Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza/senator 2.5 e bij warme motor moeilijker starten ?????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2011 om 10:02 #17238662
heb de volgende vraag
auto loopt gewoon goed en bij koude motor springt hij direckt aan
maar als je na een rit hem stopt zet en effe later weer start start hij best zwaar net af accu dan leeg is
kennen er meer dit probleem
blok is 2.5 e bj 82
hoor het graag
5 september 2011 om 10:19 #17890193Ik heb dat wel eens vaker gehoord.
Het schijnt er mee te maken te hebben dat de startmotor te warm wordt door de warmte die van de motor afkomt.5 september 2011 om 10:22 #17890194oke dus zou in princiepe andee start moptor op moeten ?
nu weet ik dat ze voor 2.4 4 cil een startmotor van 6 cil gebruiken maar zou er op 6 cil ook startmotor van 2.4 kunnen omdat deze meer kw hebben ?
hoor graag alle opties
5 september 2011 om 10:36 #17890195Weet ik niet zou eerder zeggen dat deze minder kw heeft dan van een 6 cil. !
maar van een 3.0 en 24v passen volgens mij ook.5 september 2011 om 11:05 #17890196Niks aan doen ….. dit hebben ze allemaal.
Ook al zet je er een nieuwe startmotor in.5 september 2011 om 11:10 #17890197mischien moet ik dan andere accu want laatst bij tanken trok ie hem niet meer rond kon ik duwen of wachten
s morgen starte hij weer gewoonen vrouwtje wil er ig niet mee onder weg staan
5 september 2011 om 11:13 #17890198Hi Ed,
Ik heb zelf ook in mijn Monza een 2.5E gehad….Ik had exact hetzelfde namelijk.
Nieuwe startmotor en nieuwe accu hebben de klus niet geklaard.
Toen had ik mijn ervaringen met anderen gedeeld en iedereen die ik sprak had hetzelofde probleem.Het lijkt idd of de accu haast leeg is, maar geloof me, hij zal altijd starten (is bij mij jaren goed gegaan)
Nu ik een c30ne heb is het wel iets minder als met de 2.5E maar ik heb het nu ook nog wel….alleen in mindere mate.5 september 2011 om 11:48 #17890199oke dan moet ik toch maar andere accu nemen want deze trok hem niet we hebben hem aan geduwd haha
maar van 6 heeft toch o.7 kw en van 2.4 cih 1kw ??
5 september 2011 om 13:20 #17890200Ed, dat doet de mijne ook. En in de meer dan 5 jaar dat ik hem heb, heeft tie me nog nooit laten staan wat dat betreft.
Warm starten duurt nu eenmaal iets langer. Wat de oorzaak is, daar zijn de meningen over verdeelt. Ik hou het er maar op…..Het hoort erbij.Maar als de startmotor hem echt niet meer rond krijgt, dan is een andere accu met ook nog eens een iets hoger Amp een aanrader. Hoeveel Kw de startmotor is weet ik niet. Ik heb een reserve liggen, en dat is een kloek apparaat met het nodige gewicht.
5 september 2011 om 15:58 #17890201Ken dit probleem. Heb voor een aantal jaren een Senator B 24 klepper gehad, had het zelfde. Verschillende nieuwe accu’s, een tweetal gereviseerde startmotoren en nieuwe (geen revisie, die was er al onder gegaan) dynamo verder, bleek het aan het laatste te liggen. Jaren van ergenis opgelost en toen ging ie weg. Bendix van de startmotor ging te zwaar, dit door de warmte uitstraling van de motor. Laten staan een een 2@3 uurtje later gewoon starten. IS wel k.. als je ergens staat en niet weg kan, been there done that. succes.
6 september 2011 om 10:19 #17890202inderdaad een bekend probleem ook hier ..
Nu de 3.0 Ne er inzit is het wel beter geworden .
Ik heb de plus van de accu gewisseld voor een dikkere , ook de massakabel van het blok naar de carrosserie vervangen voor een dikker exemplaar.Ook staat de voltmeter in het dash meestal erg laag als het licht aanstaat en de blazer op standje twee ..
Als ik dan op de accu meet terwijl de motor verhoogd stationait loopt is de laadspanning toch 14 volt .
erg wazig allemaal ….6 september 2011 om 11:14 #1789020324V starter nemen deze zijn kleiner en sterker…
Dikke accu nemen dikke kabels en goede massa maken al veel goed,de serie starter is goed maar vrij zwak voor een 25/30E en hitte houden ze niet van,en blok warm=compressie hoger dan heeft de starter het vrij zwaar..
10 september 2011 om 17:55 #17890204zal er volgende week mee verder gaan heb er immidels andere accu op want als ik hem met startkabels er bij starte deed hij het wel goed genoeg
had deze week naar apk gemoeten helaas door ijgen schuld kwam het er niet van (stukje ijzer int oog )
dus maar effe rustig an doen
10 september 2011 om 18:03 #178902052.4 4 cilinder en c30ne 6 cilinder hebben dezelfde startmotor…
en deze zijn sterker… dan die op de normale 4 en 6 cilinders CIH zitten.
10 september 2011 om 18:11 #17890206Heb nog wel een starter van een 24v maar dan moet je het blok er bij meenemen :jerry
10 september 2011 om 18:49 #17890207@Hendri wrote:
Heb nog wel een starter van een 24v maar dan moet je het blok er bij meenemen :jerry
Lijkt me geen probleem als je 100 euro voor de starter vraagt :jerry :jerry :jerry
10 september 2011 om 19:59 #17890208zag je motor staan idd had er nog effe over gedacht
24v in monza is ook niet verkeerd maar heb werk genoeg en tyd te kort dus blijft hij gewoon 2.5 eerstals ik hem klaar heb kom ik wel keer langs
11 september 2011 om 06:19 #17890209Kom maar ff x langs ed, nu kun je iets resultaat zien aan de toko :thumb
11 september 2011 om 20:14 #17890210ben wel benieuwd
zelf ook 5 jaar bezig geweest hahamaar moet eerst effe apk op de monza hebben
13 september 2011 om 14:37 #17890211heb er nu andere accu op zitten lijkt iig stuk beter nu
heb me nog niet weer laten staan en sinds vandag ok nieuwe apknu nog andere velgen denk ik en goede hoeden plank
17 september 2011 om 16:25 #17890212met andere accu geen problemen weer gehad gelukkig
17 september 2011 om 17:27 #17890213:thumb
19 september 2011 om 07:10 #17890214staat nu te koop dus als je 6 pitter wil henri grijp je kans ook nog op lpg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.