Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › vaag vocht probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2011 om 07:49 #17238912
Ik heb een vreemd probleem met mijn calibra c20xe.
Als het geregend heeft wil hij amper starten en als hij al start dan is het de eerste tijd op 2 a 3 poten als je gas geeft.
Als hij dan ongeveer 10 minuten gelopen heeft doet hij het weer normaal.
Als eerste denk je natuurlijk aan de ontsteking en die heb ik dan ook eens flink nat gespoten met de plantenspuit maar daar had hij niks van.
Nu denk ik zelf dat het een brandstofdrukprobleem is omdat hij gaat haperen als je gas geeft.
Ik kan dat echter niet plaatsen met de regen want ik kan niks verzinnen wat nat zou kunnen worden bij een auto die stil staat.
Ik hoop dat iemand hier eens hetzelfde heeft mee gemaakt zodat ik weet waar ik het moet zoeken.
Alvast bedankt voor de reacties.13 augustus 2011 om 10:12 #17892681Even voor de duidelijkheid, bij droog weer doet hij dit niet??
13 augustus 2011 om 21:49 #17892682Als hij het alleen bij vochtig weer doet, doe dan eens de verdeelkap vervangen, met de kabels.
pas daarna kan je kijken of het probleem in de kabelboomstekkers / Computer zit.
Willem
14 augustus 2011 om 06:49 #17892683Bij droog weer heeft hij er geen last van.
Ik heb mijn kabels en verdeler zeiknat gespoten dus dat is het waarschijnlijk niet.
Bij het stuurapperaat kan ik geen vocht ontdekken dus daar zit het waarschijnlijk ook al niet.
14 augustus 2011 om 07:30 #17892684haal je ecu eens los en kijk de contracten eens na op corrosie. mogelijkheid bestaat dat er water via de kabelboom in je ecu loopt
14 augustus 2011 om 19:21 #17892685check je computer en stekker eens!
jaren terug ook gehad, toen liep er een paar druppels vocht via mn kabelboom de computer in!!
door “sluiting” liep de auto niet meer!!***edit
zie post hier boven, idd :jerry15 augustus 2011 om 08:10 #17892686Ik heb geen vocht bij de ecu aangetroffen maar wie loopt het zoals jullie zeggen netjes achter de kabelboom zo het stuurapperaat in.
Ik zal binnenkort eens de brandslang in die hoek zetten om te kijken wat er gebeurd.
Bedankt voor de reacties.15 augustus 2011 om 17:13 #17892687Lekker hard leidingwater hoeft niet persé het zelfde probleem te veroorzaken als lekker zuur regen water. Zou dan gewoon eerst eens op zoek gaan naar corrosie inderdaad, even de ECU stekker los is de moeite niet. Straks heb je alleen maar meer schade als je er de brandslang op zet….
En zoals Wim al zegt, even een nieuwe verdelerkap en kabels er op zetten is nooit weg, die dingen gaan niet eeuwig mee en dan sluit je dat alvast uit….
22 augustus 2011 om 08:09 #17892688Bedankt voor de reacties.
De storing is nu opeens verdwenen tijdens de laatste 3 regenbuien dus ik kan nog even niet vertellen wat het nou is.
Hopelijk blijft het weg en komt het niet opeens terug als ik aan de andere kant van het land sta :hmmz3 september 2011 om 07:52 #17892689De storing was weer terug dus ik heb toch maar de verdelerkap vervangen en dat bleek het inderdaad te zijn.
Bedankt Wim en Vinci want daar had ik het niet gezocht. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.