Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Starten….zucht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2012 om 13:39 #17238089
Hallo,
Ik heb laatste tijd al wel een beetje problemen met het starten. Vandaag kwamen nieuwe onderdeeltjes binnen, dus heb meteen nieuwe bougies gestoken, nieuwe rotor, nieuwe delco en nieuwe bougiekabels.
Naa alles aangesloten te hebben getest, en hij startte meteen in een keer heel snel. Mooizo ! dacht ik, ik legde hem stil en ging opruimen. Ik dacht ik ga even een welverdiend rondje rijden, probeer te starten ‘klik’ weer niks de hele tijd. Bougie kabels opnieuw aangesloten, en toen opeens leek het alsof mijn sleutel niet meer in het contact pastte? Hij past wel, maar als ik wil draaien is het alsof hij blokkeert, hij doet helemaal niks meer!
Doe ik iets fout??
14 maart 2012 om 13:42 #17883113Stuurslot misschien. En misschien is je accu leeg of is je massa niet goed.
Waarom vraag je dit niet in je projecttopic? Daar hadden we het net over :thumbup
14 maart 2012 om 13:46 #17883112klopt maar laatste tijd wordt daar niet zo op gereageerd, en aangezien ik net mijn rijbewijs heb opgehaald heb ik dit probleem graag snel opgelost. Accu is helemaal goed.
En ik weet niet precies wat je met massa niet goed bedoeld
14 maart 2012 om 14:45 #17883111het sleutel probleem is opgelost,
het startprobleem echter nog niet, krijg hem niet goed op gang,
net had ik hem eindelijk maar even later viel hij weer uit14 maart 2012 om 14:47 #17883110Waar kom je vandaan als ik vragen mag?
Wat doet ie precies wel en niet wanneer je probeert te starten? Startmotor gaat wel of niet rond?
14 maart 2012 om 14:57 #17883108Controleer je massa kabels ff, van accu naar chassis en van blok naar chassis
14 maart 2012 om 14:58 #17883109Controleer je massa kabels ff, van accu naar chassis en van blok naar chassis
14 maart 2012 om 15:18 #17883083Edit:
Oude bougies waren zeiknat. Nieuwe erin gedaan, startte dus meteen, daarna niet meer, heb ze er net uitgedraaid en deze waren ook nat, alsof ie zichzelf constant verzuipt ofzo?
14 maart 2012 om 15:20 #17883107Ik kom uit Etten-Leur (bij Breda)
De startmotor gaat rond, soms pakt ie en soms pakt ie niet, maar denk dat ik hem net verzopen heb (ruik een sterke benzine lucht).Heb even de bougies eruit gehaald en hij staat nu ff met de motorkap open, ik hoop dat ik vanavond nog weg kan!
14 maart 2012 om 16:08 #17883106waarschijnlijk smerige injectoren die (vol)open blijven staan
14 maart 2012 om 16:37 #17883105ja zoiets dacht ik ook al, hoe kan ik dat probleem oplossen?
14 maart 2012 om 18:48 #17883104wat voor een ontsteking heb jij
zit daar een weerstand bij zoja
zal die het begeven hebben
ik weet het niet precies
meer maar als er achter je bobine
een zwartkastje zit
met twee stekkers
als dat zo is moet je die eens
loshalen en inelkaar
steeken succes14 maart 2012 om 19:00 #17883103als je geluk hebt (en het de injectoren zijn), is er even met een schroevendraaiertje oid tegenaan tikken genoeg.
Bij mij werkte dat iig wel. Anders misschien de koudstartinjector die open blijft staan?Je zegt dat ie af en toe alleen klik zegt. Daar versta ik dan onder dat de startmotor niet rondgaat?
Slecht startrelais misschien, ook een keer tegenaan tikken, misschien lost het dat op.
Probeer anders met een schroevendraaier een aantal keer de constante plus met de stuurstroom te verbinden.
Als ie dan iedere keer goed start weet je dat het aan je startmotor ligt.14 maart 2012 om 20:47 #17883101Ja de startmotor gaat wel rond
14 maart 2012 om 20:48 #17883102Het probleem is duidelijk dat de bougies (zwart) nat worden telkens, want toen ik de nieuwe (Droog) erin zette startte die daarna meteen zonder moeite
14 maart 2012 om 21:43 #17883086Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de koppakking? waardoor er olie bij de bougies komt? Ik weet wel dat de vorige eigenaar hem had vervangen en dat hij nog aangetrokken moest worden, dit is nog niet gedaan. (vraagje tussendoor, wie weet de momenten en volgorde om aan te trekken?)
Of kan de koppakking al weer lek zijn oid, ik weet het echt niet het kan zoveel zijn he….
14 maart 2012 om 22:30 #17883100ik denk toch dat je het in de brandstof toevoer moet zoeken, bij teveel
benzine krijg je ook zwarte bougies.ik zou beginnen met het nazien van het brandstof filter zodat er geen
ongerechtigheden in het brandstofsysteem komt. branstofleiding nazien
of die schoon is want als er weer deeltjes los of vrij komen kunnen die
weer in de injectoren komen zodat deze open blijven staan of een extra
filter er tussen plaatsen kort bij de motor. beste is om de injectoren ultrasoon
te reinnigen of anderen plaatsen.14 maart 2012 om 22:31 #17883099tja ik zeg dat niet voor niets
vroeger meerderemale
dat mee gemaakt
groetjes14 maart 2012 om 22:34 #17883098ja klopt wat matalica zegt
maar als de auto niet goede ontsteking heeft
heb je ook dat probleem15 maart 2012 om 10:54 #17883096@ camper
Is het dus voldoende om de stekkers te ontkoppelen en vervolgens weer te koppelen zonder iets te vervangen oid?15 maart 2012 om 10:58 #17883097waar kan ik trouwens de injectoren vinden?
15 maart 2012 om 11:48 #17883095ja dat moet werken probeer
maar eens je kan de stekkers inelkaar
steken dan loopt hij gewoon15 maart 2012 om 12:02 #17883094kan je wel even mee rijden
maar beter dan de weerstand
tevervangen
waren toen al niet
goedkoop
van rekordt ascona commodore
past allemaal15 maart 2012 om 12:55 #17883093Ik ga hem volgende week naar de garage brengen voor dat probleem.
Even over het knipperlicht probleem (zoemgeluid bij knipperlicht naar rechts)
Bij het alarmlicht knipperen ook alleen de linker lampen, zou het probleem verholpen kunnen worden met nieuwe lampen?15 maart 2012 om 13:03 #17883092ja of de massa kan ook
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.