Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › overweging om kleine opknapper te kopen (e kadett)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2012 om 19:44 #17238093
Hey allemaal.
Ik ben meer actief in het astra gedeelte (rijd astra g) maar nou zag ik op internet een leuke e kadett met een klein beetje werk. dacht dat dit wel een leuk projectje zou zijn (ben zelf monteur).
hier de link: http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/opel-kadett-106416000.html?pc=9161&q=opel+kadett” onclick=”window.open(this.href);return false;wat vinden jullie hiervan en is het vervangen van de waterpomp keerring wel te doen? dan ook maar meteen de distr. riem en waterpomp meenemen.
Groeten Jeroen :thumb
1 april 2012 om 19:51 #17883257deze is voor het laatst op naamgezet op 17 maart dus zo gek lang heeft deze eigenaar die kadett nog niet :wtf
en hem dan alweer te koop zetten heeft bij mij toch wel bedenkingen :hmmz1 april 2012 om 19:53 #17883258denk dat je meer qua roest je zorgen moet maken.
1 april 2012 om 19:56 #17883259bassis kleur onbekent?
ik denk dat deze orgineel wit is en daarna een keer zwart gespoten
het is dan maar de vraag hoe dat gebeurt ismvg arnold
1 april 2012 om 21:13 #17883260Hey,
ik heb wel een hele nette kadett cabrio voor je te koop.
het is nog wel een project, maar is voll roest vrij !!!er is een hele waslijst aan onderdelen vervangen en gerestaureerd (lijst en foto’s aanwezig)
stuur me maar een PM bij evt interesse.
gr Vincent.
2 april 2012 om 18:51 #17883261@leocabrio wrote:
deze is voor het laatst op naamgezet op 17 maart dus zo gek lang heeft deze eigenaar die kadett nog niet :wtf
en hem dan alweer te koop zetten heeft bij mij toch wel bedenkingen :hmmzHey, ja had het gezien ja, moet je geluk mee hebben denk ik.
Groeten Jeroen
2 april 2012 om 18:52 #17883262@arnold kadett wrote:
bassis kleur onbekent?
ik denk dat deze orgineel wit is en daarna een keer zwart gespoten
het is dan maar de vraag hoe dat gebeurt ismvg arnold
Hey, hij is wit geweest ja, had ff opgezocht.
2 april 2012 om 19:00 #17883263@vincent23 wrote:
Hey,
ik heb wel een hele nette kadett cabrio voor je te koop.
het is nog wel een project, maar is voll roest vrij !!!er is een hele waslijst aan onderdelen vervangen en gerestaureerd (lijst en foto’s aanwezig)
stuur me maar een PM bij evt interesse.
gr Vincent.
U hebt PM!!
2 april 2012 om 20:02 #17883264reactie terug :thumb
2 april 2012 om 20:27 #17883265vind die kadett er niet verkeerd uitzien
alleen de motorruimte is kansloos :puke2 april 2012 om 21:43 #17883266@trashmetal wrote:
vind die kadett er niet verkeerd uitzien
alleen de motorruimte is kansloos :pukeis een gewoon 1.3 NB blokje,overigens van binnen is ie ook niet alles,is een CLUB uitvoering trouwens,wel een 89er maar toch nog een E1
en een waterpomp keerring,das dus gewoon een waterpompje van 6 tientjes wisselen,plus een dis riempje.
Luister trouwens wel goed naar de motor of ie niet tikt,en voel door de oliedop even aan de nokkenas,zijn vaak versleten bij deze blokjes.4 april 2012 om 10:21 #17883267@asconahobbyist wrote:
@trashmetal wrote:
vind die kadett er niet verkeerd uitzien
alleen de motorruimte is kansloos :pukeis een gewoon 1.3 NB blokje,overigens van binnen is ie ook niet alles,is een CLUB uitvoering trouwens,wel een 89er maar toch nog een E1
en een waterpomp keerring,das dus gewoon een waterpompje van 6 tientjes wisselen,plus een dis riempje.
Luister trouwens wel goed naar de motor of ie niet tikt,en voel door de oliedop even aan de nokkenas,zijn vaak versleten bij deze blokjes.dat het een gewone 1.3 is dat zie ik ook wel
had het er over dat het zo’n vieze smeerboel is onder de kap, vandaar :puke
en had het over de motor ruimte, niet de motor opzichBeetje dasty en dan heb je dit…
4 april 2012 om 12:24 #17883268@trashmetal: Alleen jammer dat ‘t geen SR is….
4 april 2012 om 17:37 #17883269Sorry… Je bent monteur en je vraagt of het vervangen van de waterpompkeerring te doen is?!
Inderdaad waterpomp en riempje vervangen.. Voor de rest moet je er geluk mee hebben lijkt me.
4 april 2012 om 19:21 #17883270@asconahobbyist wrote:
@trashmetal wrote:
vind die kadett er niet verkeerd uitzien
alleen de motorruimte is kansloos :pukeis een gewoon 1.3 NB blokje,overigens van binnen is ie ook niet alles,is een CLUB uitvoering trouwens,wel een 89er maar toch nog een E1
en een waterpomp keerring,das dus gewoon een waterpompje van 6 tientjes wisselen,plus een dis riempje.
Luister trouwens wel goed naar de motor of ie niet tikt,en voel door de oliedop even aan de nokkenas,zijn vaak versleten bij deze blokjes.Hey, bedankt voor de reactie, het is gewoon een auto waar ik af en toe eens aan wil sleutelen, heb een Astra als daily, dus deze is gewoon ook voor de hobby.
de motorruimte wil ik ook onder handen nemen, en het interieur wil ik eruit halen en alles reinigen, hij is er dan toch als 2e auto bij, dus kan stilstaan.Groeten Jeroen :thumb
ps. wat is een E1??
4 april 2012 om 19:21 #17883271@corsaagsi wrote:
Sorry… Je bent monteur en je vraagt of het vervangen van de waterpompkeerring te doen is?!
Inderdaad waterpomp en riempje vervangen.. Voor de rest moet je er geluk mee hebben lijkt me.
Hey, ja misschien idd gekke vraag, maar ik sleutel vrijwel niet aan opels, daarom.
4 april 2012 om 19:49 #17883272@jeroenmarees wrote:
@asconahobbyist wrote:
@trashmetal wrote:
vind die kadett er niet verkeerd uitzien
alleen de motorruimte is kansloos :pukeis een gewoon 1.3 NB blokje,overigens van binnen is ie ook niet alles,is een CLUB uitvoering trouwens,wel een 89er maar toch nog een E1
en een waterpomp keerring,das dus gewoon een waterpompje van 6 tientjes wisselen,plus een dis riempje.
Luister trouwens wel goed naar de motor of ie niet tikt,en voel door de oliedop even aan de nokkenas,zijn vaak versleten bij deze blokjes.Hey, bedankt voor de reactie, het is gewoon een auto waar ik af en toe eens aan wil sleutelen, heb een Astra als daily, dus deze is gewoon ook voor de hobby.
de motorruimte wil ik ook onder handen nemen, en het interieur wil ik eruit halen en alles reinigen, hij is er dan toch als 2e auto bij, dus kan stilstaan.Groeten Jeroen :thumb
ps. wat is een E1??
een E1 is het eerste type E Kadett,t/m 1988,vanaf modeljaar 89 is het model op een aantal punten gwijzigd en dat heet dan dus de E2,gezien het kenteken is dit een erg laat geleverde E1
4 april 2012 om 19:53 #17883273@asconahobbyist wrote:
@jeroenmarees wrote:
@asconahobbyist wrote:
@trashmetal wrote:
vind die kadett er niet verkeerd uitzien
alleen de motorruimte is kansloos :pukeis een gewoon 1.3 NB blokje,overigens van binnen is ie ook niet alles,is een CLUB uitvoering trouwens,wel een 89er maar toch nog een E1
en een waterpomp keerring,das dus gewoon een waterpompje van 6 tientjes wisselen,plus een dis riempje.
Luister trouwens wel goed naar de motor of ie niet tikt,en voel door de oliedop even aan de nokkenas,zijn vaak versleten bij deze blokjes.Hey, bedankt voor de reactie, het is gewoon een auto waar ik af en toe eens aan wil sleutelen, heb een Astra als daily, dus deze is gewoon ook voor de hobby.
de motorruimte wil ik ook onder handen nemen, en het interieur wil ik eruit halen en alles reinigen, hij is er dan toch als 2e auto bij, dus kan stilstaan.Groeten Jeroen :thumb
ps. wat is een E1??
een E1 is het eerste type E Kadett,t/m 1988,vanaf modeljaar 89 is het model op een aantal punten gwijzigd en dat heet dan dus de E2,gezien het kenteken is dit een erg laat geleverde E1
oke, weten we dat ook weer, maar waar ik me toch wel zorgen over begin te maken, dat hij hem amper 1 maand op naam heeft staan, zou het echt alleen de waterpomp keerring zijn? is natuurlijk wel een kleine opknappert!
Groeten Jeroen
4 april 2012 om 21:04 #17883274@Aapje wrote:
@trashmetal: Alleen jammer dat ‘t geen SR is….
Klopt, eigenlijk een LS maar met SR interieur stuur en achterklepspoiler
ben nog op zoek naar de voorbumper met ronde verstralers er in en GSi sideskirts
er staat niet voor niets achter SR de R van Replica ;)4 april 2012 om 21:19 #17883275@jeroenmarees, ik zou ook even de wiellagers controleren op speling
als die gaar zijn zou ik hem 400 bieden max 450 geven
als die goed zijn zou ik hem 500 bieden 550 geven :D
voor dat geld heb je een leuk klusautotjefijne motortjes om aan te werken :thumbup
zelf zou ik distririem multiriem spanrollen en waterpomp vervangen
olie aftappen carter er van onder schoonmaken en nieuwe pakking er tussen nieuwe olie en filter
nieuwe klepdekselpakking deze pakkingen vergaan namelijk vandaar de smeerboel
evt kleppendeksel polijsten ;)5 april 2012 om 06:40 #17883276ouwe opels zijn het makklijste merk om aan te sleutelen, dus als je monteur bent kun je dit toch ook gewoon.
of ben je nog niet zo lang monteur? en werk je bij ferrari??
5 april 2012 om 07:26 #17883277@grijsje wrote:
ouwe opels zijn het makklijste merk om aan te sleutelen, dus als je monteur bent kun je dit toch ook gewoon.
of ben je nog niet zo lang monteur? en werk je bij ferrari??
Haha, nee ik werk bij VW, dus heel anders dan Opel. ik ben aan het einde van de opleiding, dus weet er wel wat vanaf, maar ja ander merk is dan toch ff wennen.
:thumbGroeten Jeroen
5 april 2012 om 07:31 #17883278Ik zou die kadett op speurders laten staan… Of voor 350 400 mee nemen.
5 april 2012 om 07:40 #17883279@astraTD wrote:
Ik zou die kadett op speurders laten staan… Of voor 350 400 mee nemen.
Oke, en aan de hand waarvan? hoorde al omdat hij hem net 19 dagen heeft, maar daar moet je gewoon geluk mee hebben.
Groeten Jeroen
5 april 2012 om 08:02 #17883280oude auto is altijd geluk hebben, of niet :D
zelf hebben we pas een a corsa gekocht voor 600
moet 1 wiellager vervangen en dan is ie technisch perfect
linksachter heb ik het een en ander gelast
nog een paar plekjes te gaan en hij is weer als nieuw king:ik zou gewoon gaan kijken en alles goed nalopen
en daar mn bod op baseren -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.