Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Rekord E2 station 3.0 24v ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2011 om 19:38 #17239162
Hallo we gaat over een tijd een rekord station ombouwen tot 3.0 24v.
Nu had ik een vraagje.
We willen de vooras van een omega a station 24v gebruiken met 5×110.
Maar nu is de vraag welke achteras kunnen we het beste gebruiken?? liefs hebben we een as die in de buurt komt van 5×110 zodat we als het nodig is spring bouten kunnen gebruiken.
Groeten bas
8 augustus 2011 om 11:08 #17895053Ow ff een paar dingen:
Een Sennie B heeft een bredere sporing dacht ik dacht dat de wielen een cm of 10/20 meer naar buiten staan.
Dan komt het feit dat alle auto,s van Opel onafhankelijke waren achter in 5×110 en een Rekord E heeft een starre as..
Dus ik denk dat je je veel werk op de nek gaat halen zonder 1 echt voordeel te behalen..
8 augustus 2011 om 11:39 #17895054mee eens, kun je beter eeb voortrein van senator a pakken, eventueel, incl een commo c achteras, en dan, naar 5×120, als dat 5 gaats moet worden
heb beide wel over eventueel8 augustus 2011 om 20:06 #17895055@GSE wrote:
Ow ff een paar dingen:
Een Sennie B heeft een bredere sporing dacht ik dacht dat de wielen een cm of 10/20 meer naar buiten staan.
Dan komt het feit dat alle auto,s van Opel onafhankelijke waren achter in 5×110 en een Rekord E heeft een starre as..
Dus ik denk dat je je veel werk op de nek gaat halen zonder 1 echt voordeel te behalen..
As komt niet van een sennie b maar omega a station heb het nagemeten en is het zelfde als nu onder de rekord zit kwa maten we willen graag de omega as gebruiken omdat die 5×110 is daar hebben we een paar mooie velgen voor anders moeten we weer een stel nieuwe halen en remen en zo is ook gelijk goed.
Mag ook wel een ander soort as zijn als het maar een beetje pas te maken is.
Groeten bas
8 augustus 2011 om 20:18 #17895056en die as van de omega past wel zo 1 2 3 ???
denk dat je ” goedkoper” uit bent om wat leuke velgjes te halen in de maat 5×120
maar evengoed… succes met de pleur werk :thumb
deel wel even je vorderingen en ervaring in je project hiero :thumbup
8 augustus 2011 om 20:25 #17895057omega is onafhankelijk als ik het goed heb, en rekord is star, dus dat gaat echt niet 123 passen, zal je waarschijnlijk zelfs je bodem helemaal moeten aanpassen
maar zoals Ghanz al verteld, veel plezier, en laat de vorderingen maar via foto’s hier zien9 augustus 2011 om 11:26 #17895058Jip Ommie A is onafhankelijk,je zult de hele bodemplaat inclusief ophanging van de Omega in de rekord moeten lassen…..
Je kun je beter een paar dagen gaan werken en je dat geld aan velgen uitgeven als een paar dagen met die ombouw bezig zijn…Teminste dat is mijn idee..
9 augustus 2011 om 13:11 #17895059en 5×120 velgen zijn er meer dan genoeg, dus meestal ook wel voor normaal geld gebruikt te koop, of anders adapters kopen, van 5×120, naar 5×110 , 4×100 naar 5×110 gaat denk ik niet., is veel sneller, en goedkoper
9 augustus 2011 om 14:33 #17895060Met een slijptol en een lasapparaat kom je een heel eind.
9 augustus 2011 om 14:50 #17895061jullie lezen niet helemaal goed staat VOORAS omega niet de achter as daar was ik ook al uit dat dat niet gaat passen dat is te veel werk is mijn vraag was welke achter as kan ik het beste gebruiken in de buurt van 5×110 dus volvo of een ander merk als opel die assen niet heeft met 5×110.
Groeten bas
9 augustus 2011 om 17:12 #17895062Ben jij serieus of niet??????
Achteras 4×100 wil je vervangen door een starre as van 5×110 omdat een paar velgen te duur zijn voor je zijn..
Wel wil je een as kopen in 5×110 een dag of wat liggen lassen slijpen meten enz vervolgens laat je een cardan op maat maken,en dan denk je dat je goedkoper klaar bent als een paar velgjes????????Ben je bang dat je die Rekord as naar de klote krijgt of wat?
Dan zul je toch gek moeten doen met een 24V zo fantastisch zijn die motors nou ook weer niet denk niet dat je zo,n achteras 1/2/3 kapot hebt9 augustus 2011 om 18:17 #17895063mee eens, maar een mens mag gerust de boel verbouwen zoals hij wil, hoeft toch niet uit te kunnen ?
maar volgens mij is 5×110 de modernere maat, hebben meer merken, maar met een starre as denk ik niet, zal denk ik een zoektocht worden die niet snel iets oplevert.
dan is adapters de beter oplossing,9 augustus 2011 om 20:29 #17895064Ik begrijp ook niet helemaal goed, waarom dit iedereen afwijst.
Ik heb zelf even een monza gehad met EVO-500wielen. 5x110dus. Zag er super uit. En zoveel werk was het niet eens, enkel de voorpoten omgezet , en de achteras was uiteraard wel minder werk dan bij een rekord.
Maar als hij dit wil, net zo goed als dat iemand een V8 er in wil, moet je zoiets steunen.9 augustus 2011 om 20:40 #17895065How How steunen doe ik het zeker,al kwam mijn eerder post wat lomp over,mijn advies is:
Bedenkt wat je je op de nek gaat halen en wat het resultaat zal zijn..
9 augustus 2011 om 21:54 #17895066sluit me bij GSE aan.
:worsen verder is het en feit…
“wat niet past, wordt gelast” :P
10 augustus 2011 om 19:41 #17895067We hebben even op de sloop gekeken en gemeten het wordt een stare as van een volvo 740 net zo breed als de rekord as een heeft steek 5×108 dus dat gaat goed komen.
Ik zal foto’s van je ombouw hier posten.
10 augustus 2011 om 19:52 #17895068Een Volvo 850 heeft toch voorwielaandrijving ? :wtf
10 augustus 2011 om 20:01 #1789506910 augustus 2011 om 20:04 #17895070@Sebbe GSI wrote:
@CommoCruiser wrote:
Een Volvo 850 heeft toch voorwielaandrijving ? :wtf
Ja sorry moet 740 zijn ;)
Ah, die schijnen wel lekker stevig te zijn.
11 augustus 2011 om 18:57 #17895071@Sebbe GSI wrote:
@CommoCruiser wrote:
Een Volvo 850 heeft toch voorwielaandrijving ? :wtf
Ja sorry moet 740 zijn ;)
Dat stont er al hoor dat je een 740 ging gebruiken :sleeping
11 augustus 2011 om 19:33 #17895072@Goofy44 wrote:
@Sebbe GSI wrote:
@CommoCruiser wrote:
Een Volvo 850 heeft toch voorwielaandrijving ? :wtf
Ja sorry moet 740 zijn ;)
Dat stont er al hoor dat je een 740 ging gebruiken :sleeping
Nee er stond 850 ik heb het aangepast ;)
11 augustus 2011 om 20:05 #17895073@SebbeGSI
oooo oké dan ik dacht al kunnen ze niet meer lezen dan maar dit verklaart een hoop :hmmz :hmmz12 augustus 2011 om 10:42 #17895074tussenas dan?
12 augustus 2011 om 10:52 #17895075en nu de vooras dan? van A-omni is gelijk aan B-sennie, te breed dus. Naven omzetten een optie?
12 augustus 2011 om 15:28 #17895076@CQPV6 wrote:
en nu de vooras dan? van A-omni is gelijk aan B-sennie, te breed dus. Naven omzetten een optie?
Wat zitten jullie toch de heletijd te zegen dat omega a as zelfde is als sennie b we hebben het na gemeten en hij is het zelfde a rekord E dus die komt er onder.
Maar de foto’s zullen het straks bewijzen dat het het zelfde is.
Groeten bas.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.