbo 1.10 kan rijden, rijd ik net zo duur als mijn astra 1.6, alleen wel met 1 keer zoveel vermogen21 december 2011 om 08:14 #17896453Met mijn z16xep kan ik ook 7.5l/100km rijden, maar dan moet je echt al je best doen hoor..
Als ik dat wil dan neem ik volgende keer wel een 75 pk ofzo, want aan je overige pk’s heb je dan ook niets meer :D21 december 2011 om 16:09 #17896433Ik haal ook met normaal gebruik gewoon 1:12 en dat voor 192pk. Vind ik toch best netjes.
21 december 2011 om 17:56 #17896436astra g opc1 is ook nog een optie, als je onder de 3000 toeren blijft ook nog best zuinig (en traag), en volgensmij ook nog wel wat unieker dan een coupe
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.