Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › 2 liter 16v inbouwen in c ascona
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2011 om 20:03 #17238227
ik heb een vraagje
ik wil in een ascona c een 2 liter 16v blok in gaan bouwen nu is mijn vraag wat heb ik precies allemaal nodig en wat moet er gedaan worden om dit passend en werkend te krijgenook heb ik een vraagje of de voorschokbrekers van een d kadett ook onder een c ascona passen
graag zo veel mogenlijk info of iets op internet waar ik info kan vinden voor de ombouw
Ik wil graag alles van te voren klaar hebben om er in een keer aan te beginnnen en af te maken zonder dat het een zes jarenplan gaat worden
Alvast bedankt
6 juni 2011 om 22:19 #17884794Heb voor een paar jaar geleden in een Ascona C 1.6S een C20XE gelepeld.
Dat ging in combinatie met een F16 versnellingsbak.
Als het goed is kan een F16-bak 160Nm aan trekkracht aan.
Een originele C20XE levert 196 Nm.
Dus niet al te hard optrekken.
Een F20 kan het vermogen aan, maar past volgens mij qua steunen niet.
Een TH125M automaat past dan weer wel (weet niet wat deze aan kan).
De TH440-T4 past ook in de Ascona C en de behuizing is sterker dan die van een TH125M (heeft ook 4 ipv. 3 versnellingen).
Het geheel past met originele motorsteunen (hoef je niet zelf te maken).
Motorkabelboom met computer kun je met hulp van bedradingsschema’s aansluiten op de bestaande kabelboom.
Denk wel dat je een andere brandstofpomp moet aanschaffen.
Aandrijfassen van een Kadett GSI 16V zijn dan ook welkom.
Om de voorkant van de auto meer stabiliteit / stevigheid te geven, moet je lange draagarmen aanschaffen.
Deze gaan van onderkant schutbord tot onderkant balk waar de radiateur op staat.
Als je in jouw auto reeds een 1.8 of 2.0 hebt liggen, heb je al van die lange draagarmen.
Tussen de middendemper en de uitlaatspruitstuk van de C20XE een flexibele koppeling toepassen.
Heb geen idee of de schokdempers van een D Kadett ook in de veerpoten van een Ascona C passen.
Om een digitale teller te kunnen gebruiken heb ik destijds een complete kabelboom van een Kadett GSI 16V gebruikt.
Je kunt ook een klein gedeelte gebruiken en deze pas maken.
Qua remschijven heb ik toen die van een Ascona C met een C20SEH (Sprint / GT ?) genomen.
Remzadels weet ik zo niet meer.
Mij werd aangeraden een achteras van een Kadett GSI te nemen.
Deze raakte bij het inveren de tank.
Dat is bij een achteras van een Vectra A C20XE niet het geval omdat de verbindingsbalk 90 graden gedraaid is.
Zo’n as is mooi omdat daar ook remschijven op kunnen.
Handremkabel aanpassen en klaar.Toen was het 0:30 en dus tijd om te gaan slapen.
Denk dat je hier wat aan hebt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.