Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Kadett E GSI Champion velgen op B Ascona
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2011 om 17:36 #17238639
Afgelopen zaterdag kwam ik in de loods op ‘t werk een 4-tal Kadett E GSI Champion velgjes tegen op m’n zoektocht naar een setje winterbandjes. 15″, bandjes 195 breed. Eeeeerrg dik!
En het mooie was dat ze pastten:
Althans achter dus…Yeah, dacht voor een schappelijke prijs een mooi setje met winterbanden te hebben (en ik denk dat volgende zomer hier ook de zomerbandjes op komen, dan koop ik tegen die tijd wel 13″ bandjes voor op staal), maar dat zat dus tegen, want voor gingen ze niet over de naaf heen (het naafgat is daar blijkbaar groter…)
Maar nu zit ik er dus aan te denken om het naafgat voor uit te laten draaien (moet van 54 naar 56mm, dus moet niet zo’n probleem zijn vermoed ik), maar alleen is het dus de vraag of die dan voor ook niet tegen de schokbrekers aan komt (achter heb ik ruimte zat)…
Heeft iemand ervaring met dit probleem, of andere ideeën of iets dergelijks? Weet iemand of ze voor dan tegen de schrokbrekers aan komen (of ergens anders tegen!?), of moet dat geen probleem zijn als ze achter ook passen?
17 oktober 2011 om 18:20 #17889896Of laten we anders een beginnen met wie heeft de exacte maten van die velgen? ET-waarde en dergelijke, daarmee kom ik al een stuk verder (heb de velgen hier niet bij de hand en wil vast e.e.a. uitzoeken namelijk…)
17 oktober 2011 om 18:27 #17889897ziet er netjes uit
17 oktober 2011 om 20:34 #17889898gaat helaas niet passen heb zelf ook een setje intra’s van een gsi champion op mijn B ascona gehad, met uitgedraaid naafgat, maar voor kwamen de velgen helaas te ver naar binnen en dus bijna tegen de schokbreker aan.
17 oktober 2011 om 20:38 #17889899@voederbiet wrote:
gaat helaas niet passen heb zelf ook een setje intra’s van een gsi champion op mijn B ascona gehad, met uitgedraaid naafgat, maar voor kwamen de velgen helaas te ver naar binnen en dus bijna tegen de schokbreker aan.
Dat is inderdaad waar ik bang voor was ook… Maar ‘bijna’? Alleen met uitveren ofzo? En spoorverbreders, zou je het daar niet mee redden…? Misschien hoef je ‘m dan ook niet eens uit te draaien?
17 oktober 2011 om 21:19 #17889900met spoorverbreders lukt het misschien, maar in uitgeveerde toestand zat de velg volgens mij zowat tegen de schokbreker aan plus het feit dat de velg erg naar binnen staat ik vond het persoonlijk geen potje stond voor nog verder naar binnen dan een standaard 13inch. die velgen zijn helaas gewoon voor een kadett ET waarde gemaakt.
17 oktober 2011 om 21:24 #17889901Nja, achter staat ‘ie opzich dus wel erg goed vindt ik… Met spoorverbreders erbij (een millimeter of 3 à 5), staat ‘ie toch net zo ver voor naar buiten als achter, of heb ik dat verkeerd ;)?
17 oktober 2011 om 21:32 #17889902dat het goed staat was mijn idee ook ;)
maar je kan proberen hoe het met spoorverbreders wordt(als je die heb liggen) ik vond persoonlijk de velg te ver naar binnen staan vanwege de hoge ET waarde.
17 oktober 2011 om 21:36 #17889903@voederbiet wrote:
dat het goed staat was mijn idee ook ;)
maar je kan proberen hoe het met spoorverbreders wordt(als je die heb liggen) ik vond persoonlijk de velg te ver naar binnen staan vanwege de hoge ET waarde.
Ik heb ze helaas niet liggen…
Wellicht heeft iemand in de buurt ze liggen om te proberen, of kan iemand een setje (2 stuks maar ;)) kwijt? Het is wel de moeite waard om te proberen vind ik namelijk (als het dan gaat met de naaf… als ik niet zeker weet of het past ga ik de naaf niet aanpassen)30 oktober 2011 om 21:34 #17889904Het gaat lukken met spacertjes!
Deze zaterdag is het Opel testdag bij ons in de garage, dus dan ga ik er niet aan werken, maar ik wil proberen om de zaterdag daarop ze er onder te gooien…
Alleen zit ik toch nog met het idee om misschien ff voor de winter maar steelies te kopen, zodat die velgen niet veel aan de pekel lijden…
En dan koop ik voor van de zomer bandjes voor om die champion velgen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.