astra g x16szr – niet mooi stationair

Forumindex Forums Modellen Astra astra g x16szr – niet mooi stationair

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238512
    breekbrood
      Lid sinds:
      5 May 2011

      Hoi,

      Ik heb een Astra G station met een x16szr motor. Het probleem is dat bij een warme motor de motor wat schokt, als je dan voor het stoplicht staat voel je een trilling door de auto heen gaan (wel lichtjes, maar toch). Ook zweet de auto wat olie bij de koppakking en carterpakking.

      Ik heb afgelopen december de bougies vervangen, filters (olie, lucht en benzine) en de olie ververst (incl filter). Er zit geen witte smurrie op de olievuldop.

      Nu is de auto vandaag bij de garage geweest voor een compressietest en dit ziet er goed uit (mooi gelijkmatig, ong 10 bar). Wel zijn een tweetal foutcodes uitgelezen:

      P0351 – primair onstekingscircuit (cil 1+4) – signaal te laag
      P0352 – primair onstekingscircuit (cil 2+3) – signaal te laag

      Wat is de vermoedelijke oplossing.. Nieuwe bobine (en gelijk ook maar nieuwe bougiekabels)?

      Koppakking vervangen (incl. distributieriem, waterpomp en spanrol) komt nog een keertje.

      Gegevens auto:

      -Astra G Caravan
      -X16SZR
      -130.000 km

      (distributieriem is vervangen bij 75.000 km in 2005/2006)

      #17888690
      wesley015
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 June 2009

        Bij de garage wisten ze het niet gelijk te zeggen?
        Loopt de motor te hoog of te laag?
        Pingelt de motor of loopt die wel regelmatig?

        #17888689
        breekbrood
          Lid sinds:
          5 May 2011

          Hoi,

          Volgens de garage moesten bobine en bougiekabels vervangen worden. Vandaag gedaan, heeft geen effect gehad. Gelukkig zelf (€ 80 aan onderdelen) gedaan en niet bij de garage (€ 200+)…

          Dit was het dus niet. Ik zag dat de krukas lekt achter de bobine. Daar zit wel zo’n plaatje voor, maar daar verliest het blok volgens mij de olie. Dit liep vanaf daar ook de stekker naar de lambdasonde in, maar deze heb ik al los gehad, ook geen effect.

          Wat zou dit nog kunnen zijn? Kan een lek bij de krukas resulteren in dit niet mooi stationair draaien? Voordat ik de cilinderkop eraf laat halen, koppakking ga vervangen en een nieuwe distributieriem + waterpomp erop zet, los ik liever dit eerst op.

          Geen idee trouwens of de foutcode weg is. Ik laat de auto binnenkort even uitlezen.

          Wie-o-wie heeft een idee? :wtf

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.