Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › F13 5-bak Ascona 1.6 past op Kadett D 1.3??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2011 om 15:20 #17238798
Kan ik een F13 5-bak van een Ascona 1.6 monteren op een Kadett D 1.3n?
Kan nu aan zo’n bak+assen komen en volgens de aanbieder zijn er van de 1.6 zowel
een “small”- als een “Big-blok” gemaakt en dat deze bak (small) dus ook op
een 1.3 past. Ik weet dat er verschil in de assen zit, maar van deze bak weet
ik het (nog) niet.16 augustus 2011 om 06:34 #17891589De 1.3S is in de E-kadett geleverd met een 5-bak. als dit dezelfde 5 bak is als uit die 1.6 ascona dan zou dat moeten passen.
16 augustus 2011 om 08:22 #17891590als je er zeker van bent dat het een f13 is dan past het gewoon.
ik vind het een tikkie vreemd een 1.6 met een f13. dus gewoon goed inspecteren of het 100% zeker een f13 is.
f10 en f13 passen op de 1.3
16 augustus 2011 om 16:00 #17891594nee hoor,is nix geks aan,de 16SV vanaf 1986 is een smallblock,zelfde blok als de 16NZ ,de 16SH (t/m 1986) is een big block
16 augustus 2011 om 16:34 #17891593Ik heb 2 foto’s gezien van de bak, en daar staat duidelijk F13 op..maar ik ga vanavond die bak halen, nu ben ik in
ieder geval wat geruster..bedankt voor de reactie’s :thumbup16 augustus 2011 om 18:44 #17891588Latere Ascona C’s met 16SV motor hebben een F13-5 WR bak,
heb er zo nog een liggen !Grtz, John
16 augustus 2011 om 22:50 #17891587Dan heb ik nu dus een F13-5 WR bak liggen..denk ik.
Waar kan ik aflezen of het een WR of een CR bak is?17 augustus 2011 om 09:18 #17891592De F13-5 CR is een “sportbak”. Zat alleen op de “sportieve” modellen.
Bv: Kadett E GT , ed17 augustus 2011 om 09:23 #17891591F13-5 CR is nooit de de Ascona C gebruikt !
Zie link:
http://www.ascona-info.de/Ascona_Getriebe.html” onclick=”window.open(this.href);return false;17 augustus 2011 om 16:43 #17891595Dan is het dus een WR..bedankt voor alle info! :thumbup
13 maart 2013 om 10:01 #17891596Beetje stof afblazen, sorry daarvoor, maar past een F13 achter een 1.3s in een E-kadett?
Edit: zit nu een F10 achter.
13 maart 2013 om 12:11 #17891597ja,zou moeten passen!
13 maart 2013 om 12:22 #17891598Misschien niet, startmotor kan iets anders zitten. Ben niet bekend met OHC 1.3s motoren, maar het er zit een hoop verschil in de positie van de startmotor bij de kleine ohc’s.
13 maart 2013 om 13:35 #17891599Okee, nog meer mensen misschien die zekerheid kunnen geven?
15 maart 2013 om 21:56 #17891600Startmotor zit bij alle OHC motortjes op dezelfde plek, alleen de OHVtjes hebben m op de andere plek.
Willem
15 maart 2013 om 22:00 #17891601Okee, top, bedankt weer Willem!
15 maart 2013 om 22:06 #17891602Heb bij mijn 1.3n (ex-automaat) een F10 4bak erop gehad en inmiddels zit er een F13 5bak onder.
15 maart 2013 om 22:09 #17891603Waar kan ik trouwens het verschil vinden tussen WR en CR? :$
16 maart 2013 om 00:18 #17891604@wim-v6 wrote:
Startmotor zit bij alle OHC motortjes op dezelfde plek, alleen de OHVtjes hebben m op de andere plek.
Willem
Weet je dat _HEEL_ zeker? Want vergelijk de C12NZ en de C14NZ en de C16SE maar’es met elkaar. Zit echt verschil in ;)
@hierboven: staat op de zijkant op de deksel, zie deze site effe: http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
22 maart 2013 om 21:30 #17891605Ziweizo zit de startmotor van de C12NZ C14NZ en C16SE de startmotor op eenzelfde plek..
We hebben een 5bak van een C16NZ op een C12NZ gezet hierzo.
Ook hebben we een 5bak geplaatst van een 14NV op een 12ST
Willem
23 maart 2013 om 07:16 #17891606hier een 5 bak van een c14nz op een 12st :D
31 maart 2013 om 15:52 #17891607Misschien een wat late reactie maar ik heb voor onze Kadett E 1.3S de F13 WR bak van peter gekocht.
Momenteel zit er in onze Kadett dus een F10 4-bak die ik dus graag om zou willen bouwen naar een 5 bak
aangezien de 1.3S pit genoeg heeft en dus een langere bak met 5e versnelling mooi uit zou komen.Zou tussen deze F10 bak en de F13 bak ook onderling de casette’s gewisseld kunnen worden?
Voor zover ik tot nu toe kan zijn zijn de boutpatronen waarmee de casette’s vast zitten gelijk.31 maart 2013 om 21:06 #17891608Denk dat het makkelijker & sneller is om de complete bak te wisselen, heb ik zelf ook gedaan. ;)
Grt, Paulus (Meetingfriends)
1 april 2013 om 21:01 #17891609lageringen, en asdikten kunnen en zullen schelen..
je zal ook een aapassing aan de pook moeten maken om deze naar de 53 verzet te krijgen.
Willem
2 april 2013 om 10:54 #17891610Ik had inderdaad al van een ander topic hier op het forum begrepen dat je het schakelhoedje over moet zetten van de 5 bak en dat je bij de pook
inderdaad een nokje weg moet zagen.Mijnsinziens als de casette zo los gewisseld kan worden dan heb ik hier minder werk aan in plaats van een complete bakwissel?
Voor een bakwissel moeten de veerpoten eronder uit zodat ze assen uit de bak getrokken kunnen worden neem ik aan.
Om deze reden wilde ik dus graag weten of de casette gewisseld kan worden. (ik vermoed van wel maar wat zekerheid is altijd fijn :) ) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.