Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C Kadett Coupe restauratie –> GTE Replica [update 03/11/11]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2011 om 18:13 #17239225
Op 26 juli 2004 hebben we (mijn vader en ik) na wat zoeken een C kadett Coupe gekocht.
Ik reed inmiddels al een jaar lang met een oude verrotte micra 80km per dag tussen mijn woonplaats en mijn opleiding aan de autotechnische school in Apeldoorn waar ik de opleiding verkoopmanagement personenauto’s volgde. De Micra was ik aardig zat want daarvoor had ik diverse Honda CRXjes en een VW Corrado G60 gereden wat gezien de kosten niet meer uit kon. EN nu werd zelfs die vieze oude Micra nog te duur in de brandstoflasten en auto’s op LPG waren weer veel duurder in de maandlasten. Aangezien mijn vader al een lange historie kent van oldtimers restaureren was de keuze voor een oldtimer dan ook erg voor de hand. Ik moest alleen nog beslissen wat voor oldtimer ??Vaders voornamelijke hobby ligt op het vlak van de Engelse klassiekers. Engelse klassiekers zijn nou niet het toonbeeld van betrouwbaarheid en vaak in het hogere prijssegment. Dit viel dus gewoon af. Mijn persoonlijke voorliefde voor sportieve achterwielaandrijvers van het blauw/witte merk uit bayern was ook niet echt realiseerbaar. Daarnaast vond ik eigenlijk enkel de E30 een mooi type en die waren toen nog niet belastingvrij. Nadat ik een aantal C Coupes had gezien op marktplaats was de keuze voor een Opel zeer snel gemaakt. Na diverse wrakken bekeken te hebben uiteindelijk geslaagd bij ene Johannes uit Sellingen (volgens mij :hmmz 8 jaar geleden he). Vader en/of zoonlief hadden deze CQP gerestaureerd en ik was al super enthousiast geworden door de foto op marktplaats. (zie onderstaande).
Bij aankomst bleek dat de auto voorzien was van andere velgen. De Steffans konden er voor een bedrag van meen ik 1000euro wel bijgekocht worden maar dat zou betekenen dat de auto opeens 50% duurder werd. Nou balen maarja.. Was veruit de mooiste die we bekeken hadden en deze was ook op LPG en met een 1.9N motor met een 5bak dus gezien mijn snelweg gebruik prima.
In de hieropvolgende periode van 5 jaar heb zo’n 60.000km in mijn C kadett gereden. Slecht 2 keer heeft die me laten staan.
De eerste keer kwam ik er na 20.000km achter dat er zo iets als contactpunten bestonden die je dus moest vervangen blijkbaar om de zoveel tijd :hmmz .
En de 2e x was in de laatste fase toen het blokje/afstelling/ zo slecht was geworden dat hij moeilijk starte in combinatie met een slechte accu = lopen. Niet handig na een dagje shoppen met je vriendin :angelOude bekende van de vroegere motorcross hobby en heckantrieb Opelgoeroe: Danny Sohns (manta24v) had al verschillende keren gekeken naar de kadett en bij de laatste checkup en APK bleek dat de carrosserie te ver heen was om nog door de keuring tekomen. We kwamen dus in het dilemma van wat doe je??? Verkopen of maken?? Aangezien ik de kadett in die periode NOOIT gespaard heb en hij mij nauwelijks verwijtbaar heeft laten staan. Heeft de oude Opel zoveel respect verdient dat ik niet anders besluiten dat de C gerestaureerd moest worden.
Dus zo gezegd zo gedaan. Aangezien ik zelf inmiddels een HBO deeltijdstudie was begonnen naast mijn werk zou ik er nauwelijks aan kunnen werken dus zou het een lang project worden maar dat maakte niet uit. Mijn vader heeft diverse oldtimers gerestaureerd en hij vind het leuk om te doen :angel Mijn sleutelervaring is nooit verder gekomen dan het sleutelen aan oude Honda MT/MB-5 brommertjes maargoed je bent nooit te oud om te leren toch?
Zo zag die eruit kort voor zijn laatste keuring.
9 september 2011 om 18:15 #17895609Het begin na een weekendje sleutelen:
9 september 2011 om 18:23 #17895610Hoe meer er los kwam hoe slechter de carrosserie bleek te zijn op bepaalde (dure) punten. (mag je het hem kwalijk nemen na 4 pekelwinters??)
Dus besloten een andere carrosserie te nemen met behoud van de oorspronkelijke geboorteakte :angel
De oude carrosserie voor bv het dak en de kont nog even op marktplaats gehad voor 100euro en later een kratje bier. Helaas niemand die interesse had op wat vragen over de tunnel na. Die hadden we voor de ‘nieuwe’ carrosserie nodig gezien dat een 1.2 handbak van oorsprong was en de oorspronkelijke 1.2 aut tunnel overgezet moest worden.
Kreeg er nog best een raar gevoel bij om dit zo te zien :cry
9 september 2011 om 18:35 #17895611Vervolgens de hele kale body laten stralen op het spit. Daarna de bekende plekjes bij de koplampen, voorruit en achterruit opnieuw ingelast door vaders.
Hier heb ik helaas geen foto’s meer van. Dit was begin 2010. Natuurlijk achteras en voortrein ook mee laten stralen en poedercoaten.Eind 2010 diverse offertes opgevraagd voor het laten spuiten van de auto. Na de eerste schrik te boven te zijn gekomen het plan van de originele GTE kleuren maar te laten varen en voor een goedkopere enkele kleur gekozen en besloten om zelf de binnenkant + motorruimte te spuiten. Geel (2K lak) had mijn pa in een opwelling al gekocht waarna ik hem vertelde dat de originele GTE C2 toch echt WIT van binnen moest zijn :hmmz. Nu niet echt een ramp aangezien we toch besloten hadden de auto in één kleur te spuiten en aangezien ik een rally replica in het geel ook wel stoer vond besloten om de delen alvast te spuiten die de spuiter dan niet hoefde te doen. Hij zou geel worden.
9 september 2011 om 18:42 #17895612Juni dit jaar in contact gekomen met een spuiter die al diverse klassieke Opels gedaan heeft waaronder ook een C kadett in GTE kleuren. Onder het mom van als je het niet vraagt weet je het nooit toch maar besloten hem is een avondje uit te nodigen om onder het genot van een kop koffie het project is te bekijken.
Hierop besloten de auto toch te laten spuiten als GTE replica aangezien de meerprijs zich wel terugbetaald in de restwaarde als de auto klaar is. Rijk wordt je er nooit aan dus dan toch maar doen zoals je het eerst voor ogen had. De motorruimte wordt ook nog even netjes door hem overnieuw gedaan aangezien dat ook echt netjes moet :thumb
De auto is 2 weken geleden opgehaald en ik heb nog even snel een foto’tje geschoten zoals opgehaald is.
9 september 2011 om 18:50 #17895613zeer mooi allemaal! :thumb ga zo door :thumb
9 september 2011 om 18:51 #17895614:thumb
Ziet er goed uit!!10 september 2011 om 05:42 #17895608deze blijf ik even volgen :thumbup :thumbup
11 september 2011 om 12:35 #17895615heel mooi, en wat een mooie werkplaats heb je.
12 september 2011 om 20:44 #17895616ben benieuwd ziet er nu al goed uit :thumb
12 september 2011 om 21:12 #17895617Doen ons best Hans. Zijn alleen niet zo bedreven met Opel restauratie’s als jij. Maar goed dat zullen er ook niet veel zijn ;)
20 september 2011 om 20:51 #17895618@mugenpower wrote:
Doen ons best Hans. Zijn alleen niet zo bedreven met Opel restauratie’s als jij. Maar goed dat zullen er ook niet veel zijn ;)
mwwa valt wel mee hoor.c-virus he. ;)
coupe klaar en weg station met ford v6 klaar en rijdend station met mv6 volop nog aan bezig en top chop schiet op ;)
21 september 2011 om 15:42 #17895619// Heeft de oude Opel zoveel respect verdient dat ik niet anders besluiten dat de C gerestaureerd moest worden.//
Maar als je de carroserie vervangt dan wordt ie toch al niet meer opgeknapt :P
Tenminste de body is voor mij de auto :angelVoor de rest ziet het er allemaal goed uit ;)
21 september 2011 om 16:16 #17895620@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
// Heeft de oude Opel zoveel respect verdient dat ik niet anders besluiten dat de C gerestaureerd moest worden.//
Maar als je de carroserie vervangt dan wordt ie toch al niet meer opgeknapt :P
Tenminste de body is voor mij de auto :angelVoor de rest ziet het er allemaal goed uit ;)
Tja.. als je de motor ziet als het hart van de auto met de carrosserie als lichaam dan is de ziel zijn identiteit, zijnde het kenteken.
Is dus maar net zoals je het ziet ;)21 september 2011 om 17:02 #17895621Dat moet je ruim zien en breed bekijken..
21 september 2011 om 18:59 #17895622amen.
groeten.
21 september 2011 om 19:33 #17895623@mugenpower wrote:
@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
// Heeft de oude Opel zoveel respect verdient dat ik niet anders besluiten dat de C gerestaureerd moest worden.//
Maar als je de carroserie vervangt dan wordt ie toch al niet meer opgeknapt :P
Tenminste de body is voor mij de auto :angelVoor de rest ziet het er allemaal goed uit ;)
Tja.. als je de motor ziet als het hart van de auto met de carrosserie als lichaam dan is de ziel zijn identiteit, zijnde het kenteken.
Is dus maar net zoals je het ziet ;)je legt het wel erg mooi en duidelijk uit :wors
mooie restauratie :thumb24 september 2011 om 17:44 #17895624Is de Kadett al gespoten, ben zeer benieuwd over hoe hij geworden is..
1 oktober 2011 om 15:09 #17895625Nog nieuws omtrent deze Kadett?
5 oktober 2011 om 18:56 #17895626De spuiter was op vakantie geweest tussendoor naar Engeland voor zijn eigen rally auto onderdeeltjes halen enzo. Voor zijn vakantie had die al wel het achterscherm en het dakje strak gemaakt en was met de met de motorruimte bezig toen we de striping en GTE stickers hebben gebracht. Heb daarvan 2 foto’s gemaakt even snel met de telefoon.
Van de week telefoon gehad dat die is gespoten in de eerste kleur. Nu nog het geel erop en dan stickers plakken en finishen met een blanke lak. Ben benieuwd wanneer die hem komt brengen :)
5 oktober 2011 om 19:03 #17895627ziet er al prima uit :thumb nu nog wachten op :kewlpics
20 oktober 2011 om 14:39 #17895628Zijn er al foto’s van de auto in gespoten toestand. Ben heel erg benieuwd naar het resultaat..
20 oktober 2011 om 17:58 #17895629Nee, geen foto’s nog. Duurt mij ook langer dan gehoopt maarja het gaat zoals het gaat.
3 november 2011 om 18:56 #17895630Begin deze week contact gehad met de spuiter en hij zou hem vanavond komen brengen.
Ondanks de crappy iphone kwaliteit toch even de foto’s. Vind hem erg netjes geworden gezien de kostprijs. :wub
Helaas heeft de spuiter het niet begrepen (of mijn pa heeft het niet goed doorgegeven) dat ik met de opmerking “binnenkant + motorruimte overnieuw spuiten” ook bedoelde dat ik ze in het wit wilde en niet zoals nu in het geel :hmmz Pa vond het wel leuk zo in deze kleur, ik vind het persoonlijk niet mooi en niet origineel.
Maar toch als je hem zo ziet :wub
3 november 2011 om 19:34 #17895631AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik vind hem mooi geworden! net niet zoals het orgineel maar hij zit mooi in de lak :D en je probeert iig niet het orgineel te kopieren maar een eigen draai aan te geven ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.