Forumindex › Forums › Modellen › Manta › waarde 16v kop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2011 om 18:55 #17238740
aangezien ik me meer met cih bezig houd ,maar goed weet iemand wat ongeveer de waarde is van een 2.0 16v kop
plaatje bij praatje
bvd
22 augustus 2011 om 19:53 #17891082wat voor 16V kop..
Coscast
KS700
KS400
KS859Daar zit wel verschil in.
22 augustus 2011 om 20:08 #17891083hoe kan ik dat zien ?
neem aan dat je me dat wel kunt vertellen
bvd22 augustus 2011 om 20:23 #17891084Maak maar eens een foto van de ontstekingskant
Als het goed is staat er ook een nummer in de kop, als je dat hebt weet je ook al veel
Staat er ergens coscast ingeslagen?
22 augustus 2011 om 21:07 #17891085even met telefoon foto gemaakt niet echt geweldig gelukt maar goed
nr wat aan zij kant stonden
902817
0113-1
gm 14-9
mischien dat er nu meer duidelijk is
22 augustus 2011 om 21:25 #17891086even wat quotjes uit m’n archief:
De Coscast kop.
De kop is enkel door Coscast gemaakt/gegoten, deze heeft een andere gieting kwa materiaal als b.v. een KS kop.
De Coscast kop staat erom bekend dat deze niet scheurt op het olie-water kanaal binnen in de kop.
De kop heeft aan de bakzijde geen serienummers staan.
Deze heeft enkel aan de uitlaatzijde aan de onderzijde het coscast logo staan.De Kolbenschmidt (KS) koppen
De 2e maker van de bekende C20XE koppen is de firma Kolbenschmidt, afgekort naar de KS welke vermeldt staan op de cilinderkop.
Deze firma is vandaag de dag nog steeds actief in het maken van onderdelen voor onderblokken en cilinderkoppen.De KS koppen zijn onder verdeeld in de volgende versies:
– KS700.
– KS400.
– KS859.Bij alle KS koppen staan aan de kant v.d. bakzijde, serienummers, ter KS type, e.d.
De KS, Kolbenschmidt koppen staan er om bekend dat deze kunnen scheuren op het oliekanaal ter plaatst waarboven het koelwaterkanaal loopt.
De KS700 kop is een van de versies welke veel geleverd is op de C20XE motoren.
Deze staat er dus o.a. bekend om dat deze scheuren op het olie-water kanaal.
De KS700 kop is geleverd bij de C20XE M2.5 versies, welke dus rotor/verdeelkap onsteking hebben.De KS400 kop is in latere versies geleverd op de C20XE.
Bouwjaren 1993 en 1994, o.a. bij de Astra GSi en Calibra 16V dus.
De KS859 kop is eveneens geleverd bij de Astra GSi met bouwjaar 1993/1994.Alleen de KS859 kop staat er om bekend dat deze DIS-onsteking gemonteerd heeft.
Deze is o.a. ter herkennen aan de 2 schroefpunten aan de rechterkant v.d. cilinderkop.
Deze 2 punten zijn voor het bobine-blok waaraan de bougieskabels gemonteerd zijn.Martkwaardes kwa cilinderkoppen kunnen erg verschillen.
Een 2e hands cilinderkop weet je nooit de historie van.Alsmede de volgende punten te laten controleren:
– Klepzittingen.
– Kleppen.
– Klepseals.
– Klepgeleiders controle.
– Kop vlakheid.Marktwaardes kwa cilinderkoppen.
Coscast koppen zijn gewild, gezien deze niet veel voorkomen in de handel, en daarom wil men er goed geld voor geven.
Een kale KS700 kop zonder nokkenassen en hydro stoters zal rondom 150/200 euro mogen kosten.Wie weet heb je er wat aan.
22 augustus 2011 om 21:30 #17891087@henk 400rr wrote:
wat voor 16V kop..
Coscast
KS700
KS400
KS859Daar zit wel verschil in.
je mist er 1
coscast 859 ook DIS ontsteking
22 augustus 2011 om 21:33 #17891088Ik mis niks, deze staat alleen niet in mijn archief vermeld.
Je kan niet missen wat je niet weet ;)
22 augustus 2011 om 21:36 #17891089ok, misschien opnemen in je archief, dan is ie iig compleet
22 augustus 2011 om 21:38 #17891090kan altijd, heb je er nog meer info over? :thumb
22 augustus 2011 om 21:45 #17891091ga hem morgen maar eens beter bekijken ben nu immidels wat nieuwschieriger
hun reden met 2 manta s en ascona alle drie met 16v op circuit dit was hun reserve kop
heb alle rest delen gekocht waaronder deze kopben nu een en ander aan sorteren uitzoeken
henk iig bedankt22 augustus 2011 om 21:50 #17891092@henk 400rr wrote:
kan altijd, heb je er nog meer info over? :thumb
nee niet echt, ik heb er 2 van gehad. op dit moment heb ik er 1 in bezit. deze zijn vanaf half 1994 gebruikt omdat die ks koppen bleven scheuren
22 augustus 2011 om 22:14 #17891093AnoniemLid sinds:
1 January 1970@eddepet007 wrote:
even met telefoon foto gemaakt niet echt geweldig gelukt maar goed
nr wat aan zij kant stonden
902817
0113-1
gm 14-9
mischien dat er nu meer duidelijk is
is in iedergeval een ks kop
geen coscastwelke ks kan ik zo niet zeggen??
22 augustus 2011 om 22:27 #17891094ik zeg ks700
23 augustus 2011 om 08:08 #17891095ga vandaag maar ens kijken of ik het er uit kom welk type
maar 100 euro lijkt me dan toch wel reele prijs
voor iemand die er wat mee kan want heb zelf enkel cih blokken
zal hem eens op mp zetten23 augustus 2011 om 08:28 #17891096hee ed,
Achterkant van de kop wil wel eens verschillen, je hebt coscast koppen die daar helemaal blanco zijn, anderen hebben weer wel een gm nummer.
Wil je het echt zeker weten, even naar dit kijken: http://www.max-boost.co.uk/max-boost/internet_articles/Astra-mk2_com%20-%2020XE%20Coscast%20Cylinder%20head%20dossier.htm
De snelste manier, ook als het blok nog in een auto zit, is dit:
U vorm is altijd coscast, rond is alle KS types.
23 augustus 2011 om 10:00 #17891097ik heb idd rond
23 augustus 2011 om 10:28 #17891098ks700
23 augustus 2011 om 11:37 #17891099oke bedankt
24 augustus 2011 om 13:24 #17891100mocht er iemand intresse hebben staat in verkoop gedeelte
mag voor leuk bod weg24 augustus 2011 om 15:04 #17891101Maatje van me zoekt een ks700 kop voor z’n cali..
Geen scheuren of defecte kanalen?24 augustus 2011 om 19:43 #17891102volgens de vorige eigenaar was het hun reserve kop zou dus ok moeten zijn
garantie geven kan ik niet van 16v heb ik geen verstand verder -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.