Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Diesel in Manta?
- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 juni 2024om 00:21 door mantafreak.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2011 om 10:09 #17238339
:hmmz Als je een V6/V8 in een manta kan lepelen, heeft iemand weleens een diesel erin gestopt?
(we zullen het niet doorvertellen) :jerry :jerry :jerry10 mei 2011 om 10:18 #17885964Er was toch een keer een Manta met een Mercedes Benz 190d motor en dashboard? Heeft heel lang op internet gestaan.
Maargoed waarom zou je.
10 mei 2011 om 11:50 #17885965D’r was wel ooit een A-manta met een 2.3 turbodiesel, had voorheen een 2.0 turbo., voor het laatst is die gesignaleerd in omgeving Heerenveen, daarna nooit meer wat van vernomen.
10 mei 2011 om 12:16 #17885966Dieseltje uit een corsa B in een manta
voor:
na:
Ofwel het is al eens gedaan, gewoon met opel blokje dus.
10 mei 2011 om 14:05 #17885967@Stender wrote:
Er was toch een keer een Manta met een Mercedes Benz 190d motor en dashboard? Heeft heel lang op internet gestaan.
Maargoed waarom zou je.
duh,belastingvrij.
goedkoper.waarom leggen mensen gas in een oldtimer.zelfde verhaal.
10 mei 2011 om 15:10 #17885968die toen op marktplaats stond lag een 6 cilinder uit een MB 300D in.
En waarom diesel boven gas, betrouwbaarder bij meer kilometers. Die 300D blokken zijn echt onverwoestbaar, die lopen zo meer als een miljoen :wors10 mei 2011 om 16:08 #17885969@wfvdijk wrote:
:hmmz Als je een V6/V8 in een manta kan lepelen, heeft iemand weleens een diesel erin gestopt?
(we zullen het niet doorvertellen) :jerry :jerry :jerrydiesel tanken gaat niks moeilijker als benzine hoor :wtf
10 mei 2011 om 16:46 #17885970@Ben_M wrote:
Die 300D blokken zijn echt onverwoestbaar, die lopen zo meer als een miljoen
mmm, die mercedes blokken kunnen ook een enorme bron van onbetrouwbare ergernis zijn hoor! sommige hebben misschien probleemloos een paar ton gelopen, d’r zijn ook andere gevallen bekend.
10 mei 2011 om 18:06 #17885971Anders gewoon een moderne diesel.
Op z’n minst een direct ingespoten turbodiesel, of doe eens stoer een commonrail…
Die lopen ook echt het zuinigst hoor.
Zou je ook 1 op 19 halen met een mercedes 6 pitter diesel ?En iedereen loopt wel te zeuren over ecotec diesels, maar de mijne doet het al erg lang zonder gezeur.
Op tijd beetje olie dr bij en nix aan de hand.
Enige wat er aan mankeert is dat ‘ie niet in een Manta ligt.. ;)10 mei 2011 om 21:18 #17885972Nou maak een ombouw topic aan en we hebben weer wat te volgen ha ha
11 mei 2011 om 06:07 #17885973Lekker een 2300 TD uit een Rekord of Omega d’r in doen als je een Manta Diesel wilt hebben, stond een tijdje geleden nog een heel stuk over in de Flash, dat was een Manscona Pick-up geworden, stoer ding!
a.u.b. geen andere merken motoren in een Opel, of het moet nog van GM zijn, dan kan het nog nét………..11 mei 2011 om 07:23 #17885974In een opel horen Opel of Ecotec motoren inderdaad, Maar ja deze zijn ook te vinden in deawoo, chevrolet, holden, vauxhall, saturn, en eehh isuzu motoren zitten meen ik ook in allerlij verschillende merken auto’s dus keuze genoeg.
11 mei 2011 om 07:29 #17885975Jep, en een 2300 OHC Diesel is natuurlijk een regelrechte afstammeling van de CIH motoren, daarom mijn voorkeur voor zo’n gietijzeren stoomtrekker king:
11 mei 2011 om 07:33 #17885976In het Mantaclubblad stond eens een verhaal van iemand die een dieselmotor in zijn Manta had gebouwd en verbaasde reactie’s kreeg als hij voor het stoplicht stond.
Zo was vroeger de B-Ascona wel leverbaar met een 2 liter dieselmotor, detail was een dikke bobbel op de motorkap omdat het onderblok hoger was dan de benzinevariant en ook dikkere voorveren.
Opel heeft vroeger ook nog een tijdje een BMW 6pitter diesel gehad welke volgens mij minder pk had dan als hij in de BMW zat.
11 mei 2011 om 16:39 #17885977@Duurt wrote:
In het Mantaclubblad stond eens een verhaal van iemand die een dieselmotor in zijn Manta had gebouwd en verbaasde reactie’s kreeg als hij voor het stoplicht stond.
Zo was vroeger de B-Ascona wel leverbaar met een 2 liter dieselmotor, detail was een dikke bobbel op de motorkap omdat het onderblok hoger was dan de benzinevariant en ook dikkere voorveren.
Opel heeft vroeger ook nog een tijdje een BMW 6pitter diesel gehad welke volgens mij minder pk had dan als hij in de BMW zat.
moet je maar even in het topic kijken van opelrallylover. Die heeft een 2.3 TD in zijn ascona en rijdt er nu rally mee…
king:
11 mei 2011 om 18:28 #17885978Die mercedes 300d’s die halen nog net 1 op 11 als je niet te veel weegt. :D
En ze zijn zo langzaam…. Vreselijk. Veel taxi’s gereden met de oude Mercedes e200d en e220d motor. We hadden 1 300d.. Veel meer dan die 200s deed het niet. Drama..
Ze kunnen wel eeuwig meegaan ja. Mits je hem goed behandeld. :PDe motor die ik ken als onverwoestbaar is de originele VW 1900 tdi. Niet te verwarren met de 1600td die DE diesel daarvoor was.
Ik en mn pa hebben er in een 1994er Passat vanaf 2 ton zelf nog bijna 5 ton bijgezet. En dat ding startte altijd en reed altijd 1 op 20.
En die hebben al 90 pk. zijn makkelijk te chippen naar meer, kosten geen bal en liggen op elke sloop in 10 verschillende modellen van 3 merken. ;)Opel diesel motoren… Ik begrijp het wel. maar Sorry. Dat was gewoon niet de juiste keuze motor.. :jerry
8 januari 2016 om 11:40 #17885979hallo, wat grappig om mijn oude dieseltje te zien op dit forum!!
diesel motortje ligt inmiddels op de sloop, was niet vanplan om belasting te betalen voor een oltimer ;) maar het reed wel leuk en goedkoop, maar dit was niet de reden van inbouw. het leek mij wel grappig om het te proberen en op kenteken te krijgen. ik ben nu met de zelfde manta bezig om er een 3,9 rover v8 manuel 5speed in te bouwen. leuk project maar er komt veel meer bij kijken als bij de diesel. gr wietse8 januari 2016 om 15:25 #17885980Mijn ongeregelde 1.5TD (Isuzu indirect ingespoten Turbo Diesel zonder intercooler), in de Corsa-B doet zomaar tussen de 1op18 en 1op30.
Afhankelijk van de rijstijl en op de snelweg gereden snelheid.Deze is dan wel opgevoerd van 67pk naar 101pk, en van 132nm naar 191,5nm.
Nu heeft ze met originele Motor en Turbo 357.000km weg en gaat nog steeds als de brandweer.
Betrouwbaar en zuinig, en zonder electronica!!
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 januari 2016 om 17:28 #17885981Geluid van een diesel past echt niet bij manta!! (mijn mening)
8 januari 2016 om 18:26 #17885982@Jo1 wrote:
Geluid van een diesel past echt niet bij manta!! (mijn mening)
Maar wel bij een commodore /ranger ?
:jerry
8 januari 2016 om 19:00 #17885983Diesel hoort in een tractor :jerry
O ja, en met benzine maak ik m’n onderdelen schoon ;)
8 januari 2016 om 19:11 #17885984er was een tijd dat je niet blij was met een diesel.
in een b ascona is wel een diesel geleverd onderblok lijkt op een cih.
dus passen zal het wel en anders wat niet past wordt gelast.en nu ben je een milieu delict met diesel.
het rijdt best lekker op die trekker brandstof
8 januari 2016 om 20:51 #17885985Ik vind het wel jammer dat er niet meer dikke diesel projecten gedaan worden.
Goed opgefokte diesels zijn echt wel leuk.Dan denk ik bijvoorbeeld aan een Cummins diesel 4 cilinder twin turbo swap ofzo :agent
8 januari 2016 om 22:55 #17885986@wfvdijk wrote:
:hmmz Als je een V6/V8 in een manta kan lepelen, heeft iemand weleens een diesel erin gestopt?
(we zullen het niet doorvertellen) :jerry :jerry :jerryOf dat je het niet door verteld of niet,
Een dikke diesel met een koppel van St. juttemus is toch wel prachtig in zo’n apparaat!
Zal vooral gebruikt worden in de drift wereld, dus het zal er wel degelijk zijn.8 januari 2016 om 22:58 #17885987@Ben_M wrote:
Ik vind het wel jammer dat er niet meer dikke diesel projecten gedaan worden.
Goed opgefokte diesels zijn echt wel leuk.Dan denk ik bijvoorbeeld aan een Cummins diesel 4 cilinder twin turbo swap ofzo :agent
Dikke OM606 met Scania holset DSC11-22 er achter ofzo,
Dat geeft ziekelijke waardes op de testbank!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.