Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra G – X16XEL – Kleppendekselpakking vervangen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2012 om 13:09 #17238543
Geachte leden.
Ik ben momenteel bezig met mijn kleppendekselpakking te vernieuwen. Deze lekte op diverse plekken.
Helaas krijg ik mijn kleppen deksel niet eraf omdat deze blijft steken achter een zwarte kapje van de distributie riem.Geweld heb ik al geprobeerd, maar ben bang dat ik de kap kapot maak. Kan het zijn dat ik de auto nét verkeerd gezet heb dat er iets van de kleppen omhoog staat waardoor de deksel niet eraf kan?
De oude pakking is er al half tussenuit gebrokkeld!
Mvg,
Mario11 november 2012 om 13:11 #17888999Daar mag ie niet achter blijven steken..
moet ie gewoon langs gaan, zal wel blijven hangen op de nokkenaskappen daar in de hoek..
willem
11 november 2012 om 13:14 #17889000Beste Wim,
Hoe kan ik nu het beste die kap eraf halen?
Heb vanalles al geprobeerd, zelfs die 2 grote tandwielen proberen los te draaien zodat ik wat speling kreeg, maar helaas is hierbij diverse gereedschappen overleden!
Op zich wel goed, want als die los gaan heb ik een groot probleem, dan moet alles volgens mij weer afgesteld worden e.d.Mvg.
11 november 2012 om 13:27 #17889001Die wielen NOOIT losdraaien als de motor niet op tijd staat inderdaad..
het klepdeksel moet Recht omhoog, en probeer m eerst links los te wippen, normaal komt ie zo los namelijk.
hij zal misschien wat moeijlijker gaan door de vloeibare pakking.
willem
11 november 2012 om 13:56 #17889002Ben je geen boutje vergeten ofzo? Moet er gemakkelijk afgaan. laat anders je motor even lopen zodat die wat warm geworden is en probeer het dan. Zitten 6 bouten aan de buitenzijde, drie onder drie boven. en er zitten 4 bouten in het midden waarmee de bobine ook vast zit. aan de bakkant even omhoog trekken dan kan die meestal heel klein beetje naar links en krijg je hem gemakkelijk voorbij de distributiekap.
11 november 2012 om 15:41 #17889003Beste mensen,
Heel erg bedankt voor jullie hulp.
Alle boutjes had ik eruit gehaald.Mijn deksel zat muurvast. Deze heb ik los moeten maken met een hamer en schroevendraaier. Heel zachtjes rondom de naad getikt en toen kwam die los.
Omdat ik rechts de meeste ruimte had, deed ik rechts omhoog, dan links.Uitendelijk, vandaar dat het even duurde voordat ik nu dit antwoord plaats, de deksel weer goed erop gezet en inderdaad helemaal recht eraf gehaald.
Alles schoongemaakt, nieuwe pakking ertussen, beetje met olie ingesmeerd en daarna alles weer in elkaar gezet.
Auto lekt tot nu toe geen olie, heb even 10km gereden, eerst even de motor rustig laten warm worden.
Deksel losjes aangedraait, zonder kracht te zetten zeg maar. Diverse keren de schroefjes nagelopen.Gasklephuis half schoongemaakt, nu loopt hij stationair ook weer mooier. Van de week maar eens helemaal reinigen.
Even een vraagje, mijn auto loopt op 750 toeren stationair, hoe kan ik hem afstellen op 990 toeren? Want hij wilt bijna uitvallen als ik de koplampen aan doe, logisch, vanwege het lage toerental. Iemand idee? Zeker de ECU instellen?
11 november 2012 om 16:42 #17889004750 toeren stationair is volgens mij eigenlijk precies zoals het hoort… 900 stationair is – bij mijn wagen – aan de hoge kant, heb ook een X16XEL
11 november 2012 om 17:07 #17889005X16XEL mag tussen de 750 en 950 toeren draaien, dit kun je laten stellen met een Tech 2 bij de opel dealer.
Je kan wel eens de gasklep schoonmaken, samen met de stappenmotor..
Bij de 750 toeren kan ie wat trillen bij stationair maar meer ook niet..
Willem
11 november 2012 om 17:11 #17889006Kijk ook weer wat geleerd :thumb
11 november 2012 om 18:40 #17889007Beste Wim-v6 & DarkNL08,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Heb voorheen Hyundai Excel, daarna Hyundai Coupé gereden en die draaiden beiden rond 950 toeren schat ik, vandaar dat ik mij hier zorgen over maakte.Het blok schud heel ietsjes (dan draait hij mooi, en dan schud hij een paar keer, dan weer mooi).
Wellicht inderdaad de gasklephuis schoonmaken, had dit al een beetje gedaan, de klep enzo waar ik zo 123 bij kon, heeft iets geholpen.
Toerenteller aanwijzer schud heel lichtjes (ongeveer 0.5-1.0mm).Tot nu toe nog geen spijt gehad van de overgang naar Opel :)
11 november 2012 om 23:04 #17889008@Scriptman wrote:
Tot nu toe nog geen spijt gehad van de overgang naar Opel :)
Zul je ook niet krijgen….
12 november 2012 om 16:54 #17889009Ik hoop het, want vind wel dat hij lang nodig heeft om te starten…
12 november 2012 om 17:23 #17889010@Scriptman wrote:
Ik hoop het, want vind wel dat hij lang nodig heeft om te starten…
Wat is lang? Vergeleken met sommige automerken duurt het misschien twee keer zo lang ja…
12 november 2012 om 17:42 #17889011@jeroenk wrote:
@Scriptman wrote:
Ik hoop het, want vind wel dat hij lang nodig heeft om te starten…
Wat is lang? Vergeleken met sommige automerken duurt het misschien twee keer zo lang ja…
Denk toch wel 3 tot max 5 seconden..
Het klinkt niet alsof de accu leeg is, maar alsof die gewoon niet aan wilt gaan, ben bang dat ik zometeen ergens sta.. want de ene keer start hij vrijwel direct, vandaar :hmmzKan ook zijn dat ik wat achterdochtig wordt, “nieuwe” auto, en dan ook meteen een ander merk, mijn excuses als ik paniek zaai voor niets :)
Edit: Het gaat hier om de benzine versie he :)
12 november 2012 om 18:12 #17889012accu’s moeten, onafhankelijk auto merk, altijd om de zoveel tijd vervangen worden :thumb
12 november 2012 om 18:50 #17889013@Scriptman wrote:
@jeroenk wrote:
@Scriptman wrote:
Ik hoop het, want vind wel dat hij lang nodig heeft om te starten…
Wat is lang? Vergeleken met sommige automerken duurt het misschien twee keer zo lang ja…
Denk toch wel 3 tot max 5 seconden..
Het klinkt niet alsof de accu leeg is, maar alsof die gewoon niet aan wilt gaan, ben bang dat ik zometeen ergens sta.. want de ene keer start hij vrijwel direct, vandaar :hmmzKan ook zijn dat ik wat achterdochtig wordt, “nieuwe” auto, en dan ook meteen een ander merk, mijn excuses als ik paniek zaai voor niets :)
Edit: Het gaat hier om de benzine versie he :)
Wel aan de lange kant als je ‘t mij vraagt. Zou toch binnen een seconde of twee aan moeten slaan… (even 21 – 22 tellen) Maar slechts starten kan veel oorzaken hebben….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.