Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › weet iemand hier een oplossing voor IS GELUKT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2011 om 09:22 #17238760
hallo,
Ik zit met een probleem,ik was vanmorgen bezig met mijn 296 remsysteem op mijn kadett aan het monteren
en nu wou ik eerst de beugel van de remklauw monteren maar deze paste niet die kwam tegen de remschijf aan.
hiermee bedoel ik niet de zijdelingse speling want die kan ik opvullen met ringen maar ik bedoel aan de voorzijde ,
daar raakt mijn beugel de schijf aan de voorzijde de schijf is namelijk 160 mm(buitendiameter van de voorkant waar de 4 boutgaten inzitten) en de orginele schijf van de senator is 150 mm.
ik heb er remklauwen erop van een senator 2,6 l.
Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen of passen er aleeen klauwen op van een omega 3000?22 augustus 2011 om 10:11 #17891239Kun je je vraag anders formuleren? Heb je mischien foto’s?
Als je een 296mm remsysteem hebt, hoe kom je dan bij 160mm en 150 mm??
22 augustus 2011 om 11:49 #17891240@Haasje17 wrote:
Kun je je vraag anders formuleren? Heb je mischien foto’s?
Als je een 296mm remsysteem hebt, hoe kom je dan bij 160mm en 150 mm??
ik heb het wat verduidelijkt met een foto en de tekst een beetje veranderd. :thumbup
22 augustus 2011 om 12:07 #17891241remschijven afdraaien?
22 augustus 2011 om 12:22 #17891242@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
remschijven afdraaien?
zou ik niet doen kan je geen adapotor maken of kopen
meschien heben ze wat voor jou of kunnen die wat voor je maken http://www.epytec.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;22 augustus 2011 om 12:27 #17891243Ik zal de site eens even gaan bekijken
22 augustus 2011 om 12:37 #17891244Ik heb net de site bekeken maar ik heb niks kunnen vinden wat bij mij past maar evengoed bedankt. :thumbup
22 augustus 2011 om 13:50 #17891245Die beugel kon je aanpassen heb ik gelezen. Maar stel je vraag ook eens op het kadett gedeelte.
Er zitten daar meer mensen die dit gedaan hebben.
22 augustus 2011 om 13:54 #17891246@katurbotje wrote:
hallo,
Ik zit met een probleem,ik was vanmorgen bezig met mijn 296 remsysteem op mijn kadett aan het monteren
en nu wou ik eerst de beugel van de remklauw monteren maar deze paste niet die kwam tegen de remschijf aan.
……ik heb er remklauwen erop van een senator 2,6 l.
Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen of passen er aleeen klauwen op van een omega 3000?Ik ben bang dat je remklauwen van een Senator 2.6i hebt die voor remschijven van Ø280 x24 mm bedoeld zijn (die zijn er bij een Senator namelijk ook, i.p.v. 296mm). Bij mijn weten zijn ze van een Omega A 2.6, 3.0 en 3.0-24V altijd 296mm)
22 augustus 2011 om 16:02 #17891247@tijgetje57 wrote:
Die beugel kon je aanpassen heb ik gelezen. Maar stel je vraag ook eens op het kadett gedeelte.
Er zitten daar meer mensen die dit gedaan hebben.
Ik ga het zo dadelijk ook daar posten bedankt voor de tip :thumbup
Rik ophuis het zou inderdaad mogelijk zijn maar ik heb de oude schijven nog nagemeten en die zijn 296 dus daar zit het hem toch niet in maar even goed bedankt :thumbup
22 augustus 2011 om 17:12 #17891248Hoi,
Ik ben toch bang dat die 160mm van je nieuwe schijven het probleem is. Ik heb zojuist mijn Omega 296mm-schijven ook nog even nagemeten en deze zijn ook 150mm op het naafdeel.
Het zal waarschijnlijk maar heel weinig schelen, want normaal gesproken bij 150mm is er wat speling en jij zit nu 5mm verder naar buiten. Misschien kun je het redden door iets van de beugel van de klauw weg te slijpen (maar zou dit zo moeten passen met die 160mm buitendiameter dan?).
Succes!
PS.
Oh ja, klauwen van een Omega 3000 zijn precies het zelfde.
22 augustus 2011 om 17:36 #17891249okee super bedankt Rik ik ga eens even kijken hoe het kan dat mijn schijven niet kloppen.
Ik dacht het ook al dat er meer types klauwen pasten maar ik begon te twijfelen,nogmaals bedankt voor de genomen moeite Rik.
22 augustus 2011 om 19:05 #17891250@katurbotje wrote:
okee super bedankt Rik ik ga eens even kijken hoe het kan dat mijn schijven niet kloppen.
Ik dacht het ook al dat er meer types klauwen pasten maar ik begon te twijfelen,nogmaals bedankt voor de genomen moeite Rik.
@katurbotje wrote:
@Manta-aero wrote:
Denk dat hier hetzelfde geldt als bij een Manta.
http://www.mantablog.nl/ombouw-remmen-voorkant-omega-a-3-0-24v-op-manta-b/
:hmmz Bij de ombouw in de link is ook sprake van het wat afslijpen van het vaste deel van de klauw, hoewel het hier over ombouw naar Manta-B gaat (misschien ook met wat grotere ‘aftermarket’ 160mm schijven?) Bij die van mij hoefde ik niets af te slijpen van de klauw, maar ik heb dan ook gewoon Omega schijven gebruikt (150mm), centreergat uitgedraaid en daar 4 nieuwe gaten in geboord.
Misschien zit er ook nog wel wat verschil in de twee merken van remklauwen. Die van mij staat Lucas op. Misschien heb jij Girling? Het is misschien niet zo’n hele nauwkeurige meting, maar ik heb even met de achterkant van de schuifmaat gemeten van de ‘holling’ (waar je misschien wat zou weg willen slijpen) tot aan het frictiemateriaal van het remblok en dit is bij de mijne exact 15mm.
Misschien is deze afstand bij die van jouw net iets groter, of met andere woorden is jouw beugel wat dikker/anders afgerond (?).
22 augustus 2011 om 19:36 #17891251Ik heb net ook materiaal weggeslepen bij het vaste deel van de klauw,nu heb ik 1 mm speling :???:
als ik nog meer moet weghalen dan heb ik geen brug meer over.Nu denk ik dat het niet erg is om bijna geen brug meer te hebben want ik heb de klauw net vergeleken met een orginele calibra turbo klauw en deze heeft helemaal geen brug :hmmz
Dus nu ben ik van mening dat het absoluut geen kwaad kan om een smalle brug te hebben.Ik hen inderdaad klauwen van girling dus mischien zit daar het verschil in. de afstand bij mij tot de remvoering is 10 mm dus erg weinig.
23 augustus 2011 om 06:57 #17891252Nou als je nu speling hebt dan moet het goed zijn toch? Ken jongens daar krijg je nog niet eens een pink tussen de klauw en de velg.
23 augustus 2011 om 11:17 #17891253@tijgetje57 wrote:
Ken jongens daar krijg je nog niet eens een pink tussen de klauw en de velg.
:jerry Ken ik ook en als je daar mee een grindbak inrijdt………. zien die klauwen en binnenkant velgen er niet zo mooi meer uit, want grind vermalen laat zo z’n sporen na. Wanneer je dit maar niet doet is er inderdaad niets aan de hand ;)
23 augustus 2011 om 14:34 #17891254Je moet dat stukje beugel inderdaad gewoon een stukje afslijpen/dunner maken. Ik rij met hetzelfde systeem op de Calibra en dat gaat al jaren prima :thumb
24 augustus 2011 om 05:58 #17891255Grindbakken heb je helaas niet echt in het openbaar, of je moet een keer onder de dijk doorrijden als ze die net gedaan hebben met nieuwe split. Heb je ongeveer dezelfde ervaring als dat je de grindbak in stuurt…… Hopeloos stuurloos ga je elke kant op die niet wil.
Maar of ontopic: afslijpen, monteren en rijden. Tenminste dat zou ik doen.
24 augustus 2011 om 09:01 #17891256het is gelukt,allemaal bedankt voor de snelle reachties. :wors
24 augustus 2011 om 09:41 #17891257Graag gedaan. Mooi dat het geslaagd is. Is zeker wel een wereld van verschil met remmen denk??
24 augustus 2011 om 10:57 #17891258@tijgetje57 wrote:
Graag gedaan. Mooi dat het geslaagd is. Is zeker wel een wereld van verschil met remmen denk??
Zeker met Mintex M1166 remblokken (dit zijn naast EBC de enige twee merken die speciaal voeringmateriaal leveren voor deze remklauw). Maar het belangrijkste is wel dat deze remschijven veel meer remenergie kunnen afvoeren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.