Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › kelk geplaats….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2011 om 19:45 #17238983
ik heb de kelk geplaats
alles verloopt goeddag 2 , op de autostrade gaat lampje branden , dat motortje (kraantje)
volgens kameraden omdat ik nu hogere toeren maak is dat door het chip achter de 1 uitlaatpot.
en zou ik naar de garage moeten .11 augustus 2011 om 20:12 #17893477onzin…gewoon foutcodes laten uitlezen.
11 augustus 2011 om 21:12 #17893478Jammer van die ‘kelk’, volgens mij kun je beter een echte sportuitlaat plaatsen dan een sierstukje….
En hogere toeren en je lambdasonde (die bedoel je denk ik), nee, volgens mij kun je inderdaad beter je foutcodes laten uitlezen en dan die hier eens posten.11 augustus 2011 om 21:17 #17893479Kelk = open luchtfilter ….naar mijn weten.
Liever origineel als open, dat zoiezo.
12 augustus 2011 om 05:20 #17893480Ow, laatst vroeg hij namelijk waardoor hij een zwaarder uitlaatgeluid zou krijgen, een ‘kelk’ of een een sportuitlaat. En die sportuitlaat was teveel werk en te duur. Een open luchtfilter draagt niks bij aan het uitlaatgeluid, maar aan het inlaatgeluid.
@ topicstarter: Probeer even uit te leggen aan ons Nederlanders wat je bedoelt
12 augustus 2011 om 06:16 #17893481Humz, als een sportuitlaat plaatsen al te veel werk is
en hij wil toch een zwaarder geluid?Ik heb de oplossing!
Pak een grote hamer cq vuistje, en begin als een gek op je kat te rammen tot er een gat in zit whahahahaha :jerry
Bij het lezen van “kelk” denk ik aan throttle bodies :D
12 augustus 2011 om 09:42 #17893482@wellez wrote:
ik heb op de autostrade gaat lampje branden , dat motortje (kraantje)
volgens kameraden omdat ik nu hogere toeren maak is dat door het chip achter de 1 uitlaatpot.
en zou ik naar de garage moeten .Hogere toeren is onzin, of je hem nu met andere luchtfilter of einddemper rijdt (ff geen idee wat je met kelk bedoelt, omdat je dit woordt in verschillende andere topics van je voor verschillende dingen gebruikt.
Waarschijnlijk heb je gewoon een stekker of kabel niet goed terug geplaatst, tenminste als je alleen een open luchtfilter heb gemonteerd.
En dan het lampje:
Is die oranje of rood?Op deze foto die van rechts boven (oliedruk) of links onderin (motormanagement)?
12 augustus 2011 om 11:02 #17893483-offtopic Gave tellers :thumb
12 augustus 2011 om 13:14 #17893484@CQPV6 wrote:
-offtopic Gave tellers :thumb
Thanks :thumbup
Zijn eigenlijk alweer te kort, loopt alweer zijn teller uit :jerry12 augustus 2011 om 17:01 #17893485@Corsa_GSi wrote:
@CQPV6 wrote:
-offtopic Gave tellers :thumb
Thanks :thumbup
Zijn eigenlijk alweer te kort, loopt alweer zijn teller uit :jerryHoud em tegen eer dat ie wegloopt :D :jerry
13 augustus 2011 om 16:53 #17893486ik bedoel met het woord kelk , een luchtfilter
deze geeft idd een iets dofer(zwaarder inlaatgeluid )
en nu dat lampje is oranje het linksondere motormanagment.
nu aleen vandaag ging het terug branden.
ik rij nu echt door kelk hogere toeren met zelf besef.
en soms hapert hij met het vertrekken of geschakeld. dan hapt hij even lucht precies en dan gaat hij vlot vooruit.. (gekomen door klek plaatsing)13 augustus 2011 om 17:05 #17893487Die motor is zoveel zuurstof niet gewend, daardoor gaat ie nu slecht lopen.
Een openluchtfilter is troep van de bovenste plank en je zult niet de eerste zijn die problemen krijgt met zn motor door zon kelk.Weg met dat ding en je originele filter er terug op.
13 augustus 2011 om 17:16 #17893488:thumb
Wilde net het zelfde plaatsen, Fearless was me voor
je hebt nu grotere kans dat je koppakking het begeeft
zat gezien in mn omgeving13 augustus 2011 om 17:26 #17893489en je levert vermogen in. geluid is leuk, meer ook niet
13 augustus 2011 om 18:38 #17893490ok jammer :S kan ik dan mischien gewoon zo een sport filter plaatsen in dat orginele bakje :D? of ook geen effect:D
alvast bedankt
13 augustus 2011 om 18:41 #17893491geluid, nee
vermogen, niet eens merkbaar
gewoon origineel laten ;)13 augustus 2011 om 19:20 #17893492Mijn blok is een stuk rustiger gaan lopen (X18XE1 op LPG) door het plaatsen van een open luchtfilter.
Maar ja, als je motormanagementlampje gaat branden na het plaatsen van een openluchtfilter, dan lijkt het me inderdaad logischer dat je ‘m er weer afhaalt. Ik denk dat je inderdaad teveel zuurstof in de cilinders voert, die niet volledig verbrand (te weinig brandstof voor zoveel zuurstof) en dat je lamdasonde die zuurstof meet en daardoor foutmelding geeft.
14 augustus 2011 om 12:48 #17893493kan je ook niets tussen kelk en de aansluitleiding plaatsen een mol of zo iets of hoe noemen ze dat?
14 augustus 2011 om 17:15 #17893494Heb je alles wel weer goed terug geplaatst / gemonteerd nadat je de openluchtfilter gemonteerd hebt?
Het lijkt er op dat je een stekker bent vergeten aan te sluiten van de luchtmassameter of die andere sensor daar ook wel zit (excuus ben ff de naam kwijt) tussen lichtfilter en gasklep. :hmmz
En van een openluchtfilter kan je echt je motor niet slopen….
Dat doe je alleen door je motor te mishandelen (koud gelijk trappen en met te weinig olierijden en zo)!Maar goed als alles goed zit aangesloten dan kan je je accu ongeveer een 15 tot 20 minuten losgooien (reset van je motormanagement). Daarna ff stuk gaan rijden (stad, b-weg, snelweg) en kijken wat het doet.
En post voor de grap is welk merk filter je geplaatst hebt?
14 augustus 2011 om 18:10 #17893495Oke.. Ik heb dus ook een check engine lampje na het plaatsen van een open lucht filter…
Is het niet zo dat de ecu zichzelf hersteld als er meer lucht je inlaat ingaat dan eerst?
En idd vraag ik me ook zeer af of dit een motor kan slopen.. Of het zou zo moeten zijn dat het mengsel beduidend armer word door de teveel aan koude licht die er in komt? Lijkt me sterk..
Overigens heb ik niets met de luchtmassameter gedaan want heb de filter gewoon op de originele buis gehouden.14 augustus 2011 om 18:27 #17893496net zoals rico w vertelt corsa_ gsi
mijn luchtfilter (kelk) is van dynamik (autostyle)
de dkas120 http://www.autostyle.nl/catalogsearch/result/?q=DK+AS120
het voorste gedeelte is toe oudere foto.. dus zijgt alleen rondom aan.
mooi geluidje
maar ik heb dan foutmelding als halfuur aan stukje ong heb gereden en bv op 120 km… (neemt hy veel wind)en als bv terug moet vertrekken en ik stamp plat(als hy warm staat) dus hy 1 a 2 seconde niets en dan vliegt em der vn door :S te veel lucht volgens mij
maar wat is daar aan te doen
heb nu wel de gewone luchtfilter al steken maar vind het jammer
14 augustus 2011 om 18:53 #17893497Autostyle is goedkope rommel….
Is de foutmelding weg nu je je originele luchtfilter hebt teruggeplaatst?
14 augustus 2011 om 18:56 #17893498tot nu toe wel
maar de foutmelding kwam niet altijd heb ze maar 3 x kort gehad op 3 dagen geloof ik14 augustus 2011 om 19:01 #17893499Okay.
Dan denk ik dat je motor te arm gaat lopen met dat openluchtfilter. Met een restrictor op je inlaat kun je dat verhelpen, maar dan is het hele effect en nut van een open luchtfilter weg.14 augustus 2011 om 21:20 #17893500@ Servaas: Alleen de 1.0 12V en 1.2 16V hebben een Luchtmassameter.
De 8kleppers hebben niet eens een lucht inlaat tempsensor
de 16V’s hebben die wel, die kan je vergeten zijn aan te sluiten.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.