Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett c ombouw naar v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2011 om 17:49 #17239041
hallo allemaal,
Ik heb al een tijd een c kadett maar die 1200 begint erg te vervelen.
Ik heb al gezien dat ik zeker niet de eerste ben die een kadett ombouwt naar v6 dus dat is handig voor wat info.
Heb een complete omega gekocht met de x25xe erin en inmiddels bijna uitgebouwd.
Even een paar foto’s
Het blok loopt nu zonder kabelboom en ben bezig het uit te bouwen.
Nu zit ik met veel vragen voor de specialist
– wat voor versnellingsbak?
– assen voor en achter?
(kan een manta gsi achteras kopen maar weet niet wat ik dan precies moet veranderen voordat dit past)
-misschien heeft iemand nog tips of weet dingen waar ik op moet letten?als er iemand is die nog spullen te koop heeft hoor ik het graag, zoals:
achteras
vooras
remmen
radiateurAls er iemand is die nog onderdelen zoekt voor een omega van 1997 hoor ik het wel,
heb de complete auto met volledig leer interieur alleen met voor en achter schade.mvgr Jerno
18 augustus 2011 om 22:38 #17893945Kijk alweer iemand die het gaat proberen. Ik ben benieuwd hoe het project gaat lopen. Of ik dan binnenkort niet meer de enigste ben met een Opel v6 in mijn C Kadett.
Je kan natuurlijk de ombouw op verschillende manieren aanpakken. Maar ik zal even een kleine kort samenvatting geven van de onderdelen die ik heb gebruikt.
1.6 Kadett vooras (zwaar aangepast)
1.6 Kadett achteras met 3.44 overbrenging en 40% sper (laten ombouwen)
Monza 265 getrag bak
Manta 1.8 koppelingshuis
Speciale adapterplaat voor de bak. ( zou ik je kunnen leveren)
1.6 Kadett automaat aandrijfas
Calibra / vectra carterpan
En nog heel wat kleinegeden om alles netje aan elkaar te bouwen.Succes.
19 augustus 2011 om 07:53 #17893946AnoniemLid sinds:
1 January 1970over de vraag over een manta achter as
tjah kan wel maar dan moet je de carresorie verbreden
want een manta as is breder dan die van n kadett ;)19 augustus 2011 om 19:06 #17893947bedankt voor de info
Ik ben eens rond aan het kijken maar die getrag 265 is niet makkelijk te vinden.
Die r25/r28 past toch ook op het blok?
alleen moet ik dan de as zelf maken toch?Denk dat het met een manta 1.8s bak niet lang goed gaat ivm vermogens verschil
maar goed ik blijf doorzoeken naar onderdelen en hoor het wel als iemand iets te koop heeft.
mvgr Jerno
19 augustus 2011 om 19:26 #17893948Er zijn vast veel meer mogelijkheden kwa bak, en totale uitvoering van ombouw. Iedereen heeft toch zo zijn eigen ideeën en wensen.
19 augustus 2011 om 21:00 #17893949@kadett1978 wrote:
bedankt voor de info
Ik ben eens rond aan het kijken maar die getrag 265 is niet makkelijk te vinden.
Die r25/r28 past toch ook op het blok?
alleen moet ik dan de as zelf maken toch?Denk dat het met een manta 1.8s bak niet lang goed gaat ivm vermogens verschil
maar goed ik blijf doorzoeken naar onderdelen en hoor het wel als iemand iets te koop heeft.
mvgr Jerno
zoon 240 bak hangt ook wel eens achter een c20let dat is ook 204pk en meer als een mv6 2.5
19 september 2011 om 10:29 #17893950Hallo allemaal
Ik heb inmiddels een getrag 265 met 1.8s huis en pasplaat
Ik weet niet precies wat ik voor vliegwiel en koppeling moet gebruiken
Er zat een automaat achter dus moet zowiezo een ander vliegwiel
Weet iemand welk blok een metalen carterpan heeft wat op de x25xe past?
mvgr Jerno
20 september 2011 om 20:09 #17893951@commodorebc30se wrote:
Kijk alweer iemand die het gaat proberen. Ik ben benieuwd hoe het project gaat lopen. Of ik dan binnenkort niet meer de enigste ben met een Opel v6 in mijn C Kadett.
Je kan natuurlijk de ombouw op verschillende manieren aanpakken. Maar ik zal even een kleine kort samenvatting geven van de onderdelen die ik heb gebruikt.
1.6 Kadett vooras (zwaar aangepast)
1.6 Kadett achteras met 3.44 overbrenging en 40% sper (laten ombouwen)
Monza 265 getrag bak
Manta 1.8 koppelingshuis
Speciale adapterplaat voor de bak. ( zou ik je kunnen leveren)
1.6 Kadett automaat aandrijfas
Calibra / vectra carterpan
En nog heel wat kleinegeden om alles netje aan elkaar te bouwen.Succes.
was je zowiezo al niet hahaha ;) ik heb ook een v6 weet je nog al dan nog niet opel.
word eens tijd dat ik er een bouw met nog 2 cil extra ahahahcarterpan van vectra of calibra
20 september 2011 om 20:41 #17893952De eerste serie calibra’s en vectra’s met C6 hadden een stale carterpan. Daar moet je dus naar zoeken.
21 september 2011 om 10:53 #17893953Wat voor vliegwiel en koppeling kan ik gebruiken?
het orginele vliegwiel is zo een dubbel geval weet niet of dat past
alvast bedankt voor het advies
21 september 2011 om 17:08 #17893954Vliegwiel en drukgroep van Calibra turbo (is geloof ik het zelfde als een normaal 16v). Koppelingsplaat van Monza 3.0
21 september 2011 om 20:39 #17893944Kijk nog een echte klusser erbij super,succes met de ombouw het is echt een mooi project om te doen, ikzelf ben ongeveer voor 80 klaar heb net het carter terug volledig alluminium en ik heb de 5 bak van de omega gebruikt maar het is een hele klus als je wat wilt weten kun je hier goed terecht.
Sinus
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.