Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › z19dth ruilen tegen 1.8
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2011 om 20:17 #17238428
Hey,
De laatste tijd zit ik toch sterk te twijfelen of ik mijn z19dth auto6 SW wil gaan ruilen tegen een soortgelijke 1.8 benzine om de volgende redenen:
– Wegenbelasting
– Verbruikt 1-14 is gemiddeld
– Veel onkosten aan de diesel gehad (wervelkleppen / Dynamo / dieselfilter)
En ik denk dat een 1.8 ook wel de 1 op 11 moet kunnen halen en dan minder wegenbelasting en al die diesel problemen niet.Hoe denken jullie hierover?
12 mei 2011 om 20:25 #17887206Ja ligt er aan hoeveel km je rijd natuurlijk.
1 op 11 moet wel lukken.. ik verbruik gemiddeld 8.7 a 8.9 op 100 km met mijn 2.2 dgi 2005 wel netjes gaspendaal bedienen dan…
En nette snelheden.Maar wat betrefd je onkosten die heb je al gemaakt en zijn betaald, dit kun je natuurlijk bij een andere auto ook weer treffen.. zijn niet echte schokkende dingen volgens mij…
een rekenverhaal. wat krijg je retour voor je diesel wat moet je bijleggen …dan de rest berekenen belasting end, je afschijving moet je natuurlijk ook mee berekenen in jou zaak..
12 mei 2011 om 21:02 #17887205Ik denk als je meer dan 15.000dkm rijdt per jaar dat je hem beter kan houden, tenminste als hij nu goed is.
Wat je zeker gaat missen is de kracht van de motor, en tja het verbruik van een benzine Vec moet je ook maar geluk mee hebben.
Toen ik de mijne nog had (192pk) kon ik over het verbruik niet klagen, korte afstanden 1:14 en lange afstanden (120-140km pu) 1:18.Jan
12 mei 2011 om 21:16 #17887204Nja de wagen is nu goed echter als ik zo hoor waar een diesel allemaal gevoelig voor is:
– Brandstofpomp
– Turbo
– VersnellingsbakEn de wagen heeft al +200.000 km gereden dan zijn dat dingen waar je niet vrolijk van wordt.
Ps. ik heb er nu al 2200 euro aan onderhoud in gestoken (1/2 jaar tijd).
Ik reed voorheen gas en daar had ik qua onderhoud nooit zoveel kosten aan (in 4 jaar tijd iets van 1500 euro of minder..).
Kortom de vooroordelen dat gas duurder is gelden voor mijn niet (gelijke km stand gelijk bouwjaar slechter merk :x)12 mei 2011 om 21:28 #17887203Rob je weet nooit waar je goed mee bent, 4 jaar geleden kocht ik een GTS 2.2 benz. 2 jaar gehad radiator kapot en een paar kleine dingen dus dat valt wel mee.
Daarna mijn C2 station 150pk diesel laten chippen (200.000dkm) alleen thermostaat vervangen.
Toen mijn droom auto gekocht een Mercedes E klasse wat denk je? binnen 1 week BAM 3000,- euro kosten.Nu jij weer,
Jan
12 mei 2011 om 21:46 #17887202Ik denk ook qua onkosten beetje geluk hebben, ik heb een elektronisch probleem gehad wordt je ook niet vrolijk van, maar dit kan zowel benzine als diesel hebben..
De een heeft die klachten de ander weer dat, soms geluk hebben.
En nogmaals wat je nu geinvesteed hebt krijg je niet meer terug, misschien eerst nog ff genieten, 200.000 voor een diesel ik zie er hier wel met meer…km13 mei 2011 om 08:30 #17887208Ik zit hier ook sterk over na te denken.
Verbruik zal ik dan op de koop toe nemen maar het gemis aan koppel onderin…. :hmmz
Reeds vervangen:Koppelingsplaten
Hydraulieke bak
Vliegwiel
Inlaatspruitstuk
Gasklephuis
hermostaathuis
Accu
Schokbrekers
Distributie (preventief)
Aandrijfashoes beide zijdeEn nu, roest op mijn subframe…..
Safe driving Jurgen
13 mei 2011 om 09:12 #17887210Je zult gewoon moeten kijken naar de variabele en vaste kosten, in verhouding met je kilometers. Ik rij 40.000 km per jaar en een diesel scheelde voor mij volgens mij niet eens.
Heb een 1.8 (Z18XE, 121 PK) en rij gemiddel 1:13 (al een hele tijd) En ik rij stevig door.
13 mei 2011 om 09:39 #17887209Gewoon diesel houden, je hebt er net veel geld ingestoken. Als je benzine haalt, dan heb je altijd verlies dat je moet bijleggen bij de aankoop. Dat is je potje voor toekomstige reparaties.
Wat wel zo is, is dat de algemene kosten tussen diesel en 1.8 maar klein is. Ik rijd 25000 per jaar en heb dat eens berekend over die kms voor een diesel en 1.8. Die wegenbelasting van een diesel hakt er lekker in vanaf 1400kg. Ik wil graag een Vectra na mijn Astra hebben.
13 mei 2011 om 11:19 #17887207Dat een diesel fijner rijd is een feit.
Echter hoor je van iedereen dat diesel wel meevalt in onderhoud, dus niet.
Want een benzine (de 1.8) wagen heeft veel minder gevoelige onderdelen dan een diesel (z19dth), zoals
– Inlaatspruitstuk kapot
– Turbo
– Roetfilter
– Koppeling
– Vliegwiel
– IntercoolerEn laat het nu net zijn dat een z19dth rond of vanaf de 200.000 km juist op de bovenstaande punten een verhoogde kans krijgt om defect te gaan.
Al bij al zijn het reparaties van minimaal 1500 euro t/m 3000 euro
Daarnaast heb je meer kosten ivm de wegenbelasting… Nu weet ik niet of de afschrijving gelijkt is maar volgens mij ook hoger dan van een benzine wagen.13 mei 2011 om 20:26 #17887211@CAlberts wrote:
Je zult gewoon moeten kijken naar de variabele en vaste kosten, in verhouding met je kilometers. Ik rij 40.000 km per jaar en een diesel scheelde voor mij volgens mij niet eens.
Bij 40.000 per jaar scheelt het ongeveer €1.600 euro. Als ik jouw verbruik van 7,7/100km tov mijn verbruik van 5,6/100km neem.
Daar kan ik jaarlijks heel wat van laten repareren.14 mei 2011 om 09:10 #17887212Ik heb de afgelopen jaren ongeveer 20.000 km gereden.
Dus aan die 40.000 kom ik niet echt… Laat zeggen dat de besparing dan 800 euro is.
Oja met 40.000 km per jaar heb je ook vaker het regulier onderhoud kortom dat wordt ook weer duurder :)14 mei 2011 om 12:10 #17887213Dat extra regulier onderhoud valt wel mee.
Die meer km’s komen puur van autoweg rijden, en dan slijt er weinig of niets.
1x per jaar een beurt, en verder alleen het nodige vervangen.Ik denk dat iemand die 10.000km met zijn GTS’je door de stad tuft, net zo nieuwe remmen en banden nodig heeft als ik met mijn 40.000km.
27 augustus 2011 om 12:45 #17887214De kogel is toch door de kerk, ik wil weer terug naar benzine.
Reden, ik ben overgeplaatst (door reorganisatie) naar een vestiging 4 km van mijn huis.Wat zoek ik?
Vectra SW 1.8 / 2.2 benzine (max 150.000km)
Bouwjaar 2005 of jongerWat heb ik?
Vectra SW 1.9 Z19DTH (orgineel niet getuned)
Kleur blauw / grijs
Comfort versie
215.000 km op de teller
Automaat
Climatecontrol
Navigatie (kleur)
Xeon verlichtingDe volgende zaken zijn het afgelopen 1 1/4 jaar uitgevoerd
– Reguliere onderhoudsbeurten
– Turbo vervangen
– DPF vervangen (diesel filter)
– Banden vervangen
– Wervelkleppen vervangen
– Dynamo vervangen
– Flexibel stuk uitlaat vervangen
Etc. Kortom de wagen is weer als nieuw :)Het is geen probleem om wat bij te betalen!
Interesse? stuur een PM
27 augustus 2011 om 14:51 #17887215Koop gewoon een 3.2 :wors Rij met de mijne ook 1 op 11.Maar het kan ook zuiniger 1 op 14 is ook al eens voorbijgekomen.(1 op 6 kan ook)Heb er in de laatse 4 jaren geen ernstige problemen met gehad(gekocht in 2007) en rij 5 a 6duizend Km per jaar.Kmst nu 70 dkm bwjr 2003 king:
Gr. Gts32v6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.