Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra f 1.6 pk probleem?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2011 om 11:33 #17239081
Hallo iedereen,
Zal mij eerst voorstellen ongeveer
dennis uit achtmaal (noord brabant /breda)
20jaar fulltime monteur (fietsen bromfietsen)
Hobby: sleutelen uitgaan trekkertrek enz.Heb nu 2,5jaar een astra F 1.6GL uit december 94
6maanden na aanschaf de koppakking eruit gereden.
Deze vervangen nieuwe boegie’s,motorolie, oliefilter, distributie vernieuwt, waterpomp, kopbouten enz enzReed toen weer een stuk beter dan toen ik heb kocht.
Was vrij zuinig 1:14 ook als je wat door rijd.
Trok lekker op en was redelijk snel.1,5 jaar later (nu) is er een ander probleem.
Heb het nu 3 tot 4 weken al last van.
Reed een keer smorgens naar het werk en ging ineens motorstorings lampje branden.
Weinig vermogen en kwam bijna niet vooruit 4e en 5e versnelling kon die niet eens trekken+motor tempratuur erg hoog.Terug rit naar huis weinig aan de hand tot ik thuis was en het weer begon.
Op internet alles opgezocht en geprobeerd.
Dit is wat ik al heb gedaan.
Uitgelezen (code 18 klopsensor en 13 lambdasonde).
Resetten en weer rijden weer 18 en 13.
Klopsensor vervangen nog hetzelfde 18 en 13.
Lamdasonde vervangen. Was iets beter nog niet weg
Distributie gecontroleerd was goed (wel even opnieuw op spanning gezet.
Boegie’s vervangen nog hetzelfde. Bobine/verdelerkap vervangen nog hetzelfde.
Gasklep huis eraf gehaald en volledig schoon gemaakt nog hetzelfde.
Gecontroleerd op valse lucht bleek slang van dat kastje onder de voorraam zit naast ruitenwisservloeistof lekte. Vervangen nog hetzelfde.
Accu vervangen nog hetzelfde.
Ecu vervangen nog hetzelfde.
Ergens anders tanken nog hetzelfde.
Zonder uitlaat gereden nog hetzelfde.Heb nu een weekje zo gereden maar blijft een probleem.
En had afgelope zaterdag dat er warm water op mijn voete kwam en bij de bij rijder bij kacheltje aan en blaze was het ineens een sauna door de rook/damp.
Radiator van kacheltje lek?
Slang er afgetrokken en ineens bij motor aan elkaar verbonden.Op die kachel na heb ik wel het idee dat iedere keer als ik iets had vervangen hij het beter ging doen.
Als die koud is heb ik ook weinig problemen.
Op tempratuur is het weinig vermogen er nog.
Maar alleen onderin toeren.
Nu rijd ik 95% alleen maar met mensen erbij komt de storing er eerder omdat die dan meer moet werken.
Het is niet afstands afhankelijk. Net hoe je rijd.
Rij smorgens rustig weg tot die op tempratuur is.
In zijn 4 van 60 naar 80 klikt de motor een keer bij 80 lijkt het wel en krijg ik klopsensor storing.
Zet auto in zijn vrij motor uit. Laat hem tot 50 uitrollen contact aan in zijn 3 koppeling los.
Schiet die aan is de storing weg en kunne we verder.
Hij gebruikt verder geen olie alleen vrij veel benzine.
Stationaar hoog in toere lopen heb ik ook niet maar op tempratuur wil die net wel net niet stil vallen en krijg ik soms het olie lampje (weinig oliedruk?).
Oliepijl is net onder de max.Wat nu?
Verkopen en andere kopen?9 augustus 2011 om 11:36 #17894224Klopsensor op juiste aantrek moment vast gezet, anders werkt deze onjuist
Code 13 kan ook klop sensor storingen veroorzaken lambda kan een te arm mengsel opleveren.
anders eens een GOEDE massa aanleggen van accu – naar de motor en accu- naar de carrosserie
willem
9 augustus 2011 om 16:27 #17894225@wim-v6 wrote:
Klopsensor op juiste aantrek moment vast gezet, anders werkt deze onjuist
Code 13 kan ook klop sensor storingen veroorzaken lambda kan een te arm mengsel opleveren.
anders eens een GOEDE massa aanleggen van accu – naar de motor en accu- naar de carrosserie
willem
Klopsensor kun je bij deze niet met aanhaalmoment aanhalen lijkt het wel
heb een andere klopsensor dan andere (zie link)heb het geprobeerd met een hele lange dop maar daar krijg je de stekker enz niet in
dus kan ik hem niet precies goed aandraaien.Krijg nu alleen met hard trekken klopsensor storing geen lamda
Maar als klopsensor verkeerd zou staan waarom heb ik onderin geen vermogen dan en is het erger als die warm is?Heb ook tijdje tussen twee computers gewisseld met die van de sloop lijkt die beter te lopen maar de nummers van de computers zijn precies hetzelfde.
Het slechter rijden is langzamerhand gekomen want het is me niet echt opgevallen.
Het meer verbruiken had ik wel ietsjes in de gaten maar niet echt op gelet dacht aan ouderdom.Update: net kabel massa nieuwe gelegd goede dikke dus dat moet goed zijn nu.
Stappen motor nog maals schoon gemaakt morge teste9 augustus 2011 om 21:55 #17894226er zal wel gereedschap voor zijn, alleen heb je dat niet zomaat bij de hand.
niet te vast dus.
willem
10 augustus 2011 om 17:49 #17894227@wim-v6 wrote:
er zal wel gereedschap voor zijn, alleen heb je dat niet zomaat bij de hand.
niet te vast dus.
willem
heb met massa kabel geprobeert nog hetzelfde
lijkt aleen koud wel beter!heb met een moment sleutel 20 nm op een andere bout in de bankschroef gevoeld hoeveel het was
en toen de sensor met (ongeveer) hetzelfde gevoel aan gedraait.zal hem een tikje losser zetten eens proberen
maar op tempratuur onderin weinig vermogen heeft toch niks met klopsensor te maken?bestaat er trouwens een (steek sleutel) speciale sleutel waarmee je dan zoiets kunt aandraaien
bedankt voor je hulp in iedergeval!
11 augustus 2011 om 17:12 #17894228ik ken het probleem heb het ook gehad met mijn astra f 95 1.4 ook de hele zooi vervangen bleek een temperatuur sensor achter in het in laat spruitstuk te zitten heb die vervangen nu nergens geen problemen meer mee maar als je die vervangt moet je wel snel zijn want er komt wat koelvloeistof uit
23 augustus 2011 om 14:25 #17894229@nick-astra wrote:
ik ken het probleem heb het ook gehad met mijn astra f 95 1.4 ook de hele zooi vervangen bleek een temperatuur sensor achter in het in laat spruitstuk te zitten heb die vervangen nu nergens geen problemen meer mee maar als je die vervangt moet je wel snel zijn want er komt wat koelvloeistof uit
heb deze vervangen helaas weer geen effect mischien een beetje
wat ik allangere tijd had is dat als die op tempratuur was geweest en 10minuten ongeveer heeft stil gestaan dat die slecht aan sloeg alleen met vol gas maar dat is vanaf het begin af aan al geweest.
Heb ook wel wat last van dat als ik hogere toeren heb gereden en laat uitrollen en weer gas geef veel (backfire heb).Nu is het zo dat die eerst 1:12 liep en nu 1:8
Moet dan ook wel wat meer doortrekken dan eerst omdat ik anders klopstoring krijg.
Iemand nog ideeën van wat ik kan doen?
Anders toch maar naar een nieuwer type vectra kijken 2003 of oldtimers(admiraal, senator, bmw)Alvast bedankt allemaal!
23 augustus 2011 om 14:29 #17894230oorzaken backfire:
distributieriem niet op tijd
ontsteking niet op tijd
te arm mengsel
toerental sensor niet helemaal fris meer
inlaat druksensor (MAP sensor) niet helemaal fris meer of vervuild of slang poreusWillem
23 augustus 2011 om 14:47 #17894231@wim-v6 wrote:
oorzaken backfire:
distributieriem niet op tijd
ontsteking niet op tijd
te arm mengsel
toerental sensor niet helemaal fris meer
inlaat druksensor (MAP sensor) niet helemaal fris meer of vervuild of slang poreusWillem
Distributie hebben we gechekt (op aanraden opel dealer hier in de buurt)
ontsteking niet op tijd(distributie oorzaak of verdelerkap slecht? weet anders ook niet)
Toerental sensor(waar kan ik die vinden heb geen toerenteller in dahboard)
inlaatdruk sensor (map) niet fris?
Kun je die schoon maken door remmenreiniger en daarna wd40 erin?
slang?Gaat die van het bovenste van de twee buisjes achterop gasklephuis naar de sensor onder je voorraam(die kunstof rand die daar zit?)
Heb daar nieuwe slang tussen gedaan die was slecht en lekte
Ging wel iets beter lopen.Het raren is dat het met de orginele computer hij het slechter doet en eerder storing geeft dan met een vervanger.
Bedankt nog!
23 augustus 2011 om 14:59 #17894232ontsteking kan je verdraaien kan zijn dat de afstelling daarvan onjuist is, dan gaat ie inhouden en pingelen, en pingelen is nou net juist wat de Klopsensor (ook wel pingelsensor in de volksmond) moet constateren en voorkomen.
als de ontsteking verkeerd staat pingelt de motor zoveel, dat ie dit niet kan bijregelen en krijg je storing.
laat de ontstekings tijdstip eens controleren.
Is er onlangs een toerental sensor vervangen of gerepareerd??
Willem
23 augustus 2011 om 15:07 #17894233@wim-v6 wrote:
ontsteking kan je verdraaien kan zijn dat de afstelling daarvan onjuist is, dan gaat ie inhouden en pingelen, en pingelen is nou net juist wat de Klopsensor (ook wel pingelsensor in de volksmond) moet constateren en voorkomen.
als de ontsteking verkeerd staat pingelt de motor zoveel, dat ie dit niet kan bijregelen en krijg je storing.
laat de ontstekings tijdstip eens controleren.
Is er onlangs een toerental sensor vervangen of gerepareerd??
Willem
Toerental sensor is laatste tijd niets aan gebeurt denk ik (doe er alles zelf aan)
Zal binnekort ontstekingstijdstip eens laten controleren dan !
Die map sensor zat die op de plek rechts onder de voorraam(bij ruitensproeiervloeistofreservoir)
Daar is de slang van vervangen zit op de bovenste van de 2 buisjes achterop bij het inlaatspruitstuk/gasklep huis
onderste is van gasklephuis/carter ontluchting toch? daar zit niets op in iedergeval!23 augustus 2011 om 15:23 #17894234ik dnek toch iets van ontstekings tijdstip.
willem
14 september 2011 om 19:51 #17894235@wim-v6 wrote:
ik dnek toch iets van ontstekings tijdstip.
willem
gelukkig alles opgelost!
wat was het nu?ben naar een maat van me gegaan die ook weer iemand kende waar die stage heeft gelopen
die rondje in de astra laten rijden en die wist 100% zeker dat het aan de computer lagdus ik savonds de mijne maar eens uit elkaar geschroeft en schoon gemaakt
niks aan te zien ingespoten met wd40 en terug in elkaar
dag erop naar de sloop gereden voor andere computer want het was nog niet opgelost
probleem uitgelegd en dat het met de computer die ik bij hun had gehaald beter was maar niet opgelost vonden ze ook vaag
andere computer gezocht was er 1
MET code bleek achteraf
auto gestart 2sec stationair lopen en viel stil
start niet meer
oude computer eraan niks meer aan de hand
mijn oude of die van de sloop geen verchil alleen soms nog een klopsensor melding
maar dat was alleen bij 50 tot 80 in zijn 5
stekker (kunstof gedeelte) van de klopsensor los gemaakt
grote dop en daar het kabeltje ingefrut en met moment sleutel op 20nm aangedraaitnu alles opgelost van 50 naar 175 zonder probleem
nu alleen kacheltje nog maken en we kunnen er weer jaren tegen.
p.s. nog te koop tempratuursensor, computer(ecu), klopsensor van astra f 1994 met 1.6 zr blok
iedereen bedankt voor het helpen en mee denken!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.