Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET ventilator slaat niet in OPGELOST!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2011 om 16:56 #17238885
YES! Mijn Astra LET leeft sinds vandaag.
enige probleempje is dat de ventilator niet in slaat, dus heb er nog niet mee gereden
ik heb zelf het idee dat er nog een bom lucht in het systeem zit.
normaal ontluchten de Opeltjes zichzelf, maar ik heb een hoop moeten klooien met de slangen.nu was mijn vraag aan de LET rijders hier:
hoe hebben jullie de retourslangen naar het kvs reservoir lopen, en waar lopen die nog meer heen?
ik heb 1 slang vanaf de voorzijde van de turbo naar het kleine pijpje op de radiateur.
de andere slang zit op de achterzijde van de turbo en naar het reservoir.
het andere pijpje op het reservoir heb ik afgedopt.
het pijpje op de inlaat bij de dynamo ook afgedopt.verder lopen alle slangen zoals het hoort.
bedankt voor jullie hulp om de motor tot leven te laten komen, anders had het allemaal nog langer geduurd :wors :thumb
15 augustus 2011 om 17:27 #17892498en de thermo schakelaar?
15 augustus 2011 om 17:57 #17892499voorheen heeft het allemaal perfect gewerkt.
op de XEonderste slang van de radiateur bleek ijskoud een hele tijd.
thermostaat is nieuw.het zit hem voor 99% zeker weten in het retour gebeuren. Komt gewoon de lucht niet kwijt ;)
15 augustus 2011 om 20:54 #17892495hoeveel liter kvs ging er in bij het vullen.
je hebt het wel goed aangesloten, maar die achter op de kop bij de dynamo komt normaal uit bij je koelvaatje op die extra aansluiting, via de gasklep verwarming…. kan je wel gewoon aansluiten (buiten de gasklep verwarming om natuurlijk…)
dan ontlucht hij zich zelf ook gemakkelijker gezien de lucht snel uit de kop gaat op die manier.
maar is het niet verstandiger om even 1 centraal topic te houden van jou? op de 1e pagina is al meer als de helft van allemaal kleine probleempjes……
15 augustus 2011 om 21:03 #17892494Test je ventilator eerst eens door de schakelaar door te verbinden.
Voordat je vanalles los gaat trekken.15 augustus 2011 om 21:07 #17892493weerstand die normaal bij je kv reservoir zit (2 pollige stekker) moet je door verbinden bij een astra.
kv reservoir linker pijpje naar inlaat(dynamo), rechter naar turbo en de onderste naar kunstof pijp achter het blok.
16 augustus 2011 om 06:00 #17892492@Jason,
onderste, bedoel je daar de achterste aansluiting op de turbo mee?
volgens mij heb ik geen aalsluiting meer over op die kunststof pijp :shock:
maar daar vind ik wel een andere oplossing voordus ff voor de duidelijkheid:
1 slang van inlaat naar kvs reservoir
voorste slang turbo naar kvs reservoir
achterste slang turbo naar kunststofpijpdan moet alle lucht er toch wel uit kunnen he :thumb
p.s
dan blijft het dunne pijpje op de radiateur wel over?
of moet ik die slang ook naar het kvs reservoir laten gaan en dan met een T stuk die vanaf de turbo er nog tussen
of kan ik die gewoon afdoppen?16 augustus 2011 om 16:39 #17892496Ik vind dat afdoppen maar niks bij mij zijn alle aansluitingen in gebruik
Mijn kvs res zit aan de rechter kant als je voor de auto staat dus stuurzijde.
De kvs slang die achter op de turbo zit moet naar het kvs reservoir.De aansluiting op het kvs res is het dun buisje die naar je linkervoorscherm wijst.De kvs aansluiting aan de voorzijde op turbo (radiateur zijde) die gaat naar het dunne pijpje op de radiateur.
De aansluiting boven de dynamo loopt via het schutbord de linkeraansluitng op het kvs resv.En de dikke slang die onder aan het kvs res zit op de kuntstofbuis achter het blok. Dan hou je niets over aan aansluitingen en slangen.Oenatje bedoeld de schakelaar die op de radiateur zit.En de 2 polige stekkerdoorverbinden? Is bij mij niet gedaan en alles doet het zoals het hoort.16 augustus 2011 om 19:49 #17892497@armando wrote:
Ik vind dat afdoppen maar niks bij mij zijn alle aansluitingen in gebruik
Mijn kvs res zit aan de rechter kant als je voor de auto staat dus stuurzijde.
De kvs slang die achter op de turbo zit moet naar het kvs reservoir.De aansluiting op het kvs res is het dun buisje die naar je linkervoorscherm wijst.De kvs aansluiting aan de voorzijde op turbo (radiateur zijde) die gaat naar het dunne pijpje op de radiateur.
De aansluiting boven de dynamo loopt via het schutbord de linkeraansluitng op het kvs resv.En de dikke slang die onder aan het kvs res zit op de kuntstofbuis achter het blok. Dan hou je niets over aan aansluitingen en slangen.Oenatje bedoeld de schakelaar die op de radiateur zit.En de 2 polige stekkerdoorverbinden? Is bij mij niet gedaan en alles doet het zoals het hoort.:thumbup :thumbup
ik bedoel niet de thermo schakkelaar.
in de buurt van je kv resevoir zit een 2 pollige stekker die doorverbinden.
dan ff testen op de kabel/stekker van je thermo schakkelaar of het werkt ( met een punttang contact doorverbinden)16 augustus 2011 om 20:39 #17892491die aansluiting achter op de inlaat moet je aan het tankje aan sluiten, anders krijg je nooit het lucht eruit!
voor de rest heb je het goed aan gesloten, 1 slang van turbo ook naar tankje en andere slang turbo naar radiateur.17 augustus 2011 om 17:18 #17892500de slangen zijn nu op de goede manier aangesloten!
verwarming wordt ook weer warm nuventilator slaat nog steeds niet in.
morgen ff zekeringen checken en e.v.t schakelaar doorverbinden.
@sw16v.
ik zal morgen ff alle topics bij elkaar gooien! :thumb18 augustus 2011 om 17:59 #17892501inmiddels heb ik beide sensoren vervangen (wel 2e hands, maar komen van een Astra die het goed deed)
als ik de onderste sensor doorverbind (die met 3 draden) dan gaat de fan wel draaien.
maar uit zichzelf wil hij nog steeds niet aan slaan.waarvoor is die 3e draad op die sensor eigenlijk? bruin/geel is die
23 augustus 2011 om 19:51 #17892502probleem is opgelost!!
heb 2 nieuwe schakelaars erin gezet.
fan slaat netjes aan bij 100 graden :thumbthanks voor jullie hulp! :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.