Koppakking vervangen, nu motorstoring

Forumindex Forums Modellen Corsa Koppakking vervangen, nu motorstoring

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238563
    CrashOverride
      Lid sinds:
      13 November 2011

      Hallo allemaal.

      aangezien ik zo 1,2,3 niet een voorstel topic kon vinden doe ik het maar hier.

      Ik ben Matthijs, 24 en kom uit Elburg.
      Zelf ben ik een Fiat rijder maar ik doe het onderhoud aan de Corsa B X1.4SZ van me ma.

      Nu lekte die Corsa enorm veel olie.
      Tussen de cilinderkop en het onderblok kwam het naar buiten zetten, compressie was wel goed.
      Toen maar besloten de pakking te vervangen.

      Na demontage de kop gevlakt en alles weer netjes op moment in elkaar gezet.
      Warm draaien, lopen als een zonnetje.

      Tot dat moment nog geen storingen.
      Motor warm gedraait tot 95 graden.

      Twee dingen:

      1: Ventilator slaat niet aan. Bij hoeveel graden gaan ze eigenlijk aan?
      2: bij het rijden gaat het lampje van de motor management aan. Boekje zegt dat er een probleem is met de onsteking en dat de motor in noodloop gaat.
      Is ook goed te merken want vaanf dat moment stottert die een klein beetje.

      Nu heb ik zelf geen idee wat het kan zijn.
      Alles is aangesloten op 1 stekker na.
      Als je op de motor kijkt heb je vlak bij de bobine twee aftakkingen.
      1 (rood) gaat naar een sensor waar twee slangen op zijn bevestigd.
      En 1 witte (2 polig). Ik kon alleen geen sensor of iets dergelijks terug vinden waar die op aangesloten kan worden. Kon me niet meer herinneren of die uberhaupt was aangesloten.

      Dus 3 vragen in totaal:

      Wanneer gaat de ventilator aan? En welke sensor bepaald dit?
      Waar moet die stekker op?
      Wat kan de foutmelding veroorzaken?

      #17889131
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        1: Ventilator: net als bij Fiat boven de 100 (tussen de 102 en 105 graden)..

        2: lampje MM: uitlezen via paperclip methode

        3: Witte stekker, kans dat ie los hoort te hangen, kan ook zijn dat deze met de storing te maken heeft…

        4: foutmelding: uitlezen

        uitlezen: zoeken in Opel-Forum zoekmachine en dan zoeken met het woord paperclipmethode of paperclip

        Willem

        #17889132
        CrashOverride
          Lid sinds:
          13 November 2011

          Ok.
          Paperclip methode gevonden.

          Misschien erg stomme vraag, maar heeft een corsa B X14SZ een knock sensor?
          En zoja waar zit dat ding, zie ‘m zo niet zitten nu de motor in elkaar zit.

          Namelijk niet zo’n ding aangesloten en aangezien ik 1 kabel over heb.
          Daarnaast past het in het plaatje.
          Stationair draaien niks aan de hand. Bij last gelijk lampje aan.

          #17889133
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Kloptsensor zit aan de achterzijde op het onderblok (onder het inlaat)..

            Willem

            #17889134
            CrashOverride
              Lid sinds:
              13 November 2011

              Die gevonden en aangesloten dus storing zal wel weg zijn. Nog niet gereden.
              Tevens tikken van kleppen verholpen.

              Alleen is een X14SZ een vrijloper of niet?
              Kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.

              #17889135
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Geen vrijloper

                #17889136
                CrashOverride
                  Lid sinds:
                  13 November 2011

                  ok.
                  Nou zal wel goed zitten aangezien die na 25Km nog steeds rijd haha.
                  Thx voor alle info.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.