Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Gewichtbesparing tbv omkeuring RDW
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2011 om 05:51 #17238213
Aangezien mijn Tigra a.s. maandag naar de RDW moet voor een apk en omkeuring, zou ik graag het volgende willen weten.
De tieg zal na de motorombouw opnieuw gewogen gaan worden. Nu lees ik dat er mensen zijn die hun bijrijdersstoel, achterbank etc. er uit halen om gewicht te besparen. Maar is het toegestaan bij een omkeuring om dit te doen?? Nu was ik al van plan om al mijn audio er uit te halen, dat weegt ook al behoorlijk met al dat mdf in de kofferbak :D
Of is het wellicht “verstandiger” om met een nette wagen aan te komen in plaats van een half gestript ding? En wie kan mij vertellen hoe het zit met de inhoud van de benzine tank. Moet deze vol zijn, half gevuld of maakt het niet uit hoeveel er in zit?
Thnx.
19 mei 2011 om 06:30 #17884654Je zou het kunnen proberen, haha vergeet ook niet je benzine tank leeg te maken scheelt ook weer.
19 mei 2011 om 10:40 #17884655Nee, dat wordt niet geaccepteerd. En als de tank leeg is wordt er 80% van de tankinhoud genomen als bijkomend gewicht. In de praktijk is het zo dat een weging altijd hoger uit komt als wat normaal op het kenteken staat.
19 mei 2011 om 10:43 #17884656Ik moest met de motorwijziging ook opnieuw op de weegbrug.
Het gewicht wordt verdeelt in schalen….Met enkel een bank er uit kom je niet zo snel een schaal lichter.
Pas op met de bijrijdersstoel……straks maken ze er een 1 zitter van!!
Mijn corsa hebben ze gelukkig als 2 zitter gedaan, ik had de bijrijdersstoel er nog niet eens instaan ivbm werkzaamheden.
20 mei 2011 om 22:37 #17884657ik zou persoonlijk liever met een nette auto aankomen bij de keuring dan met een half gestripte auto , bv als je de achterbank eruit zou halen , hoe doe je dat dan met de gordels ? geen bank erin , lijkt me dan ook geen gordels erin ,maar die moeten er wel inzitten bij de apk en werken !of je kenteken wordt aangepast op twee zitplaatsen ? die keurmeesters bij de rdw zijn ook geen domme jongens denk ik , die zullen al wel heel wat kunstjes gezien hebben .Nee gewoon de eer aan je zelf houden en met een knappe auto komen .( maar ja , dat vind ik )
20 mei 2011 om 22:42 #17884658Waar je wel vaak een schaal lichter in de belasting mee gaat is het verwijderen van de lpg installatie.
Dat is dan gelijk zon stuk lichter dat je weer iets minder belasting betaald.In jou geval ga je dus zonder zware geluidsinstallatie naar de rdw voor je motorwijziging. Je weet zelf wel hoe zwaar het allemaal is ;)
21 mei 2011 om 19:47 #17884653@hans-rekord-e wrote:
ik zou persoonlijk liever met een nette auto aankomen bij de keuring dan met een half gestripte auto , bv als je de achterbank eruit zou halen , hoe doe je dat dan met de gordels ? geen bank erin , lijkt me dan ook geen gordels erin ,maar die moeten er wel inzitten bij de apk en werken !of je kenteken wordt aangepast op twee zitplaatsen ? die keurmeesters bij de rdw zijn ook geen domme jongens denk ik , die zullen al wel heel wat kunstjes gezien hebben .Nee gewoon de eer aan je zelf houden en met een knappe auto komen .( maar ja , dat vind ik )
Je hebt groot gelijk. Ik heb alles intakt gehouden. Alleen de zware audio er uit gehaald.
Beter een nette auto dan gestript. Dan maar een paar euro per maand extra betalen.
Maandag de grote dag. Ben benieuwd :D22 mei 2011 om 10:00 #17884659jep audio er uit is het enige
ik ben met mijn dett geweest en was eigenlijk compleet standaard
behalve me wielen remmen en motor
ze hebben het liefst dat je met een nette auto komt zonder te veel gekke dingen of een orginele
dat komt ook al heel anders over ipv een wagen in de spuitplamuur bij wijze van spreken
22 mei 2011 om 10:28 #17884660AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat je nog wel kunt gokken is het reserver wiel thuis laten
;) ;)meest wordt daar niet opgelet
en is toch weer paar kg
of dat inderdaad genoeg is om binnen de schaal te blijven zoals fearless ook al aangeeft???
verder kun je alles zooi uit het dashbord kastje en
krik (kruis) sleutel ongestraft weg latenalle beetjes zou net genoeg KUNNEN zijn
en anders de banden voltanken met helium :jerry :jerry :jerry :jerry22 mei 2011 om 14:47 #17884661ik had er ook geen reserve wiel in
is toch niet verplicht
t is je eigen schuld als je met een lekke band komt en geen reserve hebt dus kijken ze toch niet naar
23 mei 2011 om 09:02 #17884662Nou…….ben net terug van de keuring. En hij is GOEDgekeurd!! :jerry
Stelde niet veel voor inderdaad. Al met al weegt de tieg nu toch nog 1100kg!!
140kg extra dus. Reserve wiel had ik er expres in laten liggen. Maar daar is achteraf helemaal niet naar gekeken.
Maar dat had het gewicht in schaal toch niet beinvloed. Tenzij het wiel 50kg weegt.Mijn dag kan niet meer stuk iig. king:
23 mei 2011 om 09:55 #17884663AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Maus010 wrote:
Nou…….ben net terug van de keuring. En hij is GOEDgekeurd!! :jerry
Stelde niet veel voor inderdaad. Al met al weegt de tieg nu toch nog 1100kg!!
140kg extra dus. Reserve wiel had ik er expres in laten liggen. Maar daar is achteraf helemaal niet naar gekeken.
Maar dat had het gewicht in schaal toch niet beinvloed. Tenzij het wiel 50kg weegt.Mijn dag kan niet meer stuk iig. king:
nee dan had het inderdaad niet veel uitgemaakt
tjah dan is die gewoon zo zwaarach ligt die ook wat beter op de weg :thumbup ;)
23 mei 2011 om 10:05 #17884664ik heb het wel gedaan met mijn cabrio
tank leeg
deurpanelen er af
vloerbedekking er uit
isolatie matten eruit
achterbank en bijrijders stoel er wel in (wil wel 5 zitplaatsen op kenteken)
koelvloeistof op minimum
geen ruitensproeier vloeistof
oli op minimum
geen rezervewiel
geen krikje
audio er uit
op 14 inch stale 5.5 j velgen heen
en plexiglas achter ruit erinuit eindelijk kwam ik op 960 kilo voor een auto die normaal 1040 weegt met de moter er in.
das helaas 10 kilo te veel
anders was ik een catagorie goedkoper met zwaardere motor (daar hoopte ik op)volgende gewoon weer proberen maar dan zonder dak :P en een beetje schuim in de dakhoes, kijken of het lukt :P
23 mei 2011 om 22:30 #17884665zal wel kunnen zo ,maar vind toch raar dat ze dat accepteren zo . ze weten zeker dat je met zo een kale auto toch niet gaat rondrijden . maar ja , toch een klasse lager ! :thumb
9 juni 2011 om 06:52 #17884666gefeliciteerd Maus
10 juni 2011 om 08:10 #17884667@hans-rekord-e wrote:
zal wel kunnen zo ,maar vind toch raar dat ze dat accepteren zo . ze weten zeker dat je met zo een kale auto toch niet gaat rondrijden . maar ja , toch een klasse lager ! :thumb
waarom niet.
toen ik met mijn kadett 4×4 naar het rdw ging, zaten er een half dashbord, en twee stoelen in.
voor de rest helemaal niks.
geen deurpanelen, geen vloerbekleding, geen krik, wielsleutel en reservewiel, geen dreunmatten, geen hemel, enz enz.
en dat was geen probleem, je zegt gewoon dat je dat mooi vind.
mijne weegt op papier 1050kg, nu wel iets meer :angel :angelgroeten.
10 juni 2011 om 08:44 #17884668kadett4x4 werd er geen gewicht bij opgeteld??
10 juni 2011 om 11:27 #17884669@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
ik heb het wel gedaan met mijn cabrio
tank leeg
deurpanelen er af
vloerbedekking er uit
isolatie matten eruit
achterbank en bijrijders stoel er wel in (wil wel 5 zitplaatsen op kenteken)
koelvloeistof op minimum
geen ruitensproeier vloeistof
oli op minimum
geen rezervewiel
geen krikje
audio er uit
op 14 inch stale 5.5 j velgen heen
en plexiglas achter ruit erinuit eindelijk kwam ik op 960 kilo voor een auto die normaal 1040 weegt met de moter er in.
das helaas 10 kilo te veel
anders was ik een catagorie goedkoper met zwaardere motor (daar hoopte ik op)volgende gewoon weer proberen maar dan zonder dak :P en een beetje schuim in de dakhoes, kijken of het lukt :P
je had gewoon helium in je banden moeten doen en veel helium ballonnen in de kofferbak :angel :D
12 juni 2011 om 22:04 #17884670ach mijn kadett woog op de brug 1000kg en had alles er nog in zelfs nog een volle tank.
en er staat op mijn papieren bij masa leeg gewicht toch echt 900kg.
en het maakt me toch niet uit wat ie weegt hoef er toch geen belasting voor te betalen :jerry13 juni 2011 om 05:33 #17884671@bastiaan1981 wrote:
ach mijn kadett woog op de brug 1000kg en had alles er nog in zelfs nog een volle tank.
en er staat op mijn papieren bij masa leeg gewicht toch echt 900kg.
en het maakt me toch niet uit wat ie weegt hoef er toch geen belasting voor te betalen :jerryZe rekenen 100kg voor de bestuurder ;)
17 juni 2011 om 13:23 #17884672 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.