Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Elektrische hoogteverstelling koplampen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2011 om 22:47 #17238325
Ok, misschien niet goed genoeg gezocht, maar ik kon het zo snel niet vinden.
Ik heb een setje koplampen liggen die ik vorig jaar op de kop heb getikt. Die zijn van een oudere Calibra als mijne, en die heeft een extra oogje voor een schroef in de front balk. (originele zijn 2 ogen, de andere set met 3. heb nu Hella, denk dat de andere Valeo’s zijn?)
Die zijn dus niet zomaar te monteren.
Er zit alleen wel een stel motor op en ik weet dat mijn Calibra voorbereid is op praktisch elke optie die er is. (nog een modelletje van voor de facelift, alles in de kabelboom aanwezig)Ik heb de motoren van de lampen af gehaald en liggen nu netjes droog opgeslagen, samen met een hoogteschakelaar.
Kan ik ze zonder problemen overzetten op m’n huidige lampenset? Als ik de draairichting mag geloven die ik heb gebruikt om ze los te maken, zouden ze zonder demonteren op de lampunits gedraaid moeten kunnen worden.
Hoe haal ik de originele stelschroeven er uit?En hebben de motortjes ook een bepaalde stand waar in ze kunnen staan? Of worden ze bediend met terugmelding van hoeveel rotaties ze gemaakt hebben? Ik kon zo snel namelijk niet ontdekken of er een einde aan het draaien zit, waar ze op zouden moeten staan voor standje 0.
10 mei 2011 om 00:37 #17885821de stelschroeven zit uit mn hoofd met een kogeltje; gewoon rukje aan geven dus.
wat ik tot nu toe gemerkt heb van de verstelling is dat ze bij het aansluiten van de accu ze helemaal terugdraaien naar 0. als je ze vanaf dat punt je lampen goed steld moet het goed gaan verder (werkte bij mij ieder geval wel)
10 mei 2011 om 06:46 #17885822Ik heb laatst ook lampen met hoogteverstelling gemonteerd.
Nu werkt alles, behalve de hoogteverstelling.
Wat kan er aan de hand zijn?
De bedieningsknop kapot?
Of moet er een extra zekering in?10 mei 2011 om 07:22 #17885823Drakos, trekt de pen dan naar binnen, in het motorhuisje ofzo? Denk zelf van wel, gezien de oude lampunits nu los kantelende reflectors hebben :P
En kan je ze dan gewoon stellen door aan de achterkant van de motor aan de schroef te draaien? Hoe onthoud hij dat? Of is dat puur tot de stroom er ooit eens af gaat, waarbij hij teruggaat naar fabrieks nulpunt?
Zo niet, en hij pakt iets in de lampunit, kan je dan gewoon de motortjes aansluiten en het contact er op zetten zodat ze terugdraaien, en dan pas monteren?10 mei 2011 om 10:16 #17885824wordt allemaal erg technisch nu. :-P . heb het bij mij gewoon gedaan zonder na te denken en had het geluk dat het werkte :angel
de stelmotor en de pen zitten aan elkaar vast. er zit een kogeltje aan het uiteinde van de pen die in het gewricht van de reflector vastklikt. los is beetje trekken/wiegen , vast is gewoon even rommellen om het voor elkaar te krijgen (en je knipperlicht moet er even uit om hem vast te kunnen draaien)
voor het afstellen gewoon proberen denk, als je ze eerste instantie naar schakelaarpositie 0 zet voordat je ze erin klikt wordt dat je startpunt. vanaf daar gewoon naar de goede hoogte draaien achterop de stelmotor (zelfs al zou je hem niet op 0 zetten werkt het moet je alleen meer stellen)
10 mei 2011 om 10:32 #17885825Haha, op die manier :P ik denk eerder even na voordat ik iets doe ;) Maargoed, gewoon even op goed geluk doen dus.
Schakelaar op 0, motortjes er in, contact aan en testen/stellen.Van de knippers wist ik trouwens, kreeg ze anders ook niet van de andere set lampen af ;)
11 mei 2011 om 15:35 #17885826De handstelling kan je er uit halen. Deze breekt waarschijnlijk stuk. De kogel aan het eind van de as kun je gewoon uit de reflector kantelen. De stelmotor as, er weer in kantelen en vast draaien.
Knop op 0 zetten, aansluiten die handel en de motortjes zoemen wel naar de stand. Eventueel met de stelknop achterop de motortjes kan je ze goed afstellen.
Owja die koplampen met een extra montage oog boven in het midden moeten wel passen, je kan alleen het middeltste oog niet vast zetten.
11 mei 2011 om 21:22 #17885820Allright, top :)
Binnenkort maar eens aan beginnen dan. Morgen wordt em al niet, eerst zelf druk en dan wil mams m’n wagen mee.
(altijd leuk, een vrouw van 50+ in een Calibra… Midlifecrisis mobiel anyone? :P Ze krijgt echt altijd positief commentaar :) )Btw, die extra set lampen is al half gekanibaliseerd, dus swappen is niet echt een optie. Na de motortjes zijn ze alleen nog glasdonor in geval van een breuk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.